2022. április 05. | 16:21

Olvasónk a veszedelmes benzinárra készülve keres általános célú autót és kérdezi: turbóbenzinest Európából, vagy inkább japán hibridet vegyen?

„Kedves Marci!

Három millió forintig keresek használt autót, és a várható benzinárak mellett a fogyasztás elsődleges szempont lett, de 90 lóerős teljesítmény alá nem szeretnék menni. Korábban csak benzines, 1,6-os autóm volt, de most ezek a típusok merültek fel: Toyota Auris 1.8 HSD (2011), Honda Insight 1.4  Hibrid (2010),  Ford Focus 1.0 EcoBoost (2014), valamint a Skoda Fabia 1.2 TSI (2016), ezek közül szerinted melyik megbízhatóbb konstrukció?  Körülbelül évi 10000 kilométert teszek meg vegyesen, városban és országúton, és sajnos csak szabad ég alatt tudok parkolni.

Előre is köszönöm a válaszodat,

Gergő”

Kedves Gergő!

Gyors leszek, mert nem nagyon van min gondolkodni.

A Honda Insight nem lenne rossz autó, ha a kor előrehaladtával nem menne tönkre az akkumulátora. Mi is megszívtuk már háromszor, mert elromlott. A hiba kezdetekor elkezd világítani az IMA-lámpa, ami az Integrated Motor Assist hibáját jelenti, majd a generátor töltésének hibalámpája követi. Olcsó javítás nem létezik, mindenképpen csere szükséges. A meghajtó akkumulátor 800 ezer forintba kerül, és ehhez jön még a munkadíj. Én átgondolnám, aztán kihagynám ezt a típust.

Honda Insight
Kép: Honda

A Ford korai EcoBoost motorjai valóságos csapást mérnek használóikra. Eleve 250 ezer kilométernyi várható élettartamot jelzett a gyár, amikor bemutatták ezt a motorcsaládot, de később kiderült, hogy több esetben sokkal hamarabb jönnek a drága gondok. Külföldi licitoldalakon sorra árulják az ilyen, jellemzően ezer köbcentis motorral szerelt változatokat kedvező áron, 30-40 ezer kilométerrel. A hibaleírásban szinte mindig szerepel a motorhiba szó. Mi is vásároltunk egy ilyen Ecoboost-motoros Fiestát első magyarországi tulajdonostól, márkaszervizes előélettel és lekérdezett ötvenezer kilométerrel. Az átadás után egy-két héttel jelentkeztek az első problémák, végül 1,3 millió forintot költöttünk rá, szavatosság keretében. Többet nem veszünk hasonlót.

A fiatal Skoda Fabia 1.2 TSI-ben már szíjas a motor és a hozzáértők szerint nem rossz konstrukció, bár eladni nehéz, mert előtte túl hosszú időn keresztül voltak rosszak a TSI-k és ez örökre beleégett az átlag autóvásárlók tudatába. Egy jól karbantartott példány megbízható lehet, de egy ímmel-ámmal a havernál szervizelt példányt biztosan kihagynék.

Toyota Auris 1.8 HSD - a listáról ez a legmegbízhatóbb autó. Évente, vagy maximum 15 ezer kilométerenként olajcsere 0W20 olajjal és tízévente, vagy százezer kilométerenként akkumulátor-takarítás Zsuffa Béla műhelyében az ára az örök életnek. Ha tetszik a típus és a hajtásból adódó jellegzetességek, akkor ez fog a legjobban megfelelni az igényeidnek hosszabb távon is, ráadásul percek alatt el tudod adni és bukni is nehéz a hibrid Auris árán. Az autó fogyasztása remek, mindössze 5-6 liter/100 km átlaggal beéri, de ha nagyon ügyes vagy, akár öt liter alá is sikerül majd bevinni.

Vegyél hibrid Aurist!

Sok sikert,

Marci