2018. szeptember 20. | 17:41

A BMW 2018 őszén számos újítást mutat be, köztük az új 1-es sorozatot

A BMW idén ősszel tényleg kitett magáért. Elsőként bemutatta az iNext tanulmányautót, majd közzé tette több népszerű modell feljavított sorozatgyártását. Közéjük tartozik az 1-es sorozat és a kisebb terepjárók.

Novemberben bővül a BMW palettája az átdolgozott X1 és X2 modellekkel. Az X1 mostantól választható lesz elsőkerék-meghajtással és egy 190 lóerős, 140 kW-es dízelmotorral. További újítás az sDrive 20d funkció, ami az átlagos üzemanyag-fogyasztást az X1 esetében 4,6 literre, míg az X2 esetében 4,4-4,7 literre csökkenti 100 kilométeren.

A kombinált károsanyag-kibocsájtás is kevesebb lesz, 122 gramm és 115-123 gramm /kilométer. Mindkét típus esetében kérhető lesz a nyolcfokozatú Steptronic automata váltó. Megközelítőleg 7,9 másodperc alatt gyorsulnak 0-100 km/ órás sebességre.

Az X2 még több lélegzetelállító funkcióval lesz felszerelve, mint például az Advantage Plus egyedi világítás csomaggal, első sportülésekkel, BMW Individual antracit tetőkárpittal és feketére fényezett, gyöngyházfényű króm szegéllyel ellátott dekorbetétekkel. Az extra felszereltség része az automata légkondi és szintén automata fékezőrendszerrel működő tempomat (Cruise Control with City Braking). További extra a hátsó szenzoros parkolássegítő PDC (Park Distance Control), illetve az automata csomagtér ajtó. Mindezek ellenére az új modell formaterve már magában lenyűgöző, a felpolírozott élű, „Y” küllődizájnú könnyűfém keréktárcsáknak köszönhetően. A magas fényű Shadow Line csomag magába foglalja a LED-technológiás első fényszórókat és LED-es első ködlámpákat.

2019 szeptemberétől az összes futószalagról leguruló új kocsi meg kell, hogy feleljen az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásainak. A BMW 2018 júliusa óta 190 modellt kínál, melyek megfelelnek ennek az elvárásnak. A 190 modell közé tartoznak benzines és dízel típusok, illetve a BMW i és iPerformance modellek, nem is beszélve a nagyteljesítményű M GmbH sportautókról.

A benzinesek esetében részecskeszűrő minimalizálja a hajtáslánc károsanyag-kibocsátását, míg a dízelekben nitrogén-oxid-megkötő katalizátorral és adalékanyag-befecskendezéssel (AdBlue) óvják a környezetet.

A hamarosan életbe lépő környezetvédelmi szabályzatnak ezek az autók felelnek meg:

BMW series 5:

  • 530d limuzin: fogyasztás: 5,1- 5,2 liter/ 100km, kombinált emisszió: 134-138gr/ km,
  • 530d xDrive limuzin: fogyasztás: 5,4 – 5,6 liter/ 100km, kombinált emisszió: 143-146gr /km
  • 530d Touring: fogyasztás: 5,3 – 5,5 liter/ 100km, kombinált emisszió: 1400-144gr /km
  • 530d xDrive Touring: fogyasztás: 5,8 – 5,9 liter/ 100km, kombinált emisszió: 153-156gr /km
  • 540d xDrive limuzin: fogyasztás: 5,6 – 5,7 liter/ 100km, kombinált emisszió: 147-149gr /km
  • 540d xDrive Touring: fogyasztás: 5,6 – 6,0 liter/ 100km, kombinált emisszió: 156-159gr/ 100km
  • M550d xDrive limuzin: fogyasztás: 6,3 – 6,4 liter/ 100km, kombinált emisszió: 166-168gr/ 100km
  • M550d xDrive Toruing: fogyasztás: 6,5 – 6,6 liter/ 100km, kombiált emisszió: 172-174gr/ 100km

BMW series 6:

  • 630d Gran Turismo: fogyasztás: 5,3 – 5,5 liter/ 100 km; kombinált emisszió: 139 – 145 gr/ km
  • 630d xDrive Gran Turismo: fogyasztás: 5,6 – 5,9 liter/ 100 km; kombinált emisszió: 141 – 155 gr/ km)
  • 640d xDrive Gran Turismo: fogyasztás: 5,9 – 6,2 liter/ 100 km; kombinált emisszió: 157 – 162 gr/ km) is hamarosan képes lesz teljesíteni az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait.

A BMW a Digitális Kulcsot tovább népszerűsíti a 8-as kupé és az X5 változatai esetén. Ez egy opcionális extra, mely lehetővé teszi a kulcs nélküli nyitást, indítást, leállítást és zárást. A központi zár okostelefonról történő működtetésére lehetőséget nyújt a Comfort Access funkció. Mobilról a jármű indítása is lehetséges, csupán csatlakoztatni kell a kocsiba szerelt vezeték nélküli töltőhöz.