Az amerikai vállalat levélben értesítette a tulajdonosokat.
Az elektromos autók töltése mindig is egy kényes pont volt, hiszen folyamatosan zajlik a harc, hogy a mérnökök lejjebb tudják vinni a töltési időt, hogy közelebb kerüljön a benzines vagy dízel autók tankolási idejéhez.
Vannak olyan modellek a villanyautók közt, amelyeknél már egész jó villámtöltési idők vannak, 10-20 százalékról 80 százalékra már fél ór alatt is felhúzható néhány kivitel. Az sem mindegy azonban, hogy milyen áramforrásról töltjük az elektromos autókat.
A Tesla saját hálózatot épített ki, a Superchargerek pedig hatékonyan tudják tölteni a Tesla jelenlegi modellpalettáját, amelybe a Model 3, a Model S, a Model Y és a Model X tartozik. A V2 típusú Supercharger töltők akár 150 kilowattal is tudják tölteni a Tesla autóit, ám a V3 típusúak bizonyos ideig akár 250 kW-tal is pumpálhatják azt, amelyik alkalmas ennek felvételére (például a Model 3).
A mostani bejelentés alapján a Tesla töltőinek használatáért 2023. március 9-étől kell fizetni Magyarországon, a díjak pedig töltőhelyenként eltérőek lesznek. Bevezetnek ráadásul egy üresjárati díjat is, amit akkor kell fizetni, ha a töltőoszlopot úgy foglalja el valaki, hogy a töltést már legalább 5 perce befejezte és a töltőállomás elérte az 50 százalékos telítettséget.
Tájékoztatták a tulajdonosokat, hogy a Superchargerek további használatához frissíteni kell a fizetési módot és a számlázási adatokat a Tesla alkalmazásában. Az egyes állomások töltési díjait pedig szintén az alkalmazásban lehet megnézni.
Továbbra is komoly vitatéma a villanyautók tűzeseteinek kérdése, így meg is kérdeztük a Katasztrófavédelmet, hogy mennyi elektromos autó gyulladt ki idehaza, és hogy miért nagy probléma, ha lángolni kezd a lítiumos akkumulátor.
Az is friss hír, hogy a Tesla szavazásán hátrébb csúszott Siófok városa az első pozícióból. Itt ugyanis azt döntik el, hogy melyik városba telepítsenek új Supercharger töltési pontot.