2019. december 02. | 09:19

Nagyon jól fogy a Mercedes aktuális zászlóshajója, célkeresztben a rekord.

Az S-osztály mindig is a Mercedes legfontosabb modellje volt, sőt, ki lehet jelenteni, hogy egyenesen az autóipar egyik legfontosabb modellje. Már hagyományosan a németek aktuális legújabb zászlóshajója testesíti meg az autógyártás csúcsát, az S-osztály képviseli mindazt, amit a legmodernebb, legbiztonságosabb és legkényelmesebb autó nyújthat a használója számára.

Nem mondom, hogy nem voltak hullámvölgyek, mert a 2000-es évek elején elég mélyponton volt a márka, de ahogy korábban is, úgy azután is képes volt összeszedni magát a Mercedes-Benz. Az S-osztály 1972-ben, a W116-os modellel mutatkozott be és immáron a hatodik generációjánál tart a modell. A típus igazi sikertörténet, nem volt olyan, hogy ne fogyott volna jól a luxuslimuzint.

A legújabb generációt (W222) 2013-ban mutatták be és 2014 óta lehet megvásárolni. Az eltelt 5 év elég volt ahhoz, hogy egy nagyon fontos mérföldkövet hagyjon maga mögött a modell, ugyanis a napokban a Mercedes bejelentette, hogy az 500.000-ik példány is legördült a futószalagról. Ekkora legyártott mennyiségre korábban csak az előd W221 és a legendás W126-os volt képes.

Az aktuális modell eredménye azért is figyelemreméltó, mert a modellciklusa korántsem ért még véget, a gyártás várhatóan 2021-ig biztosan, de akár 2022-ig is kitarthat, ha átlagos modellciklussal számolunk és a Mercedes nem tervezi korábban elkaszálni. De miért is tenné, ha ilyen jól fogy. Ha a lendület kitart, akkor akár a W126-os S-osztály rekordot jelentő 818 ezres mennyiségét is megközelítheti az autó.

A modell sikeressége mögött az új Mercedesek jól sikerült formavilága állhat és persze az a tény, hogy az autó a kor legmodernebb és legnagyobb luxusát kínáló autójának számít, megelőzve az Audi A8-ast vagy a BMW 7-est. Nem szabad megfeledkezni továbbá arról sem, hogy az autót nem kizárólag limuzinként gyártják, hanem elérhető kupéként és kabrióként is, továbbá létezik belőle Maybach kivitel is.

A szép eladásokon túl a modellnek van még egy nagy érdeme, mégpedig, hogy azon kevés autók közé tartozik manapság, melyet a villanyhajtástól megfertőzött korban lehet még V12-es motorral kapni. A brutálisan erős V8-asok mellett vajmi kevés érv szól a nagyobb erőforrás mellett, hacsak nem a presztízs, hogy elmondhassa magáról a Mercedes, náluk is kapható még hengerből egy autóban egy tucat.