2021. november 11. | 09:29

Az elektromos jövő megteremtése bizony sok pénzbe kerül.

A Reuters elemzése szerint az autógyártók a következő 5-10 évben mintegy 515 milliárd dollárt terveznek költeni új akkumulátoros járművek fejlesztésére és gyártására, valamint a belső égésű motorok leváltására. A beruházások célja, hogy sikerüljön megfelelni az egyre szigorúbb kibocsátási normáknak.

Kevesebb mint három évvel ezelőtt a Reuters hasonló elemzése szerint az autógyárak 300 milliárd dollárt terveztek költeni elektromos járművekre és a hozzájuk kapcsolódó technológiákra. De a közelgő szén-dioxid-kibocsátás-mentességi előírások olyan városokban, mint pl. London és Párizs, arra sarkallta az autógyártókat, hogy még több pénz fektessenek az elektromobilitásba.

Az iparág vezetői azonban továbbra is aggódnak amiatt, hogy az elektromos járművek iránti fogyasztói kereslet jóval elmaradhat az agresszív céloktól a töltőinfrastruktúrára és a hálózati kapacitásra fordított még nagyobb kiadások nélkül – a vásárlásösztönzést befolyásoló módszerek bővebb alkalmazásáról már nem is beszélve.

Brian Maxim, az AutoForecast Solutions globális hajtáslánc-előrejelzésért felelős vezetője a hidegháborúhoz hasonlítja a járművek villamosításával kapcsolatos növekvő beruházási kötelezettségvállalásokat.

Elmondása szerint miután néhány gyártó bejelentette a villanyosítási törekvéseit, mindenki másnak is be kellett jelentenie a sajátját, különben úgy tekintettek rá, mintha lemaradt volna. Sok járműgyártó jelentős pénzeket tervez elkölteni egy olyan járműkategóriában, amelynek ismeretlen a fogyasztói elfogadottsága, és amely évekig minimális vagy semmilyen nyereséggel nem fog járni.

A Reuters a beruházási adatokat a cégek nyilatkozataiból, befektetői prezentációkból és hatósági bejelentésekből állította össze.