Olvasónk autójában automata váltó eszi a teljesítményt, a motor szenved és sok benzint kér. Mit érdemes helyette vásárolni, ha évi 15 ezer kilométer a feladat?
„Szia Marci!
Gyakran olvasom az írásaidat és most, hogy autóvásárlás előtt állok, ki szeretném kérni a véleményed. Jelenleg egy 1,4-es, automata váltós G Astrával járok. Az autó idén húszéves lett, a 11,5 literes városi fogyasztás pedig a mostani üzemanyagárak mellet elég idegesítő, szóval mennie kell. A következő autó megvásárlására szánt keret 3,5 millió forint, évente körülbelül 15 ezer kilométert vezetek, ennek a felét városban.
A legfőbb kiszemeltek: Ford Focus Mk3, Kia Ceed, Hyundai i30. Mindhárom benzines, 1,6-os szívómotorral, kombi kivitelben. Szeretem az automata váltót, de a Ford Powershiftről könnyen lemondok a drága fenntartása miatt. A Ceed és az i30 vajon jó választás lehet automatával? Esetleg megéri egy kicsit mélyebbre nyúlni a zsebembe és venni egy Toyota Auris hibridet? Sajnos ezekből már csak 200-250 ezret futott példányok jöhetnek szóba.
Szerinted melyik lenne a legjobb választás?
Üdvözlettel,
Gábor”
Kedves Gábor!
A felsoroltak közül egyértelműen a Ford Focus Mk3 1.6 benzinest választanám kézi váltóval, vagy a magasabb kilométerfutással elérhető Toyota Auris hibridet. Mindkét autó legendásan megbízható, komolyabb problémákra egyáltalán nem kell számítani. A Ford mellett a vezetési élmény szól a remek futómű, váltó és fék okán, míg az Auris az alacsony fogyasztásával és fenntartási költségeivel jeleskedik.
A választás az öné, mellélőni nem tud, persze csak akkor, ha vásárlás előtt átnézeti a kiválasztott autót egy szakemberrel és meggyőződik arról, hogy mindkét típus a megfelelő eszközökkel, illetve a gyártó által ajánlott motorolajjal kapta a karbantartásokat.
Üdv:
Marci