A volt Volkswagen vezérigazgatót vádolják a dízelbotrány csalásaival

Kozma Ádám
Közzétéve:
2019-04-17, 10:28

A német ügyészség Martin Winterkornt vádolja a dízel emissziós értékek meghamisításával elkövetett bűnökkel

Bár 2018 végén úgy tűnt, a Volkswagen körül kirobbant emissziós botrány lecsengeni látszik. A német hatóságok által kiszabott egymilliárd eurós büntetést a cég elfogadta, látszólag pontot tehetett az ügy végére. Azonban a felelősök felkutatása még nem ért véget, mert az ügyészség a vállalat megregulázásán túl a személyek felelősségre vonását sem hagyja annyiban.

Martin Winterkon a Volkswagen egykori vezérigazgatója

A dízelbotránnyal kapcsolatos csalások elkövetésévél a Volkswagen csoport korábbi vezérigazgatója mellett több magasrangú vezetőt is vádol a német ügyészség. A Volkswagen 2015-ben bukott meg azzal, hogy többszázezer dízel motoros típusába olyan szoftveres eszközt használt, amellyel az Amerikai Egyesült Államok károsanyagkibocsátást mérő tesztjein az autók hamis értékeket produkáltak. A német cég tettei világszinten komoly felháborodást keltettek, a VW ezután többszázezer autót hívott vissza, és vizsgálatok sorát indították a cégcsoport ellen.

Volkswagen dízel autó emissziós tesztje

Martin Winterkorn 2007-től 2015-ig vezette a Volkswagen csoportot, azonban a botrány kirobbanását követően Matthias Müller követte. A vizsgálatot végző Braunschweig városi ügyészség azzal vádolja Winterkornt, hogy megsértette a versenytörvényt, mert a károsanyagkibocsátást mérő műszereket átverő szoftvert nem hozták nyilvánosságra, valamint nem tiltották meg a szoftvert használó további motorok forgalmazását.

A további vádak szerint Winterkorn jóváhagyott egy 23 millió eurós költséggel járó szoftverfrissítést, ami teljesen haszontalannak bizonyult, a vád szerint csak azt a célt szolgálta, hogy a háttérben tovább működhessenek a csalást okozó szoftverek.

Martin Winterkon a Volkswagen egykori vezérigazgatója

Amennyiben beigazolódik a bűnössége, az a 71 éves Martin Winterkorn számára hat hónaptól akár 10 évig terjedő szabadságvesztéssel járhat. Egyébként az amerikai ügyészség 2018-ban is a volt Volkswagen vezért vádolta a bűncselekménnyel.

Különböző közreműködő tevékenységük miatt megvádoltak négy másik meg nem nevezett Volkswagen vezetőt is. A braunschweigi ügyészség 692 oldalas vádiratot fogalmazott meg, amelyhez egy 300 fájlból álló 750 000 oldalas csatolmány tartozik, ami kifejti a vádat.

Az ügyészség további 36 gyanúsított közreműködését vizsgálja az ügyben, de arról még nem döntöttek, hogy ezek közül kiket fognak megvádolni. A botrány komoly változást hozott a piacon, a dízelautók kereslete és piacvezető pozíciója láthatóan gyengül.

Forrás:

További autós hírek

A nagy érdeklődésre való tekintettel megjelent a rendőrség legújabb videója, ahol szabálytalan, tahó sofőrökre vadásznak leginkább jelöletlen autókkal. Az akció…

Olvasónk menetrögzítő kamerája rögzítette, ahogy a motoros futár a szürke Toyota oldalsó üvegét megüti, majd látszólag a tükrét próbálja leverni.…

Kigyulladt egy személyautó Budapest 20. kerületében, a Helsinki út és a Nagysándor József utca kereszteződésénél. Teljes terjedelmében égett a jármű,…

Ráadásul azt állította, nem sajnálja a szabályosan közlekedő autó utasait, hiszen ha megsérültek, az Úr majd gondoskodik róluk is. Az ABC…

Mi mindig írjuk: A tahóság nem autófüggő! Ti mindíg írjátok: De az! Ti mindig írjátok: A média tehet róla, hogy…

Kapcsolódó írások

Egy Beetle pick-up alapokon – V6-os bogár tuning
2018. szeptember 04.
Német bódé, amcsi alvázzal és motorral egy kanadai fanatikus keze nyomán.
2020-ra megérkezik a hibrid VW Golf GTI
2017. január 31.
A következő generációs Volkswagen Golf GTI elérhető lesz hibrid hajtással is
A VW nem tudja, mihez kezdjen a visszavett autókkal
2017. május 25.
A visszavett autókat nem lehet újraértékesíteni vagy exportálni, mindet átalakítani viszont túlságosan költséges lenne a Volkswagen-konszernnek.
A BMW visszautasítja a kartell- és emissziós vádakat
2017. július 24.
Egyre több német gyárról derül ki, hogy problémás dízelmotorokat gyártanak, emellett más területen  kartelleztek, de a BMW-csoport egyelőre tartja magát