2022. március 23. | 08:38

Az alkatrészhiány miatt az Enyaq mellett a Scala és a Kamiq gyártása is veszélybe került. 

A Škoda közölte, hogy ukrajnai beszállítója úgy döntött, a héten ismét megkezdi az elektromos kábelköteg-gyártást, ez a lépés pedig lehetővé teszi a cseh vállalat számára, hogy újraindíthassa a villanyhajtású Enyaq SUV gyártását. A Škoda a hónap elején állította le a modell gyártósorait, ráadásul a Scala és a Kamiq gyártása is veszélybe került.

tisztán elektromos Skoda Enyaq iV
Fotó: Skoda

Karsten Schnake, a Škoda beszerzésért felelős elnökségi tagja elmondta, folyamatosan keresik az alternatív megoldásokat a kábelkötegek beszerzésére, így akkor sem kényszerülnének leállítani a munkát, ha az egyik partnernél valami balul ütne ki. A szakember úgy számol, hogy az új beszállító 3-4 héten belül megkezdheti a kulcsfontosságú alkatrész szállítását, és az Enyaq gyártása tovább folytatódhat.

A cseh autógyártó felhívta a figyelmet arra is, hogy az ukrajnai háború és az ellátási láncban tapasztalható fennakadások nehézséget jelentenek a cég termelését illetően, de arra számítanak, hogy a chiphiány 2022 második felében enyhülni fog. A Škoda összesen 878 200 autót értékesített világszerte 2021-ben, ami 13 százalékos visszaesést jelent 2020-hoz mérten. Ez volt az első alkalom 2013 óta, hogy a vállalat nem tudott egy év alatt 1 millió járművet legyártani.

Skoda gyártósor
Fotó: Skoda

Ennek ellenére a márka árbevétele 3,9 százalékkal 17,7 milliárd euróra nőtt tavaly, a működési nyereség pedig 43 százalékkal, 1,1 milliárd euróra nőtt a költségcsökkentési intézkedések következtében. A Škoda - akárcsak anyavállalata a Volkswagen - felfüggesztette autógyártását és minden egyéb üzleti tevékenységét Oroszországban, ahol 2021-ben a cseh cég összesen 90 400 járművet értékesített. Így ez számított tavaly a vállalat második legnagyobb piacának.