2021. november 16. | 09:58

A kompakt SUV-k között igazi kuriózumnak számít a hétüléses kivitel.

A Mercedes-Benz az áprilisban megrendezett Sanghaji Autószalonon mutatta be a belső égésű motoros GLB tisztán elektromos verzióját, az EQB-t, amely jövő hónaptól lesz megvásárolható Európában. A német gyártó villanyos palettáján megtalálható ezen kívül az EQA kompakt crossover, az EQC közepes SUV, a nagyméretű EQE szedán, az EQS luxusszedán, valamint az EQV kisbusz is.

Az EQB alapfelszereltségként ötüléses változatban érkezik, ám választható extraként – akárcsak a GLB – hétüléses kivitelben is elérhető lesz. A harmadik üléssor leginkább alacsonyabb termetű, nagyjából 165 centiméter magas utasok számára kínál kényelmes utazást. A német cég szerint - bár a GLB tulajdonosok jelentős része csak ritkán használja a két extra ülést - a harmadik üléssor igazi kuriózumnak számít a kompakt SUV-k szegmensén belül, és komoly előnyt jelenthet számukra a versenytársakkal szemben.

A modell lehetséges versenytársai között megtalálható a Volvo XC40 Recharge, az Audi Q4 e-tron, a Genesis GV60, a Ford Mustang Mach-e, illetve a Volkswagen ID.4 is. A tervek szerint a BMW jövőre fogja piacra dobni az elektromos iX1 kompakt SUV-t.

Hajtásláncotok tekintetében elsőként a két villanymotorral és összkerékhajtással szerelt EQB 300 4MATIC kivitel lesz elérhető. Az autó 228 lóerős teljesítmény és 390 newtonméter forgatónyomaték leadása mellett kereken 8 másodperc alatt futja a 0-100-as sprintet, a végsebességét 160 kilométer/órában maximalizálták. Később érkezik az erősebb, EQB 350 4MATIC verzió, amely már 292 lóerőt és 590 newtonmétert produkál majd, és 6,2 szekundum alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra.

Mindkét modellben egy 66,5 kilowattórás, lítium-ion akkumulátorcsomag található, amely az EQA-ból lehet ismerős. A gyártó adatai alapján 100 kilowattos maximális DC töltési teljesítmény esetén az egységet 32 perc alatt lehet ötről 80 százalékra tölteni. Ami a hatótávot illeti, a Mercedes azt ígéri, hogy az EQB egyetlen feltöltéssel 419 kilométert lesz képes megtenni a WLTP mérési ciklus alapján.

Az EQB négy különböző energia-visszatápláló üzemmódot is tartalmaz, amelyek közül a kormány mögött elhelyezett váltófülekkel tudunk választani. Ezen kívül a beépített, ECO Assist névre keresztelt „virtuális vezetői edző” hasznos tanácsokkal látja el a sofőrt, hogyan vezethet még gazdaságosabban, ezáltal növelve a megtehető hatótávot.

Már csak olyan tekintetben is érdekes lehet számunkra a csillagos márka új elektromos SUV-ja, hogy Kína mellett a 100 millió eurós fejlesztésen átesett kecskeméti Mercedes-gyárban készülnek majd az EQB-k, amelyeket a globális piacra szánnak a németek. A Mercedes egyelőre nem hozta nyilvánosságra, mennyibe fog kerülni az EQB.

Elektromos autót vásárolnál? Ne habozz tovább, és keresd fel a Magyar Autókereskedőház Zrt. kollégáit telefonon (+36203663447) vagy e-mailben!