2023. április 17. | 14:22

Megérkezett az elektromos SUV csúcs-luxus változata.

Szinte napra pontosan egy éve annak, hogy a Mercedes leleplezte az EQS elektromos szedán után az EQS SUV modellt is. A 7 üléses behemót a csillagos márka legfejlettebb, ezzel együtt pedig az egyik legdrágább modellje jelenleg az 52 millió forintos alapárával. Most ezt fejelték meg azzal, hogy bemutatják a még fényűzőbb Maybach kivitelt. Ez a modell logikus módon a Mercedes-Maybach EQS SUV nevet kapta.

Lévén, hogy elektromos autóról van szó, már az alapkivitel kabinja sem volt zajos. Na, ezt itt most még extra hangszigeteléssel fejelték meg a fejedelmi kényelem érdekében. A tengelytávon nem változtattak az alapkivitelhez képest, itt is 3210 mm.

A Maybach EQS 680 SUV-ban 484 kilowattnyi villanymotor dolgozik (650 lóerő), ehhez pedig 950 Nm csúcsnyomaték párosul. Az autó persze összkerékhajtású, és mind a négy kerekét képes kormányozni.

Ezt is lehet akár 200 kilowattal is tölteni egyenáramról, ami azt jelenti, hogy 15 perc alatt akár 220 kilométernyi energiát is bele lehet tenni, már ha találunk erre alkalmas töltőoszlopot. A 3 tonna körüli óriás 4,4 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebességét pedig 210 km/órára korlátozták. A gyártó adatai szerint akár 600 kilométert is meg tud tenni egyetlen feltöltéssel.

Természetesen adaptív LED-fényszórók dolgoznak benne, a földre is képes vetíteni, valamit kiterjesztett valóságot használ. Bent az 56 colos giga-kijelző uralja a műszerfalat, aminek képminősége egészen kiváló. Minden személyre szabható, a menütől kezdve a hangulatvilágításon át a leggyakrabban használt alkalmazásokig.

A hátul ülőknek két 11,6 colos kijelzőt helyeztek el az első ülések háttámláján. Hátulról is lehet módosítani a navigációban a célállomást, így még előre sem kell szólni a sofőrnek, ha meggondoltuk magunkat. Egy MBUX tablet is jár az autóhoz, ami a járművön kívül is használható. Az autó figyeli, hogy ki ül hátul, és az addig megszerzett információk alapján hozzá igazítja a kezelőszerveket, az ülést és minden egyebet.

Különböző fabetétekből lehet választani, valamint itt mutatta be a Mercedes a növényileg cserzett nappabőrt. Ehhez kávészemek héját vették elő, a folyamat során felhasznált vizet pedig újrahasznosítják. A kárpitot sóval sem tartósítják, így autóként 45 kilogramm só felhasználását spórolják meg. A fa és a valódi bőr alapanyagoknál figyeltek arra, hogy a környezetet a lehetőség szerint kímélő forrásból származzanak.

Az ülések persze masszázsfunkciósak, fűthetőek, szellőztethetőek. Van váll- és nyakfűtés. A Chauffeur Package részeként pedig vádlimasszázs is kérhető. A HEPA szűrő pedig olyan tiszta levegőt varázsol odabentre, ami már-már a természet lágy ölével vetekszik. A zenéről 4D hatású Burmester hifi gondoskodik, rengeteg hangszóróval.

Mercedes

Mercedes