2022. május 20. | 11:54

A Toyota, a Nissan és a Honda is a lista végén zárt, ami az elkövetkező évek kilátásait illeti.

A Toyota, a Nissan és a Honda vannak a legkevésbé felkészülve a nulla károsanyag-kibocsátású járművekre történő átállásra globális versenytársaikhoz képest – derül ki az InfluenceMap éghajlat-elemző cég kutatásából.

A tanulmány alapját az IHS Markit jövőbeli gyártási adatokra vonatkozó vizsgálata jelentette. Az előrejelzések szerint 2029-re a Toyota termelésének mindössze 14 százalékát adják majd a tisztán elektromos autók világviszonylatban. Ezt a számot a Honda esetében 18, a Nissan esetében pedig 22 százalékra jósolják. Ezzel szemen a Hyundai elektromosautó-gyártása 2029-re eléri majd a 27%-ot az előrejelzések szerint. A Fordnál 36, míg a VW-csoport esetében 43%-kal lehet számolni.

hidrogén-üzemanyagcellás Toyota Mirai
Kép: Toyota

A japán cégek jelentős lemaradásban vannak az elektromos autók fejlesztésének és gyártásának tekintetében a riválisaikhoz képest. Emellett a távolkeleti országban a villanyhajtású járművek aránya alig 1 százalék.

A Honda nemrég bejelentette, hogy a következő évtized folyamán mintegy 39 milliárd dollárt (aktuális árfolyamon 14,2 billió forint) invesztál az elektromos autók gyártásába. Emellett a Subaru is jelezte, hogy a következő öt évben körülbelül 2 milliárd dollárt (aktuális árfolyamon 727 milliárd forint) fektet a járművek akkumulátorainak előállításába.

A Toyota és a Japán Autógyártók Szövetsége - melynek elnöki posztját Akio Toyoda tölti be - továbbra is a hidrogénhajtást támogatja, mivel szerintük az elektromos járművek mellett ez jelenti a megoldást a karbonsemleges közlekedés megvalósítására. Minden autógyártót figyelembe véve, a tanulmány arra a megállapításra jutott, hogy 2029-re a hidrogénnel üzemelő járművek az autógyártás globális volumenének mindössze 0,1 százalékát adják majd.

Nissan Leaf összeszerelés közben
Kép: Nissan

Ben Youriev, az InfluenceMap vezetője szerint a japán vállalatok azért érték el a leggyengébb eredményt, mert ezek a cégek nem kötelezték el magukat a klímasemlegesség mellett, és nem fektetnek kellő hangsúlyt az elektromos járművek fejlesztésére.

A szakember rámutatott, hogy a Toyota továbbra is támogatja a belső égésű motorral hajtott hibrideket – még az olyan fejlett piacokon is, mint Japán vagy az Egyesült Államok. Mindezt annak ellenére, hogy az éghajlatváltozással foglalkozó kutatók rámutattak, hogy a megújuló forrásból származó elektromos árammal hajtott elektromos járművek rendelkeznek a legnagyobb potenciállal a szárazföldi közlekedés karbonsemlegesítése szempontjából.

Nyitókép: Honda