2020. február 14. | 14:23

Az SGR Combi Expedition kivitellel nem tudom, hogy neki mernék-e vágni az orosz tajgának.

Nem gondolnád, de a képeken látható UAZ 2206 egy új autó. Bizony, gyártják még az öreg batárt, az orosz vagy éppen dél-amerikai piacon be lehet még 0 kilométeres példányt szerezni belőle. Van valami megnyugtató abban, ha egy konstrukció 55 éves. Azt jelenti, hogy kiforrott modellről van szó, megbízható és elnyűhetetlen a technikája. Ja, nem, hiszen ez orosz. Ez olyan, amilyen.

Az UAZ-452 modellcsalád járműveit már 1965 óta gyártják Oroszországban és úgy tűnik, eszük ágában sincs beszüntetni az előállítását. Sokan emlékezhetnek még rájuk, egykoron Magyarországon is sűrűn látott vendég volt az utakon, a hadsereg, a mentősök, a rendőrség és a tűzoltóság is előszeretettel alkalmazta a típust, de sok volt magántulajdonban is.

Persze, mert nem nagyon állított elő más olyan típust a szocialista autóipar, ami egyszerre lett volna olcsó, végtelenségig terhelhető és rendelkezett volna némi terepjáró képességgel is egyszerre. Ez volt az UAZ-452 illetve ez még ma is, mint ahogyan a mellékelt ábra is mutatja. Ráadásul az autó nem nyújt sokkal többet, mint évtizedekkel ezelőtt, hiszen alig néhányszor frissítették a típust.

2011-re eljutottak odáig, hogy kapott biztonsági öveket minden ülésre (hűha), szervokormányt, egy Euro-4 besorolású modern erőforrást és ABS-t. Hiába, új idők járnak az UAZ-nál. Az autó motorválasztéka egy tagot számlál: egy 2,7 literes, soros négyhengeres 112 lóerős benzines jár hozzá. Az erő átviteléről felezővel megtámogatott 5 sebességes manuális váltó gondoskodik és persze hajtott mind a négy kerék.

Az SGR Combi Expedition kivitel nem tudom, hogy milyen célközönséget talál magának, de az oroszok biztosan tudják, mit csinálnak. Vagy nem. Az autó kapott 5 db jó minőségű BFGoodrich terepgumit (4 + 1 a pótkerék), kapott egy masszív gallytörő rácsot, ami védi a motort és a váltót is, illetve szereltek a tetőre egy szép nagy tetőcsomagtartót. Szerintük ennyi elég is, indulhat az expedíció a kietlen Szibériába.

Azt hiszem a magam részéről valószínűleg más autót keresnék az útra, mondjuk egy 6x6-os Land Rover Defender pont meg is felelne. Igaz, árban bizonyára verhetetlen az UAZ SGR Combi Expedition, mert a képeken látható felszereltségű példányért mindössze 4,8 millió forint körüli összeget kérnek. Hogy ez sok vagy kevés, mindenki döntse el maga.