Váratlanul túlkormányzottá vált az 510 lóerős sportautó.
A 2021-es BMW M4 Competition egy kiválóan vezethető sportautó, így elméletileg nem okozhatna neki problémát a jávorszarvas-teszt teljesítése. Az autó mégis megszenvedett a rettegett kihívással.
A Km77 nemrégiben megjáratta az új M4 Competition modellt, a sofőr első körben 78 km/órás sebességgel kezdett ingázásba, a Tesla Model 3 ennél a tempónál simán átment a teszten. A BMW azonban hirtelen túlkormányzottá vált egy jobbra kormányozás során, a járművezető két bóját is elsodort. Mindez annak tükrében különösen meglepő, hogy a kipörgésgátló és a menetstabilizáló rendszer is be volt kapcsolva.
A második nekifutás során 76 km/órára csökkentették a sebességet, ez már jobban tetszett a sportkupénak, át is ment a teszten, bár a hátsó része ismét elvesztette a tapadást. Ez azért érdekes, mert a legtöbb autó, amelyet alávetnek a jávorszarvas-tesztnek, jellemzően alul-, nem pedig túlkormányzottá válik. A Km77 azzal fejezte be a tesztet, hogy az M4 Competition kupét egy szlalompályára küldte, amelyet a sportautó 78 km/órás sebesség mellett sikeresen teljesített.
Mondani sem kell, hogy az M4 Competition eredménye nem túl rózsás, hiszen a piac egyik legjobb (ha nem a legjobb) teljesítményű kupéjának tartott autójáról beszélünk. Meglepő módon a Ford Puma ST, egy kis sportos crossover jobban szerepelt a jávorszarvas-teszten, mint a az M4 Competition.