Alkalmi vétel! Családi kombit most csak 22,5 millióért! – 1947 Buick Roadmaster Woody Wagon az RM Sotheby’s aukcióján

Közzétéve:
2019-03-29, 13:23

82 500 dollárért, vagyis majdnem 22,5 millió forintért kelt el egy Buick Roadmaster kombi az RM Sotheby’s árverésén. Az autónak nem csak a megjelenése, de teljesítménye és története is különleges

Az 1991-ben alapított RM Sotheby’s aukciós háztól már megszokhattuk, hogy árverésein különleges autók különlegesen magas összegekért kelnek el. Ilyen például az 1884-es Dion Bouton gőzautó esete, melyet az új tulajdonos 1,24 milliárd forintnak megfelelő összegért kapott meg. Nála kicsit szerényebb összegért, nagyjából 22 millió 404 ezer forintért talált új gazdára egy 1947-es Buick Roadmaster – szintén a Sotheby’s keretei között.

Buick Roadmaster, Woody Wagon, RM Sotheby’s, bordó, oldalnézet, elölről, balról

Buick Roadmaster, Woody Wagon, RM Sotheby’s, bordó, oldalnézet, hátulról, jobbról
A kombi kivitelből 300 példány készült, ebből 4 darab maradt fent

A Buick a Roadmaster-sorozatot 1936 és 1958, illetve 1991 és 1996 között gyártotta. Az aukción kalapács alá került modell a széria 4. generációjából származik, melyből az eredeti tervek szerint nem készült volna kombi változat. A legenda szerint az amerikai gyártó azért fogott bele a kivitel szerelésébe, mert egy pénzes hölgy a vállalat menedzsmentjének kijelentette, hogy ő bizony Buickot akart venni, de a kombik hiánya eltántorította a vásárlástól. A cég végül észlelte a kombiban rejlő potenciált, így belevágott a „vagon” szerelésébe. Egy Roadmaster Woody Wagon eredeti ára 3 249 dollár volt, ám ez mára jócskán megemelkedett.

Buick Roadmaster, Woody Wagon, műszerfal, bordó, oldalnézet, balról

Buick Roadmaster, Woody Wagon, műszerfal, bordó, oldalnézet, balról
Konzervatív műszerfala inkább a ’40-es éveket, mintsem a közeledő űrkorszakot idézi

A kombi kivitelből összesen 300 példány készült, közülük kevesebb, mint 4 darab maradt fent. Nem csak, hogy ritka autóról van szó, de nem szabad elsiklani afelett sem, hogy a kombik gyártása 1947-ben indult meg, tehát egy korai példányról van szó. Megjelenése évében a Buick legdrágább és legjobban felszerelt modellje volt.

A „Woody”elnevezés az autó faszerkezetére utal. Az autózás hajnalán a fém igen drágának bizonyult, így a gyártók ahol tudták, fával helyettesítették. Ezt a technikát a luxusmárkák is alkalmazták, a Rolls-Royce Phantom I limuzin kivitelének felépítménye is jórészt fából készült. A tömegtermelés beindulásával a fa szerepe visszaszorult, az ’50-es évek elejére már csak a kocsiszekrény hátsó keretei készültek belőle. Idővel visszatért a formatervezők asztalára, de csak mint design-elem. A ’80-as évek Amerikájában divatosnak számított az autók oldalát faléccel díszíteni, mely autó orrától egészen a faráig húzódott.

Buick Roadmaster, motor, kék, oldalnézet, jobbról
A Roadmasterek soros 8 hengeres motort kaptak

A Roadmaster elnevezés magyar jelentése: „Az utak ura”, utalva az autó stabilitására, megbízhatóságára és tekintélyt parancsoló megjelenésére. Az autó hajtásáért egy 144 lóerős, 5,2 literes soros elrendező 8 hengeres erőforrás felelt. Ehhez egy 2 sebességes automata vagy egy 3 sebességes kézi kormányváltó csatlakozott. A fenti modellbe ez utóbbit szerelték. A sebesség féken tartásáért hidraulikus fékek feleletek, melyből az autó mind a 4 kerekére jutott.

Az aukción bemutatott példány egy teljes restauráláson esett át, melynek során az elfáradt faszerkezetet juharfa és mahagóni anyagával helyettesítették. A restaurálás befejeztével az autó több jeles veterános eseményen is feltűnt, például a Concours d'Elegance-on és a Glenmoor Gatheringen is. Ha részletesebben is érdekel a Roadmaster negyedik generációja, keresd fel korábbi cikkemet, vagy nézd meg a videót:

Buick Roadmster, hűtőrács, elölről, döntve, balról
A felújítás az autó minden egyes apró részletét érintette

Az igazat megvallva első ránézésre számomra furcsának tűnt a luxus kombi, de minél többet nézegettem, egyre csak bejött! Mit gondolsz, ha Neked is állna egy a garázsban, Te a naptól is óvnád, vagy vele mennél nyáron Horvátba?

Forrás:

Kapcsolódó írások

1970 Plymouth Superbird, szürke, oldalnézet, jobbról
2018. november 07.
A NASCAR 1970-es évadja alkalmával a Plymouth bemutatta legendás típusát, a Superbirdöt
1978 Ford Fairmont, oldalnézet, jobbról
2018. november 06.
A történelem során számos villogós autó segítette az amerikai zsaruk hajszáját. Most megtudhatod, hogy a Ford Crown Victoria és a Hudson Hornet mellett melyik típusok voltak az USA történetének legmenőbb rendőrautói.
Chevrole, Corvette Indy tanulmányautó, vörös, oldalnézet, balról
2018. november 30.
Az 1963-as Corvette Sting Ray publikálása után bemutatok nektek négy Corvette tanulmányautót, amik jó ötletnek tűntek, de mégsem jutottak el a gyártósorra
1990 Chevrolet Corvette tanulmányautó, Corvette CERV III, kék, elölnézet, balról
2018. december 20.
A meg nem valósult tanulmányautók tengere mélyén számos fantasztikus autó rejtőzik, ami sosem látott napvilágot. Az elvetélt Corvette-tanulmányok után bemutatom a folytatást