A Scuderia Ferrari utoljára ilyen rossz helyen csak 1980-ban végzett a konstruktőri bajnokságában, akkor tizedikként zártak. Azonban több jel is arra mutat, hogy ebben az évben sokkal jobb lehet az olasz istálló, habár hozzá kell tenni, hogy a versenytársak is folyamatosan fejlődnek.

Mattia Binotto még 2019 elején, Maurizio Arrivabenét váltva került a Scuderia élére, hogy aztán egy szabálytalan motor után teljesen elveszítsék az ütőképességüket.

2020-as Ferrariban Charles Leclerc egy pályán szemből menet közben

Egy hihetetlen gyenge motorhoz egy még erős erőforráshoz épített kasztni párosult, amivel elképesztően visszaestek. Az újjáépítés még csak az elején tart, amelynek első lépéseként Binotto elküldte a négyszeres világbajnok Sebastian Vettelt, helyette pedig leszerződtette a McLarentől Carlos Sainzot és ráfeküdtek az erőforrás fejlesztésére is.

Sok mindennek kell még össze állnia ahhoz, hogy a Ferrari ismét abban a régen látott dicsfényben tündököljön amiben a 2000-es években volt, de nincs minden veszve.

Innen már csak feljebb vezethet az út

Habár a Ferrari számára mindig is hatalmas elvárásokat támasztott a közvélemény, a sajtó és a Tifosi, azaz az olasz szenvedélyes szurkolók tömege, a csapat pedig teljesen elrontotta a kasztni építését, hiszen a titokzatos FIA-val való megegyezés után nem tudtak olyan gyorsan egy lassú motorhoz igazodni.

Leclerc, Binotto és Sainz egy karácsonyi fotózáson

Ezután egy elképesztően gyenge szezont teljesíttettek, három dobogónál többet nem tudtak elérni és csak 131 pontot tudtak szerezni. Rendszeresen elvéreztek már az időmérő edzések második szakaszában, az előző évhez képest pedig 373 ponttal kevesebbet szerzett a Sebastian Vettel-Charles Leclerc páros. Binotto szerint az első legfontosabb lépést már meg is tették az év elején, hiszen felismerték, hogy hol a hiba és ezen már el is kezdtek dolgozni.

Most pedig azon vannak, hogy a 2021-es szezonban ne ismétlődjön meg az a katasztrofális teljesítmény, ami 2020-ban. Ez persze rendkívül összetett feladat lesz, hiszen a jelenlegi szabályok szerint az aerodinamikán kívül, csak két fejlesztési zsetont lehet elhasználni. Binotto elvárása és célja pedig az, hogy visszaküzdjék magukat az első három istálló közé, ami nem lesz egyszerű tudva, hogy a McLaren éppen most váltott Mercedes erőforrásra, ráadásul Daniel Ricciardóval még erősebbek lettek. Az Aston Martin Vettellel erősített és már tavaly sem voltak gyengék, a Renault pedig Fernando Alonsóval célozza meg a dobogó legfelső fokát.

Új erőforrással támadnak

Habár a tavalyi Ferrari egység gyakorlatilag a legrosszabb lett, melynek következtében a Ferrari motoros csapatok visszaestek a legutolsó helyekre, bizakodva fejlesztik a következő hibrid motort, amelyet majd az Alfa Romeo és a Haas is használni fog. Mattia Binotto előzetesen csak annyit árult el, hogy szerinte jók az adatok, amit a próbapadon produkált az új erőforrás, de egyelőre még óvatos ezzel kapcsolatban.

Scuderia Ferrari autó szétszedve a garázsban

Leclerc a Ferrari új vezére lehet

Az ifjú monacói tavaly szembesült a kegyetlen valósággal, miszerint habár a pályafutása során nagyon gyorsan jöttek újabbnál újabb sikerek, a Forma-1-ben más a helyzet, mint kisebb sorozatokban. Ezt láthatjuk Max Verstappen esetén is, aki már az ötödik teljes szezonjára készül a Red Bull színeiben és még azóta se sikerült vissza vezetnie a csapatot a világbajnokság csúcsára.

Charles Leclerc a háttérben pedig Sebastian Vettel szemből

Az első idényében Leclerc hatalmasat villantott a maga két győzelmével, nyolc dobogójával és hét pole pozíciójával, 2020-ban mégis főként a dühöngés és a türelmetlenkedés volt az osztályrésze. Ennek ellenére rendre legyőzte folyamatosan gyengélkedő és az év végén az Aston Martinhoz távozó négyszeres világbajnok csapattársát, Sebastian Vettelt.

Leclerc elmondása alapján persze megtanulta, hogy hogyan legyen türelmes, hiszen a sikerekhez és a jó munkához idő kell. Binotto terveiben egyértelműen a monacói a vezér, aki végre vissza vezetheti a Scuderia Ferrarit a sikerek útjára, amihez persze neki zsigerből kell hibátlanul vezetnie úgy, hogy közben a garázsban is vezéregyéniséggé válik.

Sainz személyében egy új energia érkezik a csapathoz

A spanyol pilóta a rendkívül kiegyensúlyozott teljesítményével tette le a névjegyét a McLaren istálló színeiben, hogy aztán megkaphassa élete nagy lehetőséget a Ferraritól, amivel kapcsolatban Binotto csak annyit mondott, Sainz a Ferrarival világbajnok lehet.

A 26 éves reménység pályafutása egyik legjobb döntése az volt, hogy 2017-ben ott hagyta a Red Bull nevelőegyesületét és újabb lehetőségek után nézett, hogy aztán 2019-ben a McLarenben folytassa.

Carlos Sainz a Ferrari teszten Fioranóban szemből

Egy tapasztalt fiatal versenyző, aki Sergio Perezhez hasonló kiegyensúlyozottsággal tudja szállítani a pontokat. Ahogy egyre jobb lett a McLaren, úgy lett Sainz is egyre kiemelkedőbb. Kíváncsian várom az első szereplését a Ferrari színeiben.

Tehetségek futószalagon

Korábban a Red Bull volt a tehetség gyártás fellegvára, ennek egyik eredménye többek között a most vörösben debütáló Carlos Sainz is, de ott van még Daniel Ricciardo, vagy a mezőnyből tavaly kihulló Danyiil Kvyat és Alexander Albon is.

Most hasonló magasságokba kezd járni a Ferrari Akadémia is, amely jelenleg olyan nevekkel büszkélkedhet, mint a jelenlegi pilótájuk Charles Leclerc, aki elképesztő gyorsasággal érkezett meg a Forma-1-be, de ott van Mick Schumacher, Callum Ilott vagy például Robert Shwartzmann.

Az év elején csináltak is egy teszt hetet a fiataljaiknak, amikor nem csak a két éles pilóta kapott lehetőséget a 2018-as versenyautóval, rajtuk kívül mindegyik Ferrari akadémista is. Mick Schumacher köreit a pálya széléről videóra is rögzítették, amin látszódik, hogy a hétszeres bajnok fia nagyon nyomta neki.

Mick Schumacher egy lépcsőn a Haas szerelésében szemből

A Ferrari tehát egyes területeken már kezdi felvenni a lépést a modern szerkezeti szemléletmóddal, amelyet a Mercedes és a McLaren is képvisel. Habár a sikereket még csak a junior programban érték el, remélhetőleg ez a legendás csapat leghamarabb 2022-ben ismét a bajnoki címekért harcolhat.

A legendás Scuderia a Forma-1 egyik legnagyobb, legikonikusabb tagja a kezdetek óta, azaz 1950 óta. A legtöbb, azaz 15 egyéni és 16 konstruktőri bajnoki címet ért el pályafutása alatt, amely alatt összesen 1008 versenyt teljesítettek.

A Ferrari visszatérhet a legjobbak közé, de ez nem lesz egyszerű. Írd meg nekünk, szerinted mi lehet a gond az olasz istállónál!