2018. október 04. | 12:51

A cseh gyártó már korábban leleplezte az autót, amikor rekordot állítottak be vele a Nürburgringen

Bár hivatalosan csak a Párizsi Autószalonon mutatták be, sok információt már korábban is tudni lehetett a legerősebb Kodiaq-ról. Többek közt azt, hogy a paletta legerősebb kétliteres dízelmotorját kapja majd meg, ami két turbós, 240 lóerős változatban kerül bele. További érdekesség, hogy ez a robusztus SUV mindössze 7 másodperc alatt tudja le a százas sprintet, a végsebessége pedig 220 km/óra.

A formavilágtól nem dobtam hátast, de a lökhárítók, a feketére fényezett hűtőrács, az alsó légbeömlők és a 20 colos felnik különleges megjelenést kölcsönöznek az autónak.

Már az alapfelszereltség is tartalmazza a kristályhatású, teljes-LED fényszórókat, de nagyon jól néz ki a hátsó lökhárító teljes szélességében végig futó fényvisszaverő is, alatta  a könnyen észrevehető két markáns kipufogóvégcsővel.

A Race-kék metálfényezés kifejezetten jól áll a Kodiaq RS-nek, de természetesen, mint minden jó dolog, ez is feláras. Továbbá ez az első modell az RS-családban, amelyet már az új, vörös V-motívummal –„Victory” - kiegészített RS-logóval vérteztek fel.

Az utastérben a fekete szín dominál, amelyet vörös díszvarrással tesznek izgalmasabbá, a műszerfal pedig digitális, ahogy ez ebben a kategóriában már elvárható. Első ránézésre azt hinnéd, hogy az utas előtti betétben karbont használtak, pedig nem! Csak úgy néz ki, és ezt még fokozni is tudták, mert a műszeregység hátlapján is visszaköszön ez a minta. Apróság, de nagyon mutatós az is, hogy a sportülések és az ajtók Alcantara kárpitozását gyémántvarrással látták el.

Öt- és hétüléses belsővel egyaránt rendelhető a Škoda Kodiaq RS, természetesen ennek függvényében változik a csomagtartó kapacitása: az első esetben 600, míg a hétüléses verzióban csupán 231 literes térrel gazdálkodhatsz. A sportosság jegyében 17 colos fékeket és vörösre fényezett féknyergeket kapott az autó.

Fontos még, hogy hétsebességes DSG váltóval, változó összkerékhajtással és adaptív alvázvezérléssel is felszerelték, ami hat meghajtási üzemmódot és elektronikusan, előre beállított lengéscsillapítási módot is tartalmaz.

A Škoda itt használja először a dinamikus hangerősítés (Dynamic Sound Boost) technológiát, ami a motorszabályzó elektronika adatai alapján, a választott meghajtási mód függvényében változtatja a motor hangját. Ettől vonzó és érzelmekben gazdag lesz a hangzásélmény, ami még élvezetesebbé teszi a Kodiaq RS vezetését.

Látszik, hogy egy olyan SUV-ot szerettek volna megalkotni, ami kellőképpen sportos és van benne bőven erőtartalék, ez pedig kétségtelenül sikerült. Egyetlen probléma van csupán a koncepcióval, mégpedig az, hogy egy nagy dízelmotor az egész alapja!