2019. január 24. | 12:14

A young-timerek születése nem állt meg a 2000-es évek elején. Az egyre csak korosodó verdák hamarosan young-timerré érnek, a legjobbak közül emelek ki párat.

A klasszikus autókat magyarul röviden csak a veterán jelzővel illetik, ám ez a megnevezés nem teljesen pontos. A kategória tovább bontható old-timer- és young-timerre. Az egyszerűség kedvéért egyezzünk meg abban, hogy azok a járművek, melyek életkora 15-20 és 30 év között változik, az young-timer. Az ennél idősebb járművek az old-timer kategóriába esnek.

Mondok példákat. Egy 1993-as Mini Mayfair vagy GM EV a fiatal klasszikusok csoportjába esik. Velük ellentétben egy 1951-es BMW 501 „Barokk Angyal” vagy egy 1977-es Cadillac Brougham már az old-timerek táborát ékesítik. Na de elég is a száraz elemzésből. Következzen mely modellekre érdemes várni, hogy a veterán-kultusz siheder korszakába érjenek!

Mercedes-Benz SL-osztály, 1989-2001

Az R129-es széria a Daimler egyik sikermodellje volt. Világszerte több mint 213 ezer példány talált gazdára. Motor terén elég nagy volt a választék: 2,8 litertől 3,2 literig sor-6-tal, 5 litertől 6 literig V8-as, 6 litertől 7,3 literig V12-es motorral szerelték. Igaz, még nem számít klasszikus autónak, értékét mégis jól tartja. A hasznaltauto.hu-n ára 2,5 millió környékén indul.

Porsche Boxster, 1997-2004

A 914-es utódjaként bemutatott középmotoros Boxster legfőbb feladata volt a Porsche eladásainak növelése. A német óriás a Toyota szaktanácsadóival közösen dolgozott a projekten, számos alkatrésze megegyezik a 911-es 996 generációjával. Az alap Boxster egy 2,5 literes, boxer erőforrást kapott, ami 204 lóerő leadását tette lehetővé. Az S modell 2000-ben érkezett, a hathengeres 3,2 literes motorja 250 lóerős volt. Ehhez 17 hüvelykes kerekek és sportos felfüggesztés társult.

Lancia Hyena, 1992-1996

A Hyena megszületése egy holland veterán rajongóhoz, Paul V.J. Koot nevéhez köthető. Az ő fejéből pattant ki az ötlet, hogy a HF Integraléból szülessen kupé kivitel is. Az autó terveit a Zagato készítette el, majd 1992-ben be is mutatták a Brüsszeli Autószalonon. A Fiat nem járult hozzá az autó gyártásához, minden egyes darab magánszemélyként vásárolt HF-ek átalakításából született. Mivel kevés példány látott napvilágot, becsületesen el is kérik az árát.

Subaru Impreza WRX STI, 2005-2007

A 2005-ben megjelent WRX STI ami egy 2,5 literes turbós, négyhengeres boxermotort kapott. Ennek köszönhetően elérte a 280 lóerős teljesítményt is. 4,9 másodperc alatt érte el állóhelyből a 100 km/órás sebességet. Az STI sporthangolású felfüggesztést, hátsó spoilert és termetes kerekeket kapott. Az ihletet a Subaru ralis szereplései, erőfeszítései és versenyei adták.

Renault Vel Satis, 2002-2009

A Vel Satis a Renault egyik legtöbbet kritizált modellje. A különös megjelenésű autót a francia gyártó soros négyhengeres és V6-os változatban szerelte. Az elsőkerekes családi egyterű 2,0 és 3,5 literes benzines, illetve 2,0 literes, 2,2 literes és 3,5 literes dízel kivitelben volt kapható. Formatervének köszönhetően nálunk nem került a kedvencek listájára, alig pár 100 ezer forintért már Te is vehetsz egyet.

Mit gondolsz, melyik típusok lesznek a legnépszerűbbek? Szerinted a jövő generációi mely autókra mondják majd, hogy „Ehj de szép darab, akkoriban még tudtak autót tervezni!”?