2022. április 09. | 18:17

Olvasónk rengeteg kilométert tett meg húszéves Focusával, amelyet szeretne valamilyen fiatalabb és fenntarthatóbb autóra cserélni. Napi 40 kilométert tesz meg: szabad ehhez dízelt választani?

„Szia, Marci!

Tanácsot szeretnék kérni tőled. Elgondolkodtam mostanában azon, hogy le kellene cserélni a 2002-es, 1,6-os Ford Focus kombinkat. 301 ezer kilométer van benne, minden évben költeni kell rá, és sajnos nem is keveset. Mostanában 2010-2014 közt gyártott autókat nézegetek, az egyik egy Honda Accord 2.0 kombi, a másik Volkswagen Passat B7 kombi 1.6 CRTDI, vagyis turbódízel. Napi 40 kilométeren lenne használva ovi, iskola, munka vonalon, van benne város, főút és csak hétvégente mennénk nagyobb távolságra. Szerinted melyik lenne jó választás? Esetleg van más tipped?

Válaszodat előre is köszönöm.

Üdvözlettel: Tomi”

Kedves Tomi!

Köszönöm leveled. A 20 éves Ford Focus Mk1 cseréje tényleg időszerű, bár szerintem jobb lett volna még 300 ezer kilométer alatt meghirdetni, mert sokak számára a kettessel kezdődő futásteljesítmény sokkal könnyebben befogadható „lelkileg”, mint ha a futásteljesítmény már meghaladta a háromszázezret.

Volkswagen Passat
Kép: Volkswagen

A Passat B7 és az Accord is remek autó, de előbb venném a Hondát, mert a megbízhatóság fontosabb számomra, mint a dizájnos utastér, vagy a masszívabb autó hatását keltő vezetési élmény. Az Accordból a dízel is elég jól sikerült konstrukció, de a Volkswagen 1,6-os CRTDI motorja sem feltétlenül betegágy, ha rendesen karbantartották.

Ha nincs megalapozott szükséged dízelre, akkor válaszd az Accord 2.0i-t, de a nagy keresgélés közepette ne felejtsd el megnézni a 2009-ig gyártott Toyota Avensis T25 szériájának kínálatát sem, mert remek konstrukció és simán felveszi a versenyt az előző két említett autóval.

Sok sikert,

Marci

Nyitókép: Volkswagen