2020. május 04. | 14:14

A második generáció benzines, dízel, hibrid és plug-in hibrid megoldásokkal jöhet.

2015-ös bemutatkozása és tavalyi ráncfelvarrása óta a Kadjar Európa egyik legkedveltebb szabadidő-autói közé küzdötte fel magát. Az új Renault Clio és Captur bemutatása után a Kadjar is finom, de mégis karakán stílusával hódítana, Laurens van den Acker fődizájner forradalma tovább gyűrűzik.

A Renault-Nissan-Mitsubishi kooperáció miatt nem meglepő, hogy a Kadjar ugyanarra a moduláris CMF-C platformra épül, mint a Nissan Qashqai és a Mitsubishi Outlander, amelyek szintén 2021-ben újulhatnak meg.

A Qashqaihoz hasonlóan lágy-hibrid és plug-in hibrid hajtáslánc is kérhető lesz a Kadjarhoz, nem valószínű, hogy a dízelt elengedik, hiszen még mindig a legjobb választás azoknak, akik rengeteget utaznak, többnyire autópályán. A Captur-E-Tech-ből kiindulva egy 1.6 literes benzinmotorra és egy elektromotorra lehet számítani, amit egy 9.8 kWh-s akkucsomag tart életben, nagyjából 160 lóerős összteljesítményre számíthatunk. De lehet, hogy a Qashqai megoldását használja majd, vagy akár a Mitsubishi-féle plug-in hibrid technikát, amit már volt szerencsénk tesztelni.

Az új Renault Kadjar 2021 második felében mutatkozhat be, az előrendelések viszont az év elején megkezdődhetnek.