Alkalmi vétel! Családi kombit most csak 22,5 millióért! – 1947 Buick Roadmaster Woody Wagon az RM Sotheby’s aukcióján

Közzétéve:
2019-03-29, 13:23

82 500 dollárért, vagyis majdnem 22,5 millió forintért kelt el egy Buick Roadmaster kombi az RM Sotheby’s árverésén. Az autónak nem csak a megjelenése, de teljesítménye és története is különleges

Az 1991-ben alapított RM Sotheby’s aukciós háztól már megszokhattuk, hogy árverésein különleges autók különlegesen magas összegekért kelnek el. Ilyen például az 1884-es Dion Bouton gőzautó esete, melyet az új tulajdonos 1,24 milliárd forintnak megfelelő összegért kapott meg. Nála kicsit szerényebb összegért, nagyjából 22 millió 404 ezer forintért talált új gazdára egy 1947-es Buick Roadmaster – szintén a Sotheby’s keretei között.

Buick Roadmaster, Woody Wagon, RM Sotheby’s, bordó, oldalnézet, elölről, balról

Buick Roadmaster, Woody Wagon, RM Sotheby’s, bordó, oldalnézet, hátulról, jobbról
A kombi kivitelből 300 példány készült, ebből 4 darab maradt fent

A Buick a Roadmaster-sorozatot 1936 és 1958, illetve 1991 és 1996 között gyártotta. Az aukción kalapács alá került modell a széria 4. generációjából származik, melyből az eredeti tervek szerint nem készült volna kombi változat. A legenda szerint az amerikai gyártó azért fogott bele a kivitel szerelésébe, mert egy pénzes hölgy a vállalat menedzsmentjének kijelentette, hogy ő bizony Buickot akart venni, de a kombik hiánya eltántorította a vásárlástól. A cég végül észlelte a kombiban rejlő potenciált, így belevágott a „vagon” szerelésébe. Egy Roadmaster Woody Wagon eredeti ára 3 249 dollár volt, ám ez mára jócskán megemelkedett.

Buick Roadmaster, Woody Wagon, műszerfal, bordó, oldalnézet, balról

Buick Roadmaster, Woody Wagon, műszerfal, bordó, oldalnézet, balról
Konzervatív műszerfala inkább a ’40-es éveket, mintsem a közeledő űrkorszakot idézi

A kombi kivitelből összesen 300 példány készült, közülük kevesebb, mint 4 darab maradt fent. Nem csak, hogy ritka autóról van szó, de nem szabad elsiklani afelett sem, hogy a kombik gyártása 1947-ben indult meg, tehát egy korai példányról van szó. Megjelenése évében a Buick legdrágább és legjobban felszerelt modellje volt.

A „Woody”elnevezés az autó faszerkezetére utal. Az autózás hajnalán a fém igen drágának bizonyult, így a gyártók ahol tudták, fával helyettesítették. Ezt a technikát a luxusmárkák is alkalmazták, a Rolls-Royce Phantom I limuzin kivitelének felépítménye is jórészt fából készült. A tömegtermelés beindulásával a fa szerepe visszaszorult, az ’50-es évek elejére már csak a kocsiszekrény hátsó keretei készültek belőle. Idővel visszatért a formatervezők asztalára, de csak mint design-elem. A ’80-as évek Amerikájában divatosnak számított az autók oldalát faléccel díszíteni, mely autó orrától egészen a faráig húzódott.

Buick Roadmaster, motor, kék, oldalnézet, jobbról
A Roadmasterek soros 8 hengeres motort kaptak

A Roadmaster elnevezés magyar jelentése: „Az utak ura”, utalva az autó stabilitására, megbízhatóságára és tekintélyt parancsoló megjelenésére. Az autó hajtásáért egy 144 lóerős, 5,2 literes soros elrendező 8 hengeres erőforrás felelt. Ehhez egy 2 sebességes automata vagy egy 3 sebességes kézi kormányváltó csatlakozott. A fenti modellbe ez utóbbit szerelték. A sebesség féken tartásáért hidraulikus fékek feleletek, melyből az autó mind a 4 kerekére jutott.

Az aukción bemutatott példány egy teljes restauráláson esett át, melynek során az elfáradt faszerkezetet juharfa és mahagóni anyagával helyettesítették. A restaurálás befejeztével az autó több jeles veterános eseményen is feltűnt, például a Concours d'Elegance-on és a Glenmoor Gatheringen is. Ha részletesebben is érdekel a Roadmaster negyedik generációja, keresd fel korábbi cikkemet, vagy nézd meg a videót:

Buick Roadmster, hűtőrács, elölről, döntve, balról
A felújítás az autó minden egyes apró részletét érintette

Az igazat megvallva első ránézésre számomra furcsának tűnt a luxus kombi, de minél többet nézegettem, egyre csak bejött! Mit gondolsz, ha Neked is állna egy a garázsban, Te a naptól is óvnád, vagy vele mennél nyáron Horvátba?

Forrás:

További autós hírek

Sajnos a legalapvetőbb KRESZ szabályokat is képesek sokan megszegni figyelmetlenségből. Ezen, a rendőrség által közzétett térfigyelő kamerás felvételen az látszik, hogy a kanyarodási...

A Sanghaj mellett, a Jangce folyó partján fekvő Vuhsziban található híd omlott össze. Sajnos három autóra rázuhant és a benne ülök azonnal meghaltak....

Mentőautó ütközött személyautóval Nyíregyházán, a Pazonyi úton vasárnap este. A baleset következtében a gépkocsiban utazó 31 éves nő a helyszínen életét vesztette. További...

Olvasónktól kaptuk a videót az Illatos úti tahó teherautósról. Írja: “Az illatos út elején egy teherautó a tilos jelzés ellenére piros lámpánál és...

Elképesztő állapotban szeretett volna a következő videó “főhőse” autót vezetni. Olvasónk, aki megakadályozta ezt, a következőt írta: “Akkor kezdtem el felvenni, miután kiesett...

Kapcsolódó írások

1931 Cadillac Series 452 V16, RM Sotheby’s aukció
2019. szeptember 01.
Az RM Sotheby’s aukciós ház monterey-i árverésén 1,46 millió dollárért, vagyis megközelítőleg 423,7 millió forintnak megfelelő összegért kelt el egy 1931-es Cadillac Series 452 V16 Roadster
RM Sotheby’s 1940 Buick Super, bordó, oldalnézet, balról
2019. június 02.
Hogyan adj el egy autót 4-szer? A Buick már 1940-ben megtalálta a választ, mikor bemutatta a Roadmaster és Special ötvözéséből született 2. generációs, 4,1 literes Series 50 Super Eightet  
Gosford Classic Cars, 1956 Wartburg 311, almazöld
2019. május 01.
A Gosford Classic Cars árverésre bocsájt egy kimagaslóan jó állapotú Wartburg 311-est. Az autó értékéhez sokat hozzátesz, hogy az első modellek egyike és a legapróbb részleteiben is eredeti
2019. április 21.
126 000 fontért, azaz majdhogynem 45 millió forintnak megfelelő összegért kelt el egy ritka Citroën DS21 Chapron kabrió. A korát megelőző csúcstechnológiás modellből kevesebb, mint 1400 példány látott napvilágot