2019. február 25. | 12:03

Míg Magyarországon növekedtek az eladások 2018 januárjához képest, addig Európa nagy részén romlott a helyzet

Mint az már korábban kiderült, a magyar eladási statisztikák javultak az új autók piacán 2019 első hónapjában. Nincs ez így azonban az Európai Unióban, ahol a januárban eladott mintegy 1,2 millió gépjármű 4,6 százalékos csökkenést jelent 2018 azonos időszakához képest. Az ACEA és a Datahouse statisztikái szerint a piacvezető márkák bukták a legnagyobbat az évkezdéskor. A kisebb gyártók viszont szép fejlődést értek el mind európai, mind pedig magyarországi viszonylatban. Az uniós piac tehát szűkült, míg a hazai mutatók emelkedtek, amelyhez nagyban hozzájárultak a vállalati beruházások.

Az alábbi táblázatból kiderül, hogy az EU-s piac kétharmadát uraló márkák mind veszteséggel zárták a januárt, a legnagyobb mértékben a Volkswagen-konszernhez tartozó Audi, továbbá a Renault és az Opel eladásai csökkentek.

Voltak olyan gyártók is, akik a nehéz helyzet ellenére növelni tudták eladásaikat 2018 januárjához képest, ezek jellemzően a „kisebb” márkák voltak. A Lancia/Chrysler kettős például több mint 50 százalékos javulást ért el. A nagyobbnak mondott vállalatok közül a növekedési rangsor tizedik helyén álló Citroënt érdemes megemlíteni, mely főleg egyterűivel hódít.

A hazai piacon közel 10 ezer új járművet adtak el 2019 első hónapjában, mely 9 százalékos javulást jelent az egy évvel korábbihoz képest. A Suzukinak nagyon megy a szekér, a dobogóra pedig a Skoda és a Ford állhatott még fel.

Az egyik legizgalmasabb táblázat az alábbi, melyben a hazai piacon legnagyobb fejlődést mutató márkák szerepelnek. Az abszolút győztes ebben a tekintetben a Jeep lett, hiszen több mint 420 (!) százalékkal növelte eladásait. Szintén 400 százalék felett javultak a Citroën almárkájának, a DS-nek a mutatói, de az új Tivolival hódító Ssangyong is szépen teljesít a magyar piacon.