Ezen mehet el a Ferrari világbajnoki címe

Frissítve:
2018-11-13, 11:15

Az Osztrák Nagydíjon fellélegeztek a Ferrari szurkolók, mert úgy látszott, az olasz istálló talált végre valamit. Na, ennek mára vége.

A Red Bull Ringen, Silverstoneban, Hockenheimben, a Hungaroringen, Spában és Monzában 0,3-0,5 másodpercet vert a Ferrari az adott pálya leghosszabb egyenesén a Mercedesre. Ez az előny azonban Szingapúrban eltűnt.

Kimi Raikkönen Szocsiban fentről fotózva

Mi okozhatta ezt a fölényt?

Az okosság valószínűleg az energia-visszanyerő rendszerben található, arra azonban senki nem tudja a választ, hogy pontosan milyen értékekkel játszik a maranellói istálló.

A szemmel látható előnyt nem a kigyorsításon, hanem az egyenesek második harmadában lehetett tapasztalni, amikor az autó 180 km/óráról 260 km/órára gyorsult. Ezt a Ferrari az energia-visszanyerés hatékony alkalmazásával magyarázta.

Michael Schmidt, az Auto Motor und Sport szakírója több eshetőséggel is előállt, persze ezek csak spekulációk. Azonban a titkos energiatárolótól az üzemanyag és olaj keverékének ideiglenes befecskendezéséig több feltételezés is napvilágot látott. Olyan is volt, aki úgy gondolta, az akkumulátorok hűtésére használt olajat vezették be valahogy a belső égésű motor belsejébe.

Idén persze a riválisok elég sok mindennel megvádolták az olaszokat, legalábbis amíg jól mentek. Bár tény az is, hogy ők használnak egyedül két részre osztott akkumulátort, amellyel elvileg ki tudták játszani az FIA szenzorait, és bár csak rövid időre, de át tudták lépni az elektromos erőforrással a 120 kW-os maximális energialeadási limitet.

Sebastian Vettel az Orosz Nagydíjon szemből fotózva

Miért esett vissza hirtelen a maranellóiak tempója?

Valószínűleg a Ferrari kapott egy második szenzort, ami az energiaáramlást figyeli, mert az elsővel nem tudta a FIA kétséget kizáróan bizonyítani, hogy a Ferrari mindig a megadott határértékeken belül mozog az energia-visszanyerő rendszer használatakor. Pontosan nem tudni, hogy mikor szerelték be a műszert, de az tény, hogy Szingapúrban és Szocsiban nem csak a végsebességük, de a kanyartempójuk is lassabb volt, mint előtte.

A Formula autóknál minden összefügg mindennel, ezért szerintem, mivel csökkent a motorerő, a Ferrari már nem képes a korábban használt szárnyállással ugyanannyi leszorító erőt produkálni. A másik lehetséges megoldás, hogy az utolsó kettő helyszín utcai pálya volt, vagyis karakterisztikájában eltér azoktól a nyomvonalaktól, ahol az olaszok gyorsak tudnak lenni.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

2019. július 12.
A Ferrari egyik kamionjára valahol néhány illegális bevándorló is feljutott, egy biztos: nem a versenyre voltak kíváncsiak.
Max Verstappen a Red Bull Ring főépülete előtt suhanva
2019. július 06.
Hétvégén a Red Bull Ringről tudósítottam neked, a rengeteg teendő mellett azért jól is éreztem magam, na de mivel is teltek a kinti napok?

További hírek