A jelenlegi állás szerint több társával együtt kulcsfigurája volt a dízelbotrány néven elhíresült esetnek.
Hosszú évek óta húzódik már a dízelbotrány, ami a Volkswagen-konszernnél jött fel először az autógyártók között. Nem csak a német gyártónak került iszonyatos pénzekbe, de valahol a dízelmotor koporsóját is kinyitotta.
Az ügy lényegében arról szólt, hogy a dízelmotorral szerelt autók kibocsátásának mérésekor a szoftver érzékelte a helyzetet. Ilyenkor szándékosan megváltoztatta a motor üzemét, hogy alacsonyabb károsanyag-kibocsátást produkáljon.
Amikor kiderült a dolog, óriási botrány lett belőle, ami mai napig nem csengett le. Sőt, kiderült, hogy több VW-konszerntől független gyártó is használt hasonló eszközöket, hogy teljesíteni tudják a normákat.
Tehát az ügy még tart, a felelősök még mindig nincsenek meg mind. Egy tárgyaláson most mégis elővesznek több kulcsszereplőt, például az Audi volt vezérigazgatóját, Rupert Stadlert.
Az iratok alapján végig tudtak a csaló-szoftver létezéséről és működéséről, amelynek használatát a Volkswagen és az Audi 2015-ben beismert. Stadlerrel együtt egyébként további egy volt Audi vezetőt és két mérnököt helyeztek vád alá még 2020-ban.
Az egyik mérnöknél azonban nem tudták bizonyítani, hogy köze lett volna a csaló-szoftverhez, ezért őt felmentették. Ellenben Stadlerékre akár 10 év börtönbüntetés is várhat a német jog szerint abban az esetben, ha nem ismernek be mindent.
Ha mégis megteszik, ugyanúgy börtönbüntetés lehet az ítélet, viszont csak felfüggesztett. Az ítélet az ügyben csak az elkövetkezendő hónapokban várható.