2021. szeptember 29. | 15:10

A villanyautó nem viselkedett jól a kikerülési manőver közben.

A Ford Mustang Mach-E egy olyan autó, amit a ponycar tulajdonosok széles körben elutasítanak, mondván, hogy az nem is igazi Mustang. Ez persze kevésbe hatja meg az amerikai autógyártót, az már jóval inkább fájó a cégnek, hogy a villanyautó látványosan megbukott a jávorszarvas-teszten.

A Mach-E kezelhetősége egyértelműen rossznak tűnik, amikor a sofőr éles kormánymozdulatokat hajt végre. A Teknikens Värld által elvégzett próbán az autónak már 68 kilométer/órás tempónál is gondot jelentett a kikerülési manőver, 72 km/órás sebességnél pedig még rosszabb volt a helyzet. A tesztelők szerint a menetstabilizáló nem dolgozott elég jól, az ESC rendszer felel többek közt azért, hogy a hátsó kerekek tapadásvesztése mérsékeltebb legyen.

Összehasonlításképpen, egy Tesla Model Y 75 km/órás sebességgel teljesítette ugyanezt a tesztet anélkül, hogy egyetlen bóját is elsodort volna. A Hyundai Ioniq 5-öt szintén 72 km/órás sebességgel tesztelték, és a három villanyos crossover közül a dél-koreai modell tűnt a legösszeszedettebbnek a kihívás során. Néhány évvel korábban a jelenlegi generációs Ford Mustang jól teljesített a jávorszarvas-teszt során, 77 km/órás tempó mellett minden gond nélkül nyargalt végig a pályán.

Visszatérve a Mustang Mach-E-re, az egymotoros változat 269 lóerőt teljesít, az összkerekes kivitel esetében 351 lóerő áll a a sofőr rendelkezésére 580 Nm-es maximális nyomaték mellett. A bruttó 88 kWh-s akkucsomag a WLTP szerint 540-610 kilométer leküzdésére elegendő.

A pocsék jávorszarvas-teszt mellett további rossz hír a Ford számára, hogy összesen 38 714 Mustang Mach-E crossovert kénytelen visszahívni Európában és Észak-Amerikában, ugyanis a szélvédők és a napfénytetők nem megfelelő rögzítése miatt fennáll a veszélye, hogy a szóban forgó üvegek egész egyszerűen kieshetnek a helyükről.