2021. december 08. | 09:52

A japán cég továbbra is a hibrid technológiára helyezi a hangsúlyt.

A Toyota utalt rá, hogy hamarosan piacra fogja dobni a Prius legújabb generációját, valamint hamarosan érkezik a japán cég első tisztán elektromos hajtású autója is.

A Prius forgalmazása még 1997-ben kezdődött, és ez volt az első sorozatgyártású autó, amiben hibrid hajtáslánc dolgozott. Jelenleg a modell már a negyedik generációjánál tart, és továbbra is az egyik legkelendőbb járműnek számít a Toyota kínálatában. Azóta pedig a Camry, a C-HR, a Corolla, a Highlander, a RAV4 és a Yaris modellekben is megjelent ugyanaz az öntöltő hibrid technológia, amelynek a Prius volt az úttörője.

A Toyota meglehetősen szűkszavúan nyilatkozik a modell jövőjét illetően, bár azt többször kihangsúlyozták a japánok, hogy a hibrid hajtásláncok továbbra is kiemelt szerepet kapnak majd a vállalat elektromosítási stratégiájában az elkövetkezendő évek során.

Andrea Carlucci, a Toyota marketing főnöke egy friss interjúban elmondta, a Prius úttörő szerepet vállalt az autóipar villanyosításában, és a cég számára mindig is egy valódi ikon lesz. Éppen ezért azon dolgoznak, hogy a modell a jövőben is megőrizhesse vezető szerepét a hibrid technológia terén.

A szakember kifejtette a villanyautók töltési infrastruktúrájának fejlődése ellenére a full hibrid hajtásláncok továbbra is életképes választásnak számítanak. Ha Európát nézzük, határozottan felgyorsult az elektromos autók terjedése, ám a Toyota szerint globálisan már egész más a helyzet, így továbbra is a hibridekkel kínálnak élhető alternatívát a vásárlók számára.

A Prius legfrissebb verzióját 2016-ban mutatta be a japán cég, és mivel a korábbiakban hatévente érkezett egy-egy új generáció a modellből, így az ötödik generáció piacra dobása 2022-ben lenne esedékes.

A Toyota egyelőre semmit sem árult el arról, mire számíthatunk a 4-es Prius utódjától, azt azonban megerősítette, hogy egy új, kimondottan az európai piac számára fejlesztett platformon dolgozik, amely elektromos, plug-in hibrid és hibrid hajtáslánccal szerelt autók számára egyaránt alkalmas lesz.

Az E3 névre keresztelt padlólemez a Toyota globális kompakt platformját (GA-C) és a csak elektromos járművekhez használható e-TNGA architektúra elemeit ötvözi majd. Emellett a japánok nemrég mutatták be a hibrid hajtásláncuk továbbfejlesztett változatát, amely hatékonyabb és erősebb, mint a jelenleg használt egység.

Ha érdekel a Prius egy korábbi generációja, ezt a bemutatót se hagyd ki!