2023. március 21. | 13:23

Egy nem is túl bonyolult és nem is túl drága alkatrészről van szó, ami ha megadja magát, akkor esélyünk sincs tovább menni.

Mint minden évben, a német ADAC idén is összefoglalta az előző évi mentési statisztikákat Németországban. Ezek alapján 2022-ben 2,3 százalékkal ritkábban robbantak le az utakon, mint korábban, ez pontosan 3,4 millió alkalmat jelent egész évben.

Ez némileg csökkenést jelent és a teljes autópark méretéhez viszonyítva nem is lehet olyan vészes szám, azonban az már igazán érdekes, hogy mi okozza a legtöbb problémát. Egy egészen apró, egyszerűen és még csak nem is drágán cserélhető alkatrész miatt kellett a legtöbbször autómentőt hívni.

Ez a démoni alkatrész az akkumulátor (a 12 voltos akkumulátorról van szó). Érdekes módon nem csak a belső égésű motoros autóknál, de a villanyautóknál is ez jelenti az egyik leggyakoribb problémát.

Az esetek összesen 43,2 százalékában ez volt a ludas az ADAC felmérései alapján, emiatt állt meg vagy nem volt hajlandó beindulni a legtöbb jármű. Az elektromos autókban a kisfeszültségű 12 voltos akkumulátornak is fontos szerepe van az indításban és a működésben.

Ez működteti a fedélzeti elektronikákat, a fényszórókat és ez segít életrekelni a nagyfeszültségű rendszernek is, tehát hibája ugyanúgy okozhat fejfájást. Emellett ki kell emelni azt is, hogy az elektromos autók további alkatrészeire nem jellemző, hogy elromlanának, persze mindig van 1-2 kivétel.

Az akkumulátorokon túllendűlve a második legtöbb meghibásodást a motorvezérlő egység hibája okozta a nem teljesen elektromos autók esetében. A mentések 23,8 százaléka történt emiatt, bár itt nem egy alkatrészt fed a fogalom, hanem egy rendszert.

Ebbe a rendszerbe vették a befecskendező egységet, az üzemanyag-ellátást és a gyújtás problémáit is, így érthető, miért képviselik magukat ezen a listán ilyen helyen. A harmadik leggyakoribb problémát az elektromos rendszer hibája okozta.

Az önindító és generátor volt az a két alkatrész, ami szintén sok mentésért felelt, az esetek 10,4 százalékában szorultak autósok mentésre emiatt. Az első három helyezettet vizsgálva azért nagy vonalakban kimondható, hogy a legtöbb megállással járó hibát az elektromos rendszer okozza az autókban Németországban.

Időszakos szervizek esetén egyébként érdemes lehet ellenőriztetni az akkumulátort is, hogy ne kerüljünk miatta kellemetlen helyzetbe. Itt fel tudják mérni az aktuális állapotát és ha szükséges akkor javasolják a cserét.

Depositphotos