2021. június 29. | 15:29

A Dongfeng már több mint 50 éve gyárt autókat Délkelet-Ázsiában.

A Dongfeng Motor Corporation neve egyelőre csak a hardcore autórajongók számára lehet ismerős, ám hamarosan már Magyarország útjain is találkozhatunk a kínai gyártó négykerekűivel, hiszen megkezdődött a távolkeleti cég autóinak hazai értékesítése.

A wuhani székhelyű vállalatot, melynek neve „keleti szelet” jelent 52 éve, 1969-ben alapították Dongfeng Locomotive Works néven, és jelenleg a negyedik legnagyobb kínai autógyártónak számít a Changan Automobile, a FAW Group és a SAIC Motor mellett. Ráadásul az itthon elérhető elektromos autók között már eddig is elérhető volt a cég egyik modellje, igaz átcímkézve, Dacia Spring néven, amely valójában Kínában készül a Renault, a Nissan és a Dongfeng közös vállalatának gyárában.

Bár a Dongfeng Motor magyar nyelvű weboldalán jelen pillanatban még csak a forgalmazók és szerviz partnerek verbuválása zajlik, ám a cég Facebook-oldalának tanúsága szerint többek között a tisztán elektromos Dongfeng Seres 3 is elérhető lesz majd Magyarországon.

Az ötszemélyes Seres 3 városi terepjáró kicsinek távolról sem nevezhető méretekkel rendelkezik: hosszúsága 4385, magassága 1650, szélessége 1850, míg tengelytávja 2655 milliméter. Alapfelszereltségként 18 colos felniket kapunk, amelyeken 225/55-ös abroncsok találhatóak.

Az utastér kialakítása a fotók alapján kimondottan tetszetősnek fest, és a kínai autógyártás eddigi gyakorlatát figyelembe véve nem meglepő, hogy a légbeömlők a Mercedesre hajaznak. A műszerfal felső részén helyezkedik el egy ma már kötelezőnek számító 10,25 colos infotainment kijelző, ezen jelenik meg többek között a parkolást segítő kamera 360 fokos képe is.

Az alapfelszereltség 6 légzsákot tartalmaz, míg a magasabb felszereltségi szintekhez az elöl fűthető masszázsülések és a panorámatető mellett már olyan vezetéstámogató funkciók is elérhetőek, mint például a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer.

Ami a hajtásláncot illeti, a kínai villanyautóban egy 120 kilowattos (163 lóerős) teljesítményű, 300 newtonméter forgatónyomaték leadására képes elektromos motor dolgozik. Az energiát egy 53,6 kilowattórás lítium-ion akkumulátorcsomag biztosítja, amely a WLTP ciklus szerint 329 kilométeres hatótávot biztosít egyetlen feltöltéssel. A kínai modellek esetében megszokott 6,6 kilowattos AC fedélzeti töltő mellett a Dongfeng Seres 3 DC töltés esetén maximálisan 92 kilowattos töltési teljesítményre képes, vagyis egy 20-80 százalékos töltés 30 percet vesz igénybe.

Egyelőre még nem tudni, hogy a piros, kék, fehér és fekete színekben rendelhető Seres 3 milyen felszereltségi szintekkel érkezik Magyarországra, ahogy jelenleg a hazai indulóár sem ismert. Hollandiában például 37 995 euróba (aktuális árfolyamon számolva 13,3 millió forintba) kerül a kínai elektromos autó alapmodellje.