2021. december 21. | 13:45

Európába 2023 tavaszán érkezhetnek meg az első példányok.

A NIO a cég rendszeres éves rendezvényén mutatta az új ET5 szedánt, amely a kínai elektromosautó-gyártó ötödik sorozatgyártásba kerülő modellje lesz, amivel kifejezetten a Tesla Model 3 orra elől szeretnének vásárlókat elhappolni.

Az autó ára Kínában 328 ezer jüanról (aktuális árfolyamon átváltva 16,7 millió forintról) indul. Ez valamivel kevesebb, mint amennyibe egy két villanymotoros Tesla Model 3 Performance kerül. A kiszállítások a tervek szerint 2022 szeptemberében kezdődnek, és az első európai példányok érkezése 2023 tavaszára várható.

Akárcsak az ET7, az ET5 is a Technology Platform 2.0 névre keresztelt padlólemezre épül, és a Teslával ellentétben kizárólag kétmotoros hajtáslánccal elérhető, amely összesen 489 lóerős teljesítmény és 700 newtonméter forgatónyomaték leadásárra képes. Ennek köszönhetően mindössze 4,3 másodperc alatt futja a 0-100-as sprintet, bár a NIO azzal kapcsolatban nem közölt információkat, mekkora végsebességre képes a modell.

Három különböző akkumulátorméret közül lehet választani: a 75 kilowattórás Standard Range egység 550, a 100 kilowattórás Long Range pakk 700, míg a 150 kilowattórás Ultralong Range csomag 1000 kilométeres hatótávot biztosít egyetlen feltöltéssel. Fontos azonban, hogy ezeket a számokat nem a WLTP, hanem a Kínában használatos CLTC-szabvány alapján mérték.

Ezen túlmenően az olyan tulajdonságok, mint a hátsó légterelő, az ajtó síkjába süllyesztett kilincsek, a keret nélküli ablakok, valamint a hűtőmaszk nélküli orrkialakítás is az aerodinamikai hatékonyság növelését célozzák – ezek pedig kulcsfontosságúak lesznek ahhoz, hogy az ET5 valóban képes legyen elérni a NIO által közölt lenyűgöző hatótávolságot.

Az utastér, hasonlóan a Model 3-hoz a minimalizmus jegyében született. A műszerfalról eltűntek a különféle gombok és kapcsolók, minden funkció a kormány mögött elhelyezett bajuszkapcsolókkal, valamint a függőlegesen beépített infotainment képernyőről irányítható. A fenntartható anyagok felhasználásával készült Clean+ utastérborítás javítja a zajszigetelést, az hangulatvilágítás 256 különböző színárnyalatban változtatható, a nyitott tér érzetét pedig egy méretes, 1,28 négyzetméteres napfénytető garantálja.

Mivel az akkumulátorcsere egyre jelentősebb részét képezi a NIO üzleti modelljének, így azok a vásárlók, akik erre az opcióra voksolnak, a vásárlás során nagyjából 3,4 millió forintot spórolhatnak majd meg az ET5 vételárából. Maga a csere csupán néhány percet vesz igénybe, és a gyártó Kína mellett már Európában is elkezdte az akkucsere-állomások telepítését.

Az NIO tervei között szerepel, hogy a hálózat mérete meghaladja a 4 ezer állomást 2025 végére. Kínán kívül legalább 1000 állomás telepítését tervezik, amelyek jelentős része Európában működik majd. Az elektromosautó-gyártó a közelmúltban megállapodást írt alá a Shellel, amelynek célja az akkumulátorcsere-állomások infrastruktúrájának bővítése Európában.