A Ferrari 2025-ig egészen biztosan nem fog tisztán elektromos hajtású modellt kínálni, a maranellóiak ennek ellenére izgatottan várják az autóiparban bekövetkező paradigmaváltást, vagyis azt a folyamatot, amikor az elektromos autózás előtérbe kerül a hagyományos autók kárára.

Az Európai Bizottság meglehetősen drasztikus terve szerint 2035-től kezdve nem lehet benzines vagy dízelautókat gyártani és eladni az unióban. Elsőre meglepőnek tűnhet, de a Reuters beszámolója szerint a Ferrari egyáltalán nem tiltakozik a javaslat ellen, amelyet az Európai Unió tagjainak előbb jóvá kell hagyniuk, hogy hatályba léphessen.

Ferrari 296 GTB

A Ferrari elnök-vezérigazgatója, John Elkann úgy látja, hogy a belső égésű motorok betiltása lehetővé teszi a vállalat számára, hogy a jövőben még különlegesebb és egyedibb termékeket állítson elő. Elkann ennél is tovább ment, elmondása szerint egyenesen üdvözlendőnek tartja a szabályozást. Érdekes kijelentés ez egy olyan vállalattól, amelyet általában a nagy lökettérfogatú motorokkal, elsősorban a szívó V12-es motorjaival szoktunk összekapcsolni. Ez is mutatja, hogy a legendás olasz márka keményen dolgozik azon, hogy portfólióját az egyre szigorúbb szabályozásoknak megfelelően alakítsa át.

A Ferrari lassú lépésekkel halad a villanyosítás irányába, de próbálkozik becsülettel, erre bizonyíték a V8-as hibriddel szerelt SF90 Stradale is. A cég első szabadidő-autója, a Purosangue várhatóan szintén elektromos lesz valamilyen szinten, nem beszélve a néhány év múlva érkező hiperautóról is, amely a V12-es továbbfejlesztésével készül.

Ferrari 296 GTB

Ami bizonyos, hogy a szívómotoros modellek napjai meg vannak számlálva, hiszen még a Ferrari sem mentesülhet a szigorúbb emissziós törvények alól. Bár a V12-es egyelőre marad, valószínűleg turbófeltöltés nélkül, és a szabályalkotók kedvéért villamosítják. A 296 GTB hathengeres, plug-in hibrid hajtáslánca is a jövőt jelzi. Nagyon úgy fest, hogy a Ferrari, Lamborghini stb. utolsó tisztán benzines autói a következő évtizedekben felértékelődnek.