2021. december 02. | 10:54

Nem éppen kockázatmentes a japán autógyártó üzleti stratégiája.

A Toyota egy ideje már húzza az időt a villanyautókkal kapcsolatban. A hibridek terén világelső, de a tisztán elektromos autók tekintetében viszonylag nagy csend övezi a vállalatot, amely szerint az elektromos offenzíva első hullámában a megfizethetőség fontosabb szempont lesz a hatótávnál.

A Green Car Reports friss jelentése rámutat, hogy a Toyota elektromos autói hatótáv tekintetében eleinte elmaradnak majd a rivális modellektől, de a cég szerint az általuk gyártott villanyautók megfizethetőek lesznek, és ez a szempont most minden mást felülír náluk.

A Toyota Motor North America terméktervezésért és stratégiáért felelős alelnöke, Cooper Ericksen elmondta, ahhoz, hogy pozitív hatást tudjanak gyakorolni a környezetre, minél több autót kell eladniuk, ez pedig nem sikerülhet, ha drágán árulják őket.

Az óriási, sportos, szupergyors és nagyon drága villanyautók ellen is lehet érvelni, azokhoz most gyakorlatilag csak a legtehetősebb emberek férnek hozzá. A Toyota azokat a vásárlókat szólítaná meg, akiknek nem a lóerő és a hatótáv a legfontosabb, hanem az, hogy városon belül kényelmesen tudjanak közlekedni és parkolni.

A Toyota számára tehát az lenne a legcélszerűbb, ha kisebb akkumulátorral és minimális hatótávolsággal rendelkező alapmodelleket kínálna, amiket az átlagemberek is meg tudnának engedni maguknak. Persze ebben az üzleti szemléletben is van kockázat, hiszen a riasztóan alacsony hatótáv sok embert elriaszthat a vásárlásról, ők hajlamosak lehetnek több pénzt fizetni azért, hogy többet tudjanak autókázni egyetlen feltöltéssel.

A technológia persze fejlődik, szóval a Toyota sem játszhat az idők végezetéig arra, hogy az alacsonyabb árakkal majd több vevőt bevonz. A riválisok tovább fogják feszegetni a határokat a maximális teljesítmény és hatótáv esetében. Bár az is igaz, hogy sok országban még nincs kiépítve a megfelelő töltési infrastruktúra, ezért most még butaság lenne leállni a hibrid autók gyártásával. A BMW ki is jelentette, hogy addig nem hagy fel a belső égésű motorok készítésével, amíg nem látja értelmét ennek.