2022. március 04. | 14:26

A Volvo XC40 Recharge taxik évente 100 ezer kilométert fognak megtenni a hároméves kutatás-fejlesztési projekt során.

A Volvo egy új rendszert tesztel az elektromos autók vezeték nélküli töltésére, hogy felmérje, vajon a technológia életképes lehet-e a jövőbeli modellek esetében. A tesztekben egy hat autóból álló, taxiként használt Volvo XC40 Recharge flotta vesz részt Göteborgban, amelyek képesek a vezeték nélküli áramfelvételre. A Volvo három évre tervezi a kutatás-fejlesztési projekt időtartamát, és folyamatosan bővíteni fogja a tesztben résztvevő elektromos autók létszámát.

A vezeték nélküli töltéshez a kompatibilis autókkal az útfelületbe ágyazott töltőpad fölé kell parkolni. A töltés automatikusan elindul, amint az autó elfoglalta a megfelelő pozíciót, így a vezetőknek az autóból sem kell kiszállnia.

Volvo XC40 Recharge taxik töltés közben
Fotó: Volvo

A Volvo elmondása szerint a töltési sebesség meghaladja a 40 kilowattot, ami majdnem olyan gyors, mint egy vezetékes 50 kilowattos DC gyorstöltő, és csaknem négyszer gyorsabb, mint váltóáramot használó, 11 kilowattos vezetékes AC töltő. A cég szerint a rendszer 30 perc alatt 100 kilométer megtételére elegendő energiát képes az akkumulátorba juttatni.

A tesztben résztvevő XC40 Recharge elektromos autók várhatóan 100 ezer kilométert tesznek majd meg éves szinten, és napi több mint 12 órát fogják használni őket. A töltőpadokat az amerikai Momentum Dynamics szállítja, amely a vezeték nélküli járműtöltés specialistájának számít. A vállalat már gyártott egy autóbuszok töltésére is alkalmas rendszert, és korábban egy 25 átalakított Jaguar I-Pace-ből álló flotta segítségével tesztelte a technológiát a norvégiai Oslóban.

töltés állapota az infotainment képernyőn
Fotó: Volvo

Jelenleg a vezeték nélküli töltési technológiában rejlő potenciál felmérése zajlik a jövő elektromos Volvói számára, demás töltési lehetőségeket is vizsgálnak. A Volvo főhadiszállásának is otthont adó Göteborgban jelenleg számos projekt fut a fenntartható technológiák, az elektromobilitás, az önvezetés vagy a csatlakoztatott járművek kutatásával és fejlesztésével kapcsolatban. A város külön területeket jelölt ki a tesztekhez, ez a Göteborg Zöld Városi Zóna, amelyben 2030-ra meg kívánják valósítani a károsanyagkibocsátás-mentes közlekedést.