A Toyota pár éve elcsábult és számos modelljébe építette a BMW, azóta közmondásosan rossznak titulált dízelmotorját. Nem tűnik bonyolult dilemmának, hogy mennyire kockázatos egy ilyen autó, de a helyzet mégis összetett.
„Kedves Marci!
A véleményedre lennék kíváncsi egy Toyota Avensis, 2.0 D4D 143 lóerős, 2016-os évjáratú autóval kapcsolatban. Sajnos a neten szinte semmilyen információt nem találtam ezzel a BMW-motorral szerelt Toyotával kapcsolatban. Esetleg, ha tudsz segíteni, mire kell figyelni vásárláskor, azt megköszönöm.
Üdv: Zoltán”

Kedves Zoltán!
Köszönöm a leveled. 2022 derekán már senkinek sem javaslom, hogy több millió forintos dízel üzemű autóba fektesse a pénzét, de a döntés végül mindig a vásárlóé. A nagy elhatározás előtt azonban érdemes figyelembe venni, hogy ebben az Avensisben már ugyanaz a BMW eredetű dízelmotor dolgozik, amely EGR hűtője miatt mostanában előszeretettel gyullad ki és ég porrá.
Öröm az ürömben, hogy a Toyota fontosabbnak tartja az emberi életet és biztonságot a profitnál, ezért Európában egy visszahívás során 122 000 ilyen motorral szerelt Toyota EGR hűtőjét cserélték ki egy már módosított alkatrészre. A visszahívásban érintett Toyota Avensis modelleket 2015. május 6. és 2018. május 4. között gyártották, de a kampányban érintettek még az ugyanilyen motorral szerelt Aurisok, RAV4-ek és Toyota Versók. A car-recalls.eu szerint a visszahívás oka: fire.
Nem tudom, te hogy vagy vele, de én arra figyelnék a legjobban, hogy ne vegyem meg. Nézz inkább helyette egy benzinest, vagy egy Honda Accord 2.2 dízelt.
Sok szerencsét,
Marci