Autógyártók leggyorsabb szériamodelljei 2021-ben - 2. rész

Bukovics Krisztián újságíró
Közzétéve:
2021-02-16, 14:07

A középmezőnyben már 300 feletti a tempó.

Összeállítottam a világ leggyorsabb, „mainstream” gyártók által kínált szériamodelljeinek 21-es listáját, amelyet három részletben mutatok be. Következik a mezőny középső része, amennyiben pedig szeretnéd elolvasni a cikksorozat többi részét, azt itt teheted meg:

Most pedig jöjjön a következő 7 modell!

14. Ford Shelby GT500 – 290 km/óra

A 24-es lista alsó harmadának első helyezettje talán nem is annyira meglepetés, hiszen a Shelby egy legenda a maga nemében, és mint ilyennek, kötelező mindig jó kondícióban tartania magát. Természetesen nem is lehetne más a motorháztető alatt, mint egy jellegzetes hangú V8, az 5,2 literes blokkból ezúttal 760 lóerőt sajtoltak ki, amelyhez ráadásul brutális, 850 Nm nyomaték párosul. A 4,8 másodperces 0-100-as sprint is jelzi: nem adja küzdelem nélkül az évtizedek alatt kivívott helyét a csupa nagybetűs élményautók mezőnyben. A végére kissé szomorúan azért el kell mondanom: sajnos Európa hivatalosan nem kap az aktuális csúcsváltozatból, marad tehát a szürkeimport.

Kék színű, dupla fehér csíkkal díszített Ford Shelby GT 500-as, szemből

13. Jaguar F-Type R Coupe - 299 km/óra

Listánk utolsó szereplője, ami nem lépi át a mérföldkőnek számító 300 kilométeres óránkénti maximális végsebességet. Ráadásul nem is önhibájából, hiszen elektronika tiltja le az 576 lóerős, 5,0 literes V8-ast attól, hogy bőven 300 fölé gyorsítsa a Type R Coupe modellt. Azért talán egyetlen egy Type R Coupe tulajdonos sem fogja emiatt telesírni a párnáját éjjelente, a 4,1 másodperces gyorsulás álló helyzetből 100 kilométer/órára így is jár hozzá, na meg az, hogy jelenleg ez a típus a Jaguar leggyorsabb modellje.

Szürke Jaguar F-Type R Coupe, oldalról, félig hátulról

12. BMW M5 Competition – 305 km/óra

Sokak első számú vágya, mégis „csak” a középmezőny második felébe verekedte fel magát az M5. Tegyük hozzá, közútra még így is bőven túl izmos, hiszen a V8-as motor 625 lóerő mellett 750 Nm-t kínál, ami őrülten sok. Nem csoda, hogy – sok rajongó nagy bánatára – kizárólag összkerékhajtással kapható a modell annak érdekében, hogy át is tudja vinni ezt a bődületes nyomatékot az aszfaltra, és ne két kupac olvadt gumi maradjon egy nagyobb gázadás után. Négy kerékkel az útba kapaszkodva mindössze 3,1 másodperc szükséges ahhoz, hogy elérje a százas tempót az M5-ös – ennél valóban tényleg nem kell fürgébb jószág egyszerű halandó számára.

BMW M5 elölről

11. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio - 307 km/óra

Ha gyorsabbat nem is, de valami más stílust megkívánhat az emberfia/lánya, az olaszok például nem csak a Ferrarik szintjén kínálnak gyors autót, hanem Alfa Romeo köntösbe burkolva is. Oké, a V6-os, biturbós, 510 lóerős, 2891 köbcentiméteres motor fejlesztésében benne vannak bőven a maranellói mérnökök is, de ez mégiscsak egy Alfa. Ráadásul az M5-tel ellentétben hátsókerék-meghajtással, ami különösen izgalmassá teszi a 600 Nm-es nyomaték uralását még úgy is, hogy egy önzáró hátsó differenciálmű segít ebben, valamint abban, hogy 3,9 másodperc alatt letudja a 0-100-as sprintet. Nyilván reklámnak sem volt utolsó, de azért Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi is egész jól szórakozott a modell tesztelésekor.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio elölről

10. Honda NSX - 307 km/óra

Akinek sem az olasz, sem a német autók nem vonzóak, azoknak maradnak a felkelő nap országából érkező „játékszerek”, jól érzik ott is a műfajt a derék mérnökök, hiába, nem ma kezdték a szakmát, ez a ’95-ös NSX még most is kívánatos. Az új NSX 3,5 literes, duplaturbós motorját három villanymotor is segíti, amelyet egy 9 fokozatú, duplakuplungos automata váltó igyekszik koordinálni. A végeredmény 581 lóerő, valamint 3,3 másodperces 0-100-as vágta és 307 km/órás végsebesség. Talán nem túlzás, hogy mindezt uralni és kihasználni már nem csak sima aszfalt, hanem sofőr kérdése is.

Honda NSX elölről

9. Nissan GT-R Nismo – 315 km/óra

A Nissan igen derék mindennapi „igáslovakkal” örvendeztette meg már a világot, príma autókat gyárt több kategóriában is, arra azonban mindig ügyeltek, hogy valami nagyon kívánatos is szerepeljen a listán. A 350, majd 370Z után egyszer csak előrukkoltak a GT-R-el, ami már – legalábbis idehaza – súrolja a közúti használat értelmét. A 3,8 literes V6-os turbóval lélegeztetve 600 lóerő mellett 652 Nm-es nyomatékot ajándékoz, a használt technika igen szoros rokonságot mutat a GT3-as versenyautóéval. 3,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre, a lassulásról pedig az elöl 410, hátul 390 mm-es Brembo kerámia féktárcsák gondoskodnak.

Fehér, karbonbetétes Nissan GTR Nismo, oldalról, hátulról

8. Audi R8 V10 Performance - 320 km/óra

Az Audi sokáig nem játszott ebben a ligában, azonban egyszer csak gondoltak egy nagyot Ingolstadtban, és megalkották az R8-at. A német precizitás azonban nem állt meg a csinos külső mögött, folyamatosan növelik a teljesítményt is, az aktuális csúcsváltozata most 611 lóerőt szabadít rá a négy hajtott kerékre, nulláról százra 3,4 másodperc alatt gyorsul, de innen kezdődik csak el igazán a V10-es motor fület gyönyörködtető koncertje a motortérben.

Havas szerpentinen pózoló Audi R8 V10-es, oldalról, szemből

Amennyiben érdekel a Mustang “szelídebb” változata, nézd meg ezt a bemutatót!

 

Kapcsolódó írások

Mitch Evans a Jaguar Formula-E autójában a mezőny élén
2020. december 28.
Versenykörülmények között tesztelik és fejlesztik a jövő technológiáit.
Autós képgyűjtemény 2.
2017. február 13.
Gyors válogatás az autós világból, vegyes témákban

További hírek