A világ 10 legjobban gyorsuló szuperautója 0-tól 200 km/óráig

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2020-06-14, 11:00

Mire te egyesből kettesbe váltasz, ezek a szuperautók már rég kétszázzal vágtáznak.

Biztos, hogy még az itt felsoroltaknál is létezik gyorsabb autó a világon, de abban is biztos vagyok, hogy azok nem gyárilag olyan gyorsak. Következzenek azok a szuperautók, amelyek a leghamarabb érik el álló helyzetből a 200 km/h-s sebességet. A 2000 lóerősre utólagosan felpiszkált Lamborghini Aventadorokat most hagyjuk.

10. Koenigsegg Agera RS

  • Motor: 5,0 liter V8 turbó
  • Teljesítmény: 1160 LE
  • Gyorsulás 0-200 km/h: 8,0s
  • Végsebesség: 447 km/h

Le a kalappal az 1994-ben, mindössze 26 évvel ezelőtt alapított svéd autógyártó manufaktúra előtt, hogy ilyen nagy teljesítményű szuperautókat képes gyártani, amelyek röhögve felveszik a versenyt az autóipar leggyorsabbjaival. Az Agera RS ráadásul nem is csak az egyetlen Koenigsegg ebben a listában.

Koenigsegg Agera RS

9. Ferrari F8 Tributo

  • Motor: 3,9 liter V8 turbó
  • Teljesítmény: 720 LE
  • Gyorsulás 0-200 km/h: 7,6 s
  • Végsebesség: 340 km/h

A Ferrari 488 utódjaként 2019-ben bemutatott autó annak az egyre szűkülő társaságnak a tagja, amely kiegészítő villanymotor nélkül képes hihetetlen menetteljesítményeket nyújtani. Kétségtelen, hogy a hibrideké a jövő a szuperautók között, de addig is éljen sokáig a biturbó V8!

Ferrari F8 Tributo

8. McLaren 720S

  • Motor: 4,0 liter V8 turbó
  • Teljesítmény: 720 LE
  • Gyorsulás 0-200 km/h: 7,1s
  • Végsebesség: 341 km/h

Az 1437 kilogrammos McLaren 720S nem számít nehézsúlyúnak, amelyet elsősorban a szénszál széleskörű alkalmazásának köszönhet. Ezért tud olyan fürge lenni. Na meg persze szükség van a V8-as biturbó motor brutális 720 lóerejére is.

McLaren 720S

7. Porsche 918 Spyder

  • Motor: 4,6 liter V8 + 2 villanymotor
  • Teljesítmény: 886 LE
  • Gyorsulás 0-200 km/h: 7,0s
  • Végsebesség: 345 km/h

A Porsche 918 Spyderből stílusosan 918 darabot értékesített a német gyártó 2013 és 2015 között. Egy speciálisan átépített verziója, a Weissach 6 perc 57 másodperc alatt ért körbe a Nürburgring 20,6 kilométer hosszúságú aszfaltján, ami abszolút rekord volt 2013-ban, ráadásul akkor sikerült elsőként a sorozatgyártású autók között 7 perc alá bevinni az időt.

Porsche 918 Spyder

6. LaFerrari

  • Motor: 6,3 liter V12 + KERS
  • Teljesítmény: 963 LE
  • Gyorsulás 0-200 km/h: 6,9s
  • Végsebesség: 350 km/h

Az F1-ből érkező HY-KERS hibrid technológiával nem csoda, hogy földöntúli menetteljesítményeket tud felmutatni a Ferrari egykori csúcsmodellje. Ráadásul V12-es csodamotorját nem támogatja semmilyen feltöltő sem, önerőből állítja elő 800 lóerős teljesítményét, amelyre a KERS rádob még 163-at.

LaFerrari

5. McLaren P1

  • Motor: 3,8 liter V8 turbó + villanymotor
  • Teljesítmény: 916 LE
  • Gyorsulás 0-200 km/h: 6,8s
  • Végsebesség: 350 km/h

A villanyosításban az erő, amelyre jó példa a McLaren P1 is. A 2013 és 2015 között gyártott szuperautó annak köszönhetően katapultál ilyen gyorsan 200-ra, mert az önmagában is félelmetes erejű benzinmotor (737 LE) munkájába egy elektromotor is besegít, amikor kell.

McLaren P1

4. Bugatti Veyron Super Sport

  • Motor: 8,0 liter W16 turbó
  • Teljesítmény: 1 200 LE
  • Gyorsulás 0-200 km/h: 6,7s
  • Végsebesség: 434 km/h

Amikor az ember padlóig tapossa a gázpedált, 16 henger és 4 turbó kel életre. A motorszörny felmorajlik, a vezetőnek és utasának pedig levegőt venni sincs nagyon ereje. A Bugatti Veyron Super Sport az autóipar egyik csúcsterméke, amely a gyorsulás és a sebesség új dimenzióját nyitotta meg a sorozatgyártású szuperautók között annak idején.

Bugatti Veyron Super Sport

3. Ferrari SF90 Stradale

  • Motor: 4,0 liter V8 turbó + 3 elektromotor
  • Teljesítmény: 1 000 LE
  • Gyorsulás 0-200 km/h: 6,7s
  • Végsebesség: 340 km/h

A Ferrari SF90 Stradale jelenleg az olasz gyártó csúcsmodellje. Nem csak a neve, hanem technológiai megoldásai is a Forma-1-ből származnak. Nem hiába vannak minden képzeletet felülmúló menetteljesítményei.

Ferrari SF90 Stradale

2. Koenigsegg One:1

  • Motor: 5,0 liter V8 turbó
  • Teljesítmény: 1 360 LE
  • Gyorsulás 0-200 km/h: 6,6s
  • Végsebesség: 440 km/h

Nem sok gyártó adja meg megawattban az autója teljesítményét. A Koenigsegg One:1 esetében azonban 1 MW (1 000 kw = 1 360 LE) szerepelt a gyári leírásokban annak idején. Elég menő. A szuperautóból 2014 és 2015 között mindössze 6 darabot gyártottak.

Koenigsegg One:1

1. Bugatti Chiron Sport

  • Motor: 8,0 liter W16 turbó
  • Teljesítmény: 1500 LE
  • Gyorsulás 0-200 km/h: 6,1s
  • Végsebesség: 420 km/h

Próbálkozhat a svéd Koenigsegg, elveheti a legendás Bugatti Veyron minden korábbi rekordját, de csak egy valaki lehet a király. Ez pedig ismét a Bugatti! A Chiron különböző verziói közül a súlycsökkentett Sport gyorsul 200-ig a legjobban, 6,1 másodperces ideje jelenleg a legjobb a sorozatgyártású autók mezőnyében.

Bugatti Chiron Sport

Kapcsolódó írások

Gordon Ramsay autógyűjteménye Brands Hatch boxutcájában
2019. november 12.
Az immár hatszoros világbajnok Lewis Hamilton nagy autógyűjtő hírében áll, most pedig egyik honfitársa is megmutatja gyűjteményét.
Venturi 400GT
2020. február 06.
Ismerd fel mindegyik autócsodát!

További hírek