2022. április 21. | 21:30

Nem SUV, nem kombi és nem egyterű, mégis mindenből van benne valami jó.

Ahogy minden autógyártó, a Dacia is felismerte, hogy az SUV formavilág verhetetlen vágyébresztő az emberek számára, mindegy milyen értékű és mekkora autót szeretnének. Nem véletlen, hogy a Duster mellé a Sandero is kapott terepesebb külsővel ellátott verziót, és a nemrég bemuatott Spring is hasonló megjelenésű lett. Sikeresnek tűnik a modellpaletta iránya, hiszen az importőr adatai szerint tavaly itthon a 3. helyen végzett a Dacia a magánügyfeleknek értékesített gépjárművek körében. 

Dacia Jogger

Arculatváltáson megy át a Dacia

Megújul a márka, ami új logót és tulajdonképpen komplett arculatváltást jelent. A Dacia a természetközeliségre helyezi a fókuszt, hiszen a magánvásárlók nagy része is olyan szabadidő-autót keres, amivel az urbanista környezetből kiszabadulva tud kikapcsolódni.

Az arculati elemek részét képező logón túl, a kekizöld szín és a fa hatású anyagok köszönnek majd vissza a szalonok és szervizek dizájnjában. Az új logó 2022 végétől lesz látható a Dacia modelljein, de a dizájn az online tartalmaknál már megváltozott, 2024-től pedig a magyarországi telephelyek is átveszik.

Dacia Jogger

A C-szegmens változását követi az új Jogger is, mivel a vásárlók a kombi, a szedán és a hatchback típusoktól elpártoltak, a Lodgyt és a Logan MCV modelleket pedig megszüntetik. Az új modell első lökhárítója és a sárvédőívei is abszolút SUV-s arcot mutatnak, ráadásul a 200 mm-es hasmagasság is használható bármelyik bányató bekötőútján.

Dacia Jogger

Az első LED-es lámpák és a komplett front kialakítása a Sandero Stepwayt idézik, azonban a hosszúkás, de a nem túl magas forma inkább kombis hangulatú. A széles sárvédőívek és a műanyag betétek is egészen dögössé teszik a szuperhosszú formát, aminek igazi előnyei az ajtókon belül érvényesülnek.

Dacia Jogger

Nem kicsi autó a Jogger

A Renault-féle CMF-B platformra épülő autó több mint 4,5 méter hosszú, tengelytávja pedig 2 mm híján 2,9 méter. Ennek eredményeképpen legjobb esetben több mint 2 köbméter raktér áll rendelkezésre, amit nem akármekkora szabadsággal használhatunk ki, hiszen a hátsó ajtó kialakításának köszönhető 1x2 méteres tárgyat is be lehet dobni a kocsiba.

Dacia Jogger

A hétszemélyes változatok esetében a csomagtér bővítéshez ki kell kapni a harmadik üléssort, de a 10 kg körüli pótszékek olyan egyszerűen kivehetők, hogy senkinek nem okozhat gondot. A középső sor ⅓-⅔ arányban dönthető, vagy akár az egész sor ülőlappal együtt felhajtható, szóval sokféleképpen variálható.

Dacia Jogger

A csomagokon kívül a személyszállítás is teljes értékű az autóval, hiszen a második és a harmadik sor ülőlapjai is óriásiak, abszolút kényelmes felnőttek számára is. A sarkalatos kérdés általában a harmadik sor láb és fejtere szokott lenni, azonban a Joggernél ez is úgy van megoldva, hogy tényleg el lehet férni benne leghátul is.

Ez részben a tengelytávnak és a hossznak köszönhető, de nem kevésbé fontos megoldás a tetővonal töréspontja, ami az első ülések után 40 mm-es emelkedésbe kezd, így a fejtér is bővül. Számszerűen ez azt jelenti, hogy az ülőlap és a tető távolsága elöl 923 mm, középen 910 mm, hátul pedig 855 mm, 14 fokban döntött hátlap mellett. Bőven kényelmes a tér akár hosszabb utazáshoz is. 

Dacia Jogger

Az utastér minden pontján van valami kis tároló, így a leghátsótól az első ülésig mindenki biggyesztgetheti a motyóit utazás közben. Összesen 23 liternyi kacattartóval van felszerelve az autó. Az infortainment felszereltségtől függően többféle lehetőséget ad, alapból egy telefontartóval a középkonzolon.

Dacia Jogger

Ebben az esetben az okostelefonra telepített applikációval köthetjük össze a kocsit a telefonnal, ha viszont a közepes csomagot választja az ember, már megkapja szokásos érintőkijelzőt is. Non plus ultra az Xtereme felszereltségi szinthez járó telefontartóval kiegészített kijelző, amin első próbára úgy tűnt, akár dashcamként is fel lehet tenni a készüléket, de eléggé csálé a kamerakép.  

Dacia Jogger

Nem túl széles a Jogger motorkínálata

A motorizáció tekintetében a dízelektől el kell búcsúzni, van helyette TCe 110 jelölésű 3 hengeres turbós benzines, vagy a ECO-G 100 kettős üzemű benzin-LPG motor. Én a TCe-vel szerelt változatott tesztelhettem, ami őszintén szólva jól meglepett. A 6 sebességes manuális váltóval könnyen nyomatékcsúcson tartható, ami kb 2-4000-es fordulatszám között van jelen, így igazán dinamikus közlekedést teszt lehetővé akár autópályán, akár a Visegrádi-hegység szerpentinenjein is.

Dacia Jogger

Hogy is volt az az egycsillagos törésteszt?

Összességében meglepően kényelmes volt vezetni, bár a rövid teszt alatt kissé puhának tűnt a futómű, nem tudom, a megpakolt autó rugóútja mennyire lesz elég a hazai utakon, mindenesetre abszolút jól fogja az utat. Fel van szerelve az alapvető biztonsági rendszerekkel, mint az aktív vészfékező rendszer, a holttérfigyelő és persze a menetstabilizáló rendszer, mindenképpen érdemes tájékozódni az Euro NCAP teszten elért alacsony értékelésének okairól, mert alapvetően is szigorú szabálynak kell megfelelnie minden Európában forgalomba helyezett gépjárműnek. 

Nagycsaládos kedvezménnyel is megvehető a Jogger

A Joggerre nagy a kereslet, már több mint 1000 darabot előértékesítettek, ezért a jelen állás szerint aki április 21-én rendelt, az legkorábban év végén kaphatja meg. A legolcsóbb, 5 személyes változatok 5,7 millió forintról indulnak, míg a 7 személyes tetejét 7,1 milliótól lehet hazavinni, de a nagycsaládosok támogatásának hála akár 3,5 millióból is kijöhet az új Dacia.