2022. november 18. | 10:00

Az ígéretek a californiai start-uptól hatalmasak, a számok lenyűgözőek és tényleg versenyképes lehet az új modelljük, viszont bizonyíték egyelőre sehol.

Olyan technikát villantott egy kis californiai vállalkozás, amit néha még a nagyok sem tesznek. Állításuk szerint ugyanis a világtörténelem legerősebb, legfürgébb és leggyorsabb sorozatgyártott hiper-SUV-ját csinálták meg. A Drako Dragon számadatai legalábbis erre utalnak.

Az autó négy villanymotorból présel ki 2000 lóerőt és saját vezetéssegítő, hajtáskontroll rendszerét használja a legjobb tapadás és stabilitás érdekében. Ezzel a teljesítménnyel a Dragon 1,9 másodperc alatt futja a 0-100-at és 320 km/óra felett van a végsebessége. A hatótávja 676 kilométer és 500 kW-os töltésre is képes az akkumulátor, amiről nem közölték a kapacitását.

A hatalmas, 23 colos kerekek mögött elöl 420 mm-es karbon-kerámia féktárcsákra fognak rá a 10 dugattyús féknyergek, hátul viszont be kell érni egy 410-es tárcsával és oldalanként 6 fékdugattyúval. Kell is a fék, ha meg akarják állítani a 2,25 tonnás gépet ilyen sebességről, viszont még így is könnyebb, mint a hasonló méretű Tesla Model X legerősebb változata, a Plaid.

A konkurens modell, aminek a babérjaira akar törni 1020 lóerő és a 0-100 is csak hervasztó 2,5 másodperc alatt van meg neki. A végsebességét korlátozták elektronikusan 262 km/órára, így elméletben minden szempontból alulmarad a Dragonnal szemben, azonban egy dologban mégis jobb a Model X: létezik.

A Drako Dragon egyelőre csak levegőbe puffogtatott számokból áll és egy csilivilli kampányvideóból. Néhány lényeges adat még hiányzik, bár a modell már előrendelhető és az ára is ismert. Várhatóan 2026 előtt senki sem jut Dragonhoz, de 500 dolláros előleget már most befizethet akárki és amikor megjelenik, akkor 290 ezer dollár, aktuális árfolyamon 115 millió forint lesz az ára.

A külsőnél is megadták a módját, főleg az autó eleje lett érdekes. A formáért az olasz GranStudio felel és látni is, hogy nem avatatlan kezek dolgoztak az autón.

A beltérben már valamivel kevesebb az ötlet, ott főleg a középen elhelyezett hatalmas tablet dominál, de emellett elegánsnak és kényelmesnek tűnik. Klasszikus értelembe vett tükrök itt sincsenek, helyettük kamerák vannak kint és élő képet közvetítő kijelzők bent.

A Drakonak egyébként nem ez az első modellje, bár technikailag ez az első önálló modellje. Korábban a Fisker Karma alapjaira építettek egy bő 1200 lóerős hiperautót, aminek a számadatai sem voltak rosszak, de mindenki inkább az árán hasalt el. A Drako GTE ugyanis 1,25 millió dollárba került, ami átszámítva majdnem félmilliárd forint.

Drako Motors