Ez az expedíciós UAZ nagyon (nem) kéne!

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2020-02-14, 13:23

Az SGR Combi Expedition kivitellel nem tudom, hogy neki mernék-e vágni az orosz tajgának.

Nem gondolnád, de a képeken látható UAZ 2206 egy új autó. Bizony, gyártják még az öreg batárt, az orosz vagy éppen dél-amerikai piacon be lehet még 0 kilométeres példányt szerezni belőle. Van valami megnyugtató abban, ha egy konstrukció 55 éves. Azt jelenti, hogy kiforrott modellről van szó, megbízható és elnyűhetetlen a technikája. Ja, nem, hiszen ez orosz. Ez olyan, amilyen.

UAZ SGR Combi Expedition

Az UAZ-452 modellcsalád járműveit már 1965 óta gyártják Oroszországban és úgy tűnik, eszük ágában sincs beszüntetni az előállítását. Sokan emlékezhetnek még rájuk, egykoron Magyarországon is sűrűn látott vendég volt az utakon, a hadsereg, a mentősök, a rendőrség és a tűzoltóság is előszeretettel alkalmazta a típust, de sok volt magántulajdonban is.

Persze, mert nem nagyon állított elő más olyan típust a szocialista autóipar, ami egyszerre lett volna olcsó, végtelenségig terhelhető és rendelkezett volna némi terepjáró képességgel is egyszerre. Ez volt az UAZ-452 illetve ez még ma is, mint ahogyan a mellékelt ábra is mutatja. Ráadásul az autó nem nyújt sokkal többet, mint évtizedekkel ezelőtt, hiszen alig néhányszor frissítették a típust.

UAZ SGR Combi Expedition hátulról

2011-re eljutottak odáig, hogy kapott biztonsági öveket minden ülésre (hűha), szervokormányt, egy Euro-4 besorolású modern erőforrást és ABS-t. Hiába, új idők járnak az UAZ-nál. Az autó motorválasztéka egy tagot számlál: egy 2,7 literes, soros négyhengeres 112 lóerős benzines jár hozzá. Az erő átviteléről felezővel megtámogatott 5 sebességes manuális váltó gondoskodik és persze hajtott mind a négy kerék.

Az SGR Combi Expedition kivitel nem tudom, hogy milyen célközönséget talál magának, de az oroszok biztosan tudják, mit csinálnak. Vagy nem. Az autó kapott 5 db jó minőségű BFGoodrich terepgumit (4 + 1 a pótkerék), kapott egy masszív gallytörő rácsot, ami védi a motort és a váltót is, illetve szereltek a tetőre egy szép nagy tetőcsomagtartót. Szerintük ennyi elég is, indulhat az expedíció a kietlen Szibériába.

UAZ SGR Combi Expedition gallytörő rács és páncél

Azt hiszem a magam részéről valószínűleg más autót keresnék az útra, mondjuk egy 6x6-os Land Rover Defender pont meg is felelne. Igaz, árban bizonyára verhetetlen az UAZ SGR Combi Expedition, mert a képeken látható felszereltségű példányért mindössze 4,8 millió forint körüli összeget kérnek. Hogy ez sok vagy kevés, mindenki döntse el maga.

Kapcsolódó írások

1970 Plymouth Superbird, szürke, oldalnézet, jobbról
2018. november 07.
A NASCAR 1970-es évadja alkalmával a Plymouth bemutatta legendás típusát, a Superbirdöt
Chevrole, Corvette Indy tanulmányautó, vörös, oldalnézet, balról
2018. november 30.
Az 1963-as Corvette Sting Ray publikálása után bemutatok nektek négy Corvette tanulmányautót, amik jó ötletnek tűntek, de mégsem jutottak el a gyártósorra

További hírek