Péter Hollandiában él, ahol érthető módon nagyon népszerűek a svéd márka modelljei, ráadásul a gazdáik meg tudják fizetni a márkaszervizes javításokat is. Logikus a kérdés: szabad ilyen autót venni, vagy inkább nézni kell egy Audit?
„Kedves Balló Marcell!
Autót szeretnék vásárolni Hollandiában, ahol sokat járok munkából kifolyólag. Ez egy olcsó projekt lenne: Volvo V70, S60, S80 2000-2007-ig benzines, illetve dízel is érdekel, a benzinesbe gázt szereltetnék. Ezekben az autókban jellemzően 300-500 000 km van, de szinte mindegyik vezetett szervizkönyves. Mire kell figyelni leginkább ezeknél a típusoknál? Illetve hasonló kondíciókkal találni Audit is, 2.4, ill. 2.0 benzinmotorral, melyik lehet jó választás az Audi vagy a Volvo?
Köszönöm előre is válaszát: Péter!”
Kedves Péter!
Marci helyett én válaszolok a kérdésére, de remélem, tudok segíteni. Ezúttal a Volvo felsorolt típusaival kapcsolatban írok részletesen, hogy átfogóbb képet kapjon. A kétezres évek ön által felsorolt Volvo-típusai alapvetően jó hírű autók, korrózióvédelmük példás, és bár belterük általában nem tartós, mégis sokan szeretik az öthengeres dízeleket, kevesebben választják a szívó és turbóbenzineseket. Mivel idős, jellemzően sokat futott példányok közt válogat majd, elsősorban arra kell odafigyelnie, hogy az autó valóban minden karbantartást megkapott-e korábban, illetve persze a sérülésekre és ezek javításának szakszerűségére.
Félmillió kilométer környékén a dízeleknél tulajdonképpen bármilyen probléma elképzelhető: ha a turbó eredeti, ellenőrizni kell az állapotát (nem hordja-e az olajat, nem lóg-e a tengely), az üzemanyagrendszert is érdemes alapos vizsgálatnak alávetni, értve ez alatt a szivárgásokat, a befecskendezők korrekciós értékeit és résolaj-veszteségét, illetve a magasnyomású szivattyú állapotát. A Volvo számos típusába került Aisin automata váltó, amelynek egyes változatai nem tartósságukról híresek, különösen az erősebb motorokhoz társítva és/vagy, ha nem cserélték bennük teljes átmosással a kenőanyagot a gyári előírás szerint.
Azonos karbantartottság mellett a szívó benzines, öthengeresek jelenthetik a legbiztosabb választást, ezekben sokszor kevesebb is a kilométer és bár magasabb a fogyasztásuk, alapvető karbantartásokkal nagyon sokáig jók lehetnek. Egy ilyen motorral egy jól kiválasztott V70 nem hordoz óriási kockázatot, de azért arra figyeljen, hogy a Volvókhoz sokszor az egyszerű alkatrészek is igen drágák.
Az ingadozó alapjárat és a nehézkes indíthatóság a hibás légtömegmérőre utal, de esetükben a stabil működés, illetve az egyenletes teljesítményleadás arra enged következtetni, hogy van még élet a motorban és ha egyéb szempontból rendben van az autó, azt érdemes megvenni. A lehetséges kockázatok feltárásához erősen ajánlott egy alapos, műszeres átvizsgálás a vásárlás előtt, mert ez nem csak azt segít eldönteni, hogy reális áron adják-e az autót, de azt is, hogy mire és mennyit kell költeni a vásárlást követően.
Üdvözlettel: Zách Dániel
Segítünk
Továbbra is várjuk leveledet, ha használtautó-vásárlással vagy eladással kapcsolatos kérdéseid vannak. Igyekszünk mielőbb hasznos tanácsokkal válaszolni az üzenetedre, amelyet az info@alapjarat.hu címre várunk. Amennyiben írsz nekünk, az megjelenik majd az Alapjárat.hu felültein, hogy mások is okuljanak.