2021. április 01. | 12:55

A korosabb generációk védelme érdekében drasztikusan csökken a sebességhatár a hazai sztrádákon.

A legnagyobb titok mellett, gyakorlatilag a fű alatt készül el az új KRESZ, ami több érdekes paragrafust is tartalmaz. Ezek közül az egyik azt mondja ki, hogy Magyarország területén el kell különíteni egy sávot a 65 év feletti sofőröknek az autópályákon. Az Alapjárat.hu ehhez az információhoz egy neve elhallgatását kérő jogászon keresztül jutott hozzá, aki maga is tevékenyen részt vett a friss szabálygyűjtemény megalkotásában.

Amikor tudomásunkra jutott a dolog, akkor a szerkesztőség tagjai egy emberként nevettek fel, természetesen nem akartunk hinni a fülünknek. A mosoly aztán ráfagyott az arcokra, ugyanis további két, egymástól független forrásból úgy értesültünk, hogy a névtelenségbe bújó jogász nem ugratni próbált minket, hanem valóban igazat mondott!

Igyekeztünk a végére járni a dolognak. Sikerült megtudnunk, hogy az új KRESZ szerint fontos, hogy az idősebb sofőrök nyugodt körülmények között tudjanak autókázni, ha a saját sávjukban haladnak, akkor nem kell attól tartaniuk, hogy hátulról ledudálják, letolják őket. A szabályalkotók úgy gondolják, hogy ez a közlekedés további résztvevőinek is jó hír, mert nem kell kerülgetniük a lassabban haladó gépkocsikat.

Forrásainktól azt is megtudtuk, hogy az idősebb járművezetők védelme érdekében a megengedett legnagyobb sebesség 130 km/óráról 80 km/órára csökkenne, ugye most 80 km/óra a minimum sebességhatár a magyar sztrádákon. Hollandiában már csökkent a sebességhatár, de ott más okokból, és a korlátozás csak napközben érvényes. Állítólag arról is ment a vita, hogy a kerékpárosok is kapjanak egy külön sávot az autópályákon, de ez az ötlet végül hamvában halt. Amúgy nem Karácsony Gergely lobbizott a sztrádán létesítendő bringasáv érdekében, nem őt kell szidnod!

Mi ehhez az egészhez már csak egy mondatot szeretnénk hozzátenni: Boldog április elsejét kívánunk minden kedves olvasónknak!