Ezen mehet el a Ferrari világbajnoki címe

Frissítve:
2018-11-13, 11:15

Az Osztrák Nagydíjon fellélegeztek a Ferrari szurkolók, mert úgy látszott, az olasz istálló talált végre valamit. Na, ennek mára vége.

A Red Bull Ringen, Silverstoneban, Hockenheimben, a Hungaroringen, Spában és Monzában 0,3-0,5 másodpercet vert a Ferrari az adott pálya leghosszabb egyenesén a Mercedesre. Ez az előny azonban Szingapúrban eltűnt.

Kimi Raikkönen Szocsiban fentről fotózva

Mi okozhatta ezt a fölényt?

Az okosság valószínűleg az energia-visszanyerő rendszerben található, arra azonban senki nem tudja a választ, hogy pontosan milyen értékekkel játszik a maranellói istálló.

A szemmel látható előnyt nem a kigyorsításon, hanem az egyenesek második harmadában lehetett tapasztalni, amikor az autó 180 km/óráról 260 km/órára gyorsult. Ezt a Ferrari az energia-visszanyerés hatékony alkalmazásával magyarázta.

Michael Schmidt, az Auto Motor und Sport szakírója több eshetőséggel is előállt, persze ezek csak spekulációk. Azonban a titkos energiatárolótól az üzemanyag és olaj keverékének ideiglenes befecskendezéséig több feltételezés is napvilágot látott. Olyan is volt, aki úgy gondolta, az akkumulátorok hűtésére használt olajat vezették be valahogy a belső égésű motor belsejébe.

Idén persze a riválisok elég sok mindennel megvádolták az olaszokat, legalábbis amíg jól mentek. Bár tény az is, hogy ők használnak egyedül két részre osztott akkumulátort, amellyel elvileg ki tudták játszani az FIA szenzorait, és bár csak rövid időre, de át tudták lépni az elektromos erőforrással a 120 kW-os maximális energialeadási limitet.

Sebastian Vettel az Orosz Nagydíjon szemből fotózva

Miért esett vissza hirtelen a maranellóiak tempója?

Valószínűleg a Ferrari kapott egy második szenzort, ami az energiaáramlást figyeli, mert az elsővel nem tudta a FIA kétséget kizáróan bizonyítani, hogy a Ferrari mindig a megadott határértékeken belül mozog az energia-visszanyerő rendszer használatakor. Pontosan nem tudni, hogy mikor szerelték be a műszert, de az tény, hogy Szingapúrban és Szocsiban nem csak a végsebességük, de a kanyartempójuk is lassabb volt, mint előtte.

A Formula autóknál minden összefügg mindennel, ezért szerintem, mivel csökkent a motorerő, a Ferrari már nem képes a korábban használt szárnyállással ugyanannyi leszorító erőt produkálni. A másik lehetséges megoldás, hogy az utolsó kettő helyszín utcai pálya volt, vagyis karakterisztikájában eltér azoktól a nyomvonalaktól, ahol az olaszok gyorsak tudnak lenni.

Kapcsolódó írások

F1 Kvíz: 7 kérdés, amire csak a fanatikusok tudják a választ!
2018. február 10.
Ha valódi Forma-1 rajongó vagy, akkor minden bizonnyal nem lesz számodra kihívás hibátlanul kitölteni ezt a kvízt! Vagy mégis?
Egy ausztrál legenda: Jack Brabham
2018. március 30.
Sir John Arthur "Jack" Brabham az ausztrál autóversenyzés egyik legkiemelkedőbb alakja. A háromszoros Forma-1-es világbajnoknak sok kortársához hasonlóan szintén kalandos élete volt.
Gyerekek jelentkezését várják a Magyar Nagydíjra!
2018. május 29.
A Liberty Media 2018-ban megvált a rajtrácslányoktól sokak elégedetlenségére, helyettük most jönnek a gyerkőcök kísérni a pilótákat. Elkezdődött a jelentkezési időszak.
Befotóztam a Renault 2018-as F1-es gépét
2018. július 26.
Az Alapjárat körbefotózta a Renault idei Formula 1-es versenyautóját, amivel a Magyar Nagydíjon Nico Hülkenberg és Carlos Sainz köröz majd.