2020. augusztus 06. | 14:50

A Tesla sikermodelljéből több fogyott a világon, mint az utána következő hat villanyautóból összesen.

A koronavírus-járvány komolyan megviselte az autóipart is, ám az elektromos autók mégis növelni tudták piaci részesedésüket Európában. Ennek egyik oka, hogy a villanyautókra általában hosszabb a várakozási idő, és mire a nagy mélypont itt is beért volna, addigra kezdett jobb lenni a globális helyzet. Az elektromos autók iránti kereslet egyre nő, főleg az olcsóbb modelleket kezdik egyre többen keresni, hiszen sokan szeretnének helyi emissziótól mentesen közlekedni, és az ezzel járó kedvezményeket igénybe venni.

A tisztán elektromos autók közül a Tesla Model 3-ból fogyott a legtöbb globálisan 2020 első felében, hiszen 142 346 példányt adtak el belőle. Ez több, mint amennyit az utána következő hat modellből összesen értékesítettek. A második a Magyarországon is népszerű Renault Zoe lett, ebből 37 154 kelt el. A harmadik a hosszú éveken át (a Tesla megjelenése előtt) piacvezető Nissan Leaf lett 23 867 eladott példánnyal.

Nagy reményeket fűz a Nissan az Ariya elektromos SUV modellhez, valamint a Volkswagen is az ID.3-hoz. A Dacia Spring is nagy sláger lehet, hiszen ki van éhezve a piac egy olcsó villanyos modellre. Kínában egyébként sokkal elterjedtebbek az elektromos autók, sok esetben nagy gyártók először ott kínálják új villanyautójukat, és csak ezután hozzák el Európába is.

Az elektromos autók első 15 modelljének erősorrendje a következő táblázatban látható:

Ami a plug-in hibrid modelleket illeti, a BMW 530e volt a legnépszerűbb (20 586 darab) 2020 első felében, megelőzve az eddigi piacvezető Mitsubishi Outlander PHEV modellt (18 531 darab). A harmadik a Volkswagen Passat GTE lett, amelyből 15 670-et értékesítettek világszerte.

Ha szeretnél Teslát venni, akkor keresd fel a mah-ev.hu weboldalt! Mudri Dániel készséggel áll rendelkezésedre telefonon vagy e-mailben (+36-20-366-3447, daniel.mudri@mahzrt.hu).