Muszáj volt reagálni a nyersanyagárak emelkedésére.
Az elektromos járművek új platformjának (Neue Klasse) 2025-ben történő bevezetésével a BMW átáll az olcsóbb akkumulátorok használatára. Ezzel a lépéssel az akkumulátorok gyártásához elengedhetetlen nyersanyagok árának folyamatos emelkedésére reagál a német vállalat.
A Teslát követve a BMW is elhagyja a prizmás akkumulátorokat és hengeresekre vált, tudta meg a Bloomberg, amely névtelen forrásokra hivatkozva arról ír, hogy így 30 százalékkal csökkentheti költségeit a cég. Az új cellákat a BMW meglévő partnerei fogják gyártani, mondták a források. A gyártó jelenleg a kínai CATL és EVE Energy, a dél-koreai Samsung SDI és a svéd Northvolt cégektől vásárol akkumulátorokat.
A cellák jellemzően az akkumulátorcsomag árának négyötödét teszik ki, és ugyan az elmúlt években sikerült faragni a költségeken a technológiai fejlesztésekkel és a gyártás optimalizálásával, de az ukrán háború miatt a lítium és a nikkel ára is kilőtt, ezzel pedig előzetesen nem kalkuláltak az autógyártók. Így azok a jóslatok is megkérdőjeleződtek, miszerint az elektromos autók ára a belső égésű motorral hajtott autók szintjére fog csökkenni.
A BMW közölte, hogy a Neue Klasse architektúrát kezdetben a középkategóriás prémium szegmensbe szánt teljesen elektromos modellekre, például a 3-as sorozat jövőbeli generációira összpontosítja. A debreceni BMW-gyárban – ahol a tervek szerint évente 150 ezer gépkocsit gyártanak majd – 2025-ben kezdődhet az új padlólemezre épülő elektromos autók gyártása.
Nyitókép forrása: BMW
Bloomberg