2024. február 04. | 16:05

A TOP 10 legmegbízhatóbb használt SUV 2024-ben - 1. rész

Következő

10. BMW X1 (benzines; 2015-2022) – 95%

Igencsak átlagon felüli megbízhatóságról tett tanúbizonyságot a tíz legjobb hobbiterepjáró, amelyek közül az egyik a bajor prémiummárka legkisebb SUV-ja, pontosabban annak benzines változatai. Az X1-es második generációjáról van szó, amely 2015 és 2022 között készült. Mi egy plug-in hibridet teszteltünk 2021-ben.

A tulajok állítása alapján az összes benzines X1-es 12%-át érintette valamilyen megbízhatósági probléma (a dízeleknél ez 26%), és bár ezek 40%-ában mozgásképtelenné vált, illetve több mint egy hétre kiesett a praxisból, az így keletkezett költségeket a gyártó állta. Jobban lebontva, az akkuval, fékekkel, motorral, beltéri dolgokkal és nem motorral kapcsolatos elektronikával egyaránt 4-4%-nyi gond akadt, mindent figyelembe véve pedig 95%-os megbízhatósági ráta jár ki az F48 kódnevű BMW-nek.

Forrás: BMW

9. Skoda Karoq (benzines; 2017- ) – 96%

A Volkswagen T-Roc édestestvére 2017-ben mutatkozott be, és ugyan nem tarolta le a piacot, szép számban fogyott. Épp ezért akadt is belőle elég a korrekt statisztika elkészítéséhez. Közben kijött egy ráncfelvarrás, melyet tavaly 1.5 TSI benzinmotorral teszteltünk is.

A What Car? információi szerint a benzines változatok kissé megbízhatóbbak, mint a gázolajjal működőek, ám a BMW-hez képest 22%-os meghibásodást (dízel 23%) mutatnak, azaz minden ötödikkel volt valami. Hogy miért szerepel mégis előkelőbb helyen, arra a válasz egyszerű: mert kevésbé jelentős gondok akadtak vele – csupán 10 százalékuk maradt szervizben egy hétnél tovább.

A nem garanciális javítások költsége elenyésző ilyen használati idő távlatában, ugyanis átlagosan átszámítva 90 ezer forint körüli számlák születtek. A leggyakoribb hiba a nem motorral kapcsolatos elektronikát érintette (8%), ezt követte a karosszéria, az infotainment rendszer és a motorelektronika (4%), majd a fékek és belső tér (2%), végül az akkumulátor (1%).

 8. Toyota C-HR (benzines; 2016-2023) – 97,4%

Az izgalmas külső egy kicsit konzervatívabb belsőt rejt, ám ez mit sem von le a lista első japán gépjárművének használati értékéből. A Toyota évtizedek óta a legmegbízhatóbb márkák között szerepel, így talán nem is csoda, hogy a C-HR első generációja bekerült a legjobbak közé.

Az összes brit C-HR (a megkérdezettek között legalábbis) 15%-ával akadt valamilyen gond, ezek legtöbbje a 12 voltos akkumulátort érintette. Az esetek 20%-ában vált önerőből mozgásképtelenné a crossover, illetve vendégeskedett több mint egy hétig szervizben. Tízből kilencszer a Toyota állta a költségeket, a többieknél átlagosan mindössze 45 ezer forintos számla született. Az akkun kívül a nem motorhoz köthető elektronikával (4%), a kasztnival, valamint a fékekkel (2-2%) kapcsolatban akadt kivetnivaló.

7. Volvo XC40 (dízel; 2017- ) – 98,5%

Egy újabb márka lépett be a legmegbízhatóbbak klubjába, ismét több mint egy százalékot ráverve a megbízhatósági rátán az előző helyezettre. A Volvót sokan előre temették a Geelyhez kerülésekor, ám úgy tűnik, az idő az ellenkezőjét bizonyította. Az XC40 dízel változatai kiváló megbízhatósággal járják az utakat 2017 óta.

Mindössze 11 százalékukkal történt valami műszaki gond, ám mindet ingyen javította a márkaszerviz, ráadásul gyorsan. Legtöbb esetben a fékekkel, a motorelektronikával és az infotainment rendszerrel adódott probléma (4-4%).

=5. Kia Niro PHEV (hibrid; 2016- ) – 98,8%

Holtversenyben lett ötödik a Kia Niro plug-in hibrid modellje egy konkurenssel. A 2016 óta gyártott Niro első generációja igazi sikertörténet. Városban is könnyen kezelhető külső méret, de belül tágas modell és kedvező fogyasztási értékei miatt sima öntöltő hibridként, az említett plug-in és tisztán elektromos (e-Niro) változatban egyaránt remek választás – mindenkinek a maga igényei szerint.

Az idő ráadásul igazolta, hogy konnektorosan tölthető változatban kifejezetten megbízható is. A felmérésben résztvevő tulajok mindössze 5%-a jelezte, hogy valami baja akadt a crossoverrel. Az is igaz, hogy ezen esetek pusztán egyharmadánál állta a költségeket a gyártó, a többi alkalommal átlagosan 90 ezer forint körüli számlával kerültek vissza az autók, 66%-ban már egy héten belül. Klímával, motorral és belső alkatrésszel egyaránt 2-2%-ban akadtak gondok.

Forrás: Kia

De vajon mit tudnak a többiek, hogy még ezeknél is kevesebb gond akadt velük? Lapozz, és kiderül!

Következő
Volvo