2020. február 21. | 07:49

A tulajdonosok maguk értékelték az autójukat, valós tapasztalatok alapján állt össze a végleges lista.

Egy angol megbízhatósági felmérésen összesen 18 ezer tulajdonost kérdeztek meg, hogy mennyire volt autójuk megbízható az elmúlt 12 hónapban. A kérdőív 15 kategóriára osztotta a lehetséges meghibásodásokat: légkondicionáló, akkumulátor, karosszéria, fékek, motor, motorvezérlő elektronika, kipufogó, üzemanyagrendszer, erőátviteli rendszer, beltér, egyéb elektronika, navigáció, kormányzás, futómű és egyéb.

Azt is meg kellett válaszolni, hogy az autó mennyi ideig állt a szervizben, illetve, hogy mennyibe került a javítás. A legtöbb tulajdonos az „egyéb elektronika” hibát jelölte meg, az esetek 24%-ban volt vele gond, így ez a kategória lett a leggyakoribb hibaforrás. Az átlagos számla 40 és 80 000 forintnyi font között mozgott, de az esetek 3%-ban 500 000 Ft fölé kúszott a végösszeg. Lássuk a legproblémásabb típusokat:

Az Opel Astra K a 10. legmegbízhatatlanabb autó

A dízelmotorral szerelt új Astrák 10%-kal számítanak megbízhatatlanabbnak, mint a benzinmotoros testvéreik. A problémák negyede érintette a fékrendszert, 20%-ban pedig vagy a motor vagy a sebességváltó okozott fejfájást a tulajdonosoknak. A hibák harmadában ráadásul a javítás több, mint egy hétig tartott. Szerencsére azonban mindent garanciában orvosoltak a szervizekben.

A Nissan Qashqai a 9. legmegbízhatatlanabb autó

Érdekes, hogy a Nissan Qashqaiok esetében több hibát produkáltak a benzinesek, mint a dízelek. Az autók 24%-nál az akkumulátor okozott kellemetlenségeket, 6%-uk esetében a fékekkel vagy a motorral volt baj. Jó pont a szervizeknek, hogy az esetek felét még a bejelentés napján megoldották, a tulajdonosoknak nem kellett napokat várniuk az autóikra.

A Land Rover Discovery Sport a 8. legmegbízhatatlanabb autó

A Land Rover Discovery Sport tulajdonosok 43%-a tapasztalt valamiféle hibát, amelyek a kormányzás kivételével minden kategóriát felöleltek. Az autók negyedét a szervizek csak több, mint egy hét állás után bocsájtották ismét a tulajdonosaik rendelkezésére. Míg a legtöbb javítás ingyenes volt, előfordultak azért sokszázezres szervizszámlák is.

A Renault Kadjar a 7. legmegbízhatatlanabb autó

A Renault Kadjarokat főleg elektronikai nyűgök jellemezték, az autók 34%-át érintette valamilyen ezzel összefüggő hibajelenség. Sőt, az autók háromnegyede legalább egy hétig volt szervizben, igaz, az esetek 75%-ában nem számoltak fel a javításért semekkora összeget sem.

A Ford Edge a 6. legmegbízhatatlanabb autó

A Ford Edge tulajdonosok jelentős részének kellett nélkülöznie autóját az elmúlt 12 hónapban. Az autók 45%-a produkált hibákat, az esetek felében pedig egy hétnél is többet időzött a szervizben. Főleg a légkondicionálóval és az egyéb elektronikával voltak bajok. Csekély vigasz, hogy minden javítást a Ford állt garanciában.

A Range Rover Evoque az 5. legmegbízhatatlanabb autó

Az autók 10%-át érintette olyan meghibásodás, amely miatt trélert kellett hívni, mert az autó önerőből nem volt hajlandó megmozdulni. Egyébként szinte minden kategóriában produkáltak hibákat a Range Rover Evoque modellek, a tulajdonosok pedig szerencsétlenségükre találkoztak sok százezres javítási számlákkal is.

A Range Rover Velar a 4. legmegbízhatatlanabb autó

A Velárok 48%-ánál jelentkezett meghibásodás, főleg az elektronika rakoncátlankodott. Egyes tulajok panaszkodtak a karosszériát és a belső teret érintő problémákra is. Az elromlott autók felénél bőven egy héten túl nyúlt a javítási idő, viszont minden járművet ingyen javítottak a műhelyekben a garancia miatt.

A Jeep Renegade a 3. legmegbízhatatlanabb autó

A tulajdonosok fele jelentett valamiféle problémát, ráadásul többségük nem is csak egyet. Főleg elektronikai hibák jellemezték a típust, de olyan bagatell bajok is előfordultak, mint a nem működő rádió vagy az elsötétülő műszerfal. Szerencsére a javítások sebességével nem volt probléma, az autók gyorsan visszakerültek a gazdáikhoz.

A Nissan X-Trail a 2. legmegbízhatatlanabb autó

A Nissan X-Trailek 39%-a hibásodott meg a tulajdonosok szerint, és az autók majdnem minden kategóriában produkáltak hibát. Az autók felét egy napon belül javították, de a tulajdonosok másik felének akár egy hetet is várnia kellett, mire visszakapta autóját. A javítások sok esetben ingyenesek voltak, ám nem ritkán találkoztak félmilliós számlákkal az X-Trailesek.

A Range Rover az 1. legmegbízhatatlanabb autó

A Range Rovereket elsősorban akkuproblémák érintették, de akadtak bajok a sebességváltóval vagy a futóművel is. És ha a luxus szabadidő-autó egyszer meghibásodott, akkor sokat is kért, a javítások jó eséllyel kerültek több százezer forintba. Az angol úr rendesen megkérte az árát.