2021. november 15. | 17:10

Olvasónk korábban BMW 530d-t hajtott, a párjának egy kissé lesajnált 118i-je van, de most, hogy jön a baba, szélesre tárta a kínálatot és kicsit elbizonytalanodott, hogy mit vegyen 12,5 millió forintnyi euróért. Tudunk segíteni...

„Kedves Marci!

Családalapítás előtt állunk, és szeretnénk egy második autót a párom 2017-es BMW 118i-je (tudjuk, hogy milyen, de a párom nagy álma volt...). Mivel egy kis faluban élünk Németországban, mindenképp két autóra van szükségünk. Két éve adtam el a 2013-as BMW 530d-met (megjegyezném, hogy 350 000 km-rel kelt el és a kötelező szervizen kívül semmi bajom nem volt vele), mivel céges kocsit kaptam, de a családunk bővülése miatt valószínűleg új munkahelyem lesz.

A keretünk 35 000 euró, és lehetőleg német prémiummárkában gondolkodunk, minimum háromliteres dízelmotorral, de a régi nagy vágyam is képbe került, egy V8-as, benzines formájában, csak a 2015 utáni autók terén a megbízhatóság kapcsán nem vagyok eléggé tájékozott. Azt tudom, hogy a BMW 4,4-es benzinesét el kell felejteni, de az Audi 4.0 illetve 4.2 FSI-jéről abszolút semmit nem tudok.

Az erős motor és a lehető legjobb felszereltség családi elvárás, mivel nagyobb távokat is muszáj leküzdenünk. Az, hogy kombi, szedán vagy SUV teljesen lényegtelen. Személy szerint az XC90-es Volvóval is szemeztem, de ez csak végső megoldásként jöhet szóba. Nézegettem az Audi A6/A8 4.0 TFSI/3.0 TDI-t, a Q7 3.0 TDI-t, a BMW 530d/550d/730d/X5 3.0d-t, de bármilyen más lehetőségre is vevő lennék.

Előre is köszönöm a segítséged!

Tisztelettel:

Balázs”

Kedves Balázs!

A jelenlegi piaci trendeket és Németország környezetvédelemben elfoglalt vezető szerepét figyelembe véve mindenképp „zöld” jellegű autóban gondolkodnék, ami korántsem ördögtől való és egy jól megtervezett típus esetén inkább hozzáad az élményhez, mint elvesz. Továbbá a 35 000 eurónak megfelelő 12 500 000 forintnyi összeg már nem az, amit annyira jó érzés lenne elbukni, amikor évek múltán eljön az eladás szomorú pillanata, de senki sem akar majd megvenni egy kitiltott dízel dögöt vagy egy 1000 Ft/liter áron mért benzint zabáló batárt.

Az általad felsorolt eltűnőfélben lévő kor technikájáért én nem állnék sorba ekkora összeggel, kiváltképp nem az A8-ért vagy a BMW 7-es szériájáért, ugyanis ezek már ma is nehezen értékesíthető típusok. Fenntartásuk betegesen drága, értékcsökkenésük pedig kontrollálatlan, véget nem érő zuhanásba torkollik az első modellfrissítés megérkezése után, vagyis a presztízskor végén.

A helyedben a BMW X5 xDrive40e, Volvo XC90 Plug-in Hybrid, de sokkal inkább az Audi Q7 3.0 TDI e-tron vásárlásán gondolkodnék, mert ez kétszer akkora (17,3 kWh) akkupakkal szerelték fel, mint az első kettő és ráadásul SUV, ami most a legnagyobb divat. Az 50 kilométeres hatótáv elegendő a falutokban való közlekedéshez, elugrani a gyerekért, átugrani a Lidlbe vagy elmenni vacsorázni, így  rövidebb távokon sem teszed tönkre a háromliteres, V6-os dízelmotort.

A korlátozó intézkedések első hullámaitól sem kell tartanod, cserébe egy legfelső emeleti luxuslakosztályból nézhetsz le a többi közlekedőre, akik megvetésük álcája mögött valahol mégis elismerik majd, hogy próbálsz gondoskodó apukaként ügyelni a jövő nemzedékének egészségére.

A 374 lóerő és 700 Nm elég kell, hogy legyen a dízelek természetes élőhelyén, vagyis a német autópályákon is. Számomra a Q7 vezetési élménye nyújtja a legtöbbet, ezt hunyorítva talán még a hagyományos dízellel is megvenném, de az elsődleges cél mindenképp a hibrid lenne. Éppen a minap vezettem egy ilyen autót és mindig emlékezni fogok arra, ahogy a légrugós Q7 gombnyomásra vált a sportos SUV és a kellemesen ringatózó hajóéhoz hasonlatos vezetési módok között. Minden alkalommal felnevettem, amikor az elképesztően jól kitalált összkerék-kormányzással parkoltam le egy aprócska parkolóba a nagyra nőtt nappalit. Álmaid V8-as benzinesét a hétvégi autózásokhoz vedd, második játszós autónak, jó lesz majd néha friss apukaként kifújni a fáradt gőzt!

Sok szerencsét és kellemes vásárlást kívánok!

Marci