2020. január 03. | 14:44

Te gondolkoztál már azon, mi lett volna, ha Hamiltonék nem szerepelnek az F1-ben?

A Forma-1 2019-es szezonjának második fele ugyan viszonylag kiegyenlített küzdelmet hozott a három topcsapat között, összességében a Mercedes ismét simán lett világbajnok. Az év elején megállíthatatlanok voltak, ők lettek az első csapat az F1 történetében, akik az első öt versenyen kettős győzelmet arattak. Egy darabig úgy tűnt, hogy minden versenyt a Mercedes fog megnyerni.

Szerencsére ez nem valósult meg, viszont a Ferrari és a Red Bull számára hamar véget ért a világbajnokságért folytatott harc. Az izgalmas versenyeket hozó idényből csak a VB-címért zajló, kiegyenlített csata hiányzott. Tarts velem, és nézd meg, milyen volna a 2019-es szezon az Ezüst Nyilak részvétele nélkül!

Megjegyzés: a most kövekező elemzés pusztán a fantázia szüleménye, a versenyek nem pontosan így alakultak volna a Mercedes nélkül. Jó szórakozást!

Ausztrál Nagydíj

Sebastian Vettellel igazolja a Ferrari téli teszteken látott sebességét, és megszerzi a pole pozíciót. A második helyet meglepetésre Max Verstappen szerzi meg, Charles Leclerclercet megelőzve.

A rajtnál nem történik változás, Vettel az élről áll ki kereket cserélni a 13. körben. Verstappen további 11 körön át a pályán marad, és bár Vettel mögé jön vissza a kiállást követően, frissebb abroncsainak köszönhetően megelőzi a németet a 3-as kanyarban. Újra dübörög a Honda-motor. Leclerc nagy küzdelem árán utoléri Vettelt, ám egy ellentmondásos csapatutasítás miatt nem előzheti meg a négyszeres világbajnokot.

Max Verstappen győzelemre vezeti a Red Bull-Hondát, valamint begyűjti a leggyorsabb körért járó bónuszpontot is. Az esettel pedig egyáltalán nem hozható összefüggésbe, hogy Fernando Alonso törli magát a közösségi médiából.

A bajnokság állása:
— VERSTAPPEN: 26
— VETTEL: 18
— LECLERC: 15

Bahreini Nagydíj

A Ferrari ismét remekel, Leclerc és Vettel kisajátítják az első sort. A harmadik helyet Verstappen szerzi meg, Kevin Magnussen pedig a negyedik helyről várhatja a rajtot.

Vettel átveszi a vezetést az első körben, majd az ötödikben Leclerc visszaelőzi őt, majd jelentős előnyt épít ki magának. A verseny elképesztően statikussá válik. Mivel ebben az univerzumban nincs Mercedes, Vettel nem pördül meg a 38. körben. 10 körrel a vége előtt Leclerc autója elkezd rakoncátlankodni, és Vettel veszi át a vezetést. Egy késői biztonsági autós fázisnak köszönhetően a monacói megtartja második helyét. A dobogó harmadik fokára Verstappen állhat fel.

A bajnokság állása:
▲ VETTEL: 43 (+25)
▼ VERSTAPPEN: 41 (+15)
— LECLERC: 34 (+19)

Kínai Nagydíj

A Forma-1 történetének 1000. versenyén Sebastian Vettel szerzi meg a pole pozíciót Leclerc előtt, ám az első körben a fiatal monacói megelőzi őt. Vettel azt állítja, hogy ő gyorsabban is tudna menni. Mivel Verstappen fenyegetően közelít, a Ferrari végrehajtja a cserét. Az ellentmondásos csapatutasítás fordítva sül el, mivel Vettel nem tud sokkal gyorsabban közlekedni.

Verstappen a Ferrari bénázásának köszönhetően megelőzi Leclercet a kerékcserék során. Ezzel megakadályozza, hogy a Ferrari visszacserélje két versenyzőjét. Vettel behúzza második győzelmét az idányben, ezzel növeli előnyét a világbajnoki pontversenyben. A Ferrari csapatán belül megjelennek a feszültség első jelei.

A bajnokság állása:
— VETTEL: 68 (+25)
— VERSTAPPEN: 59 (+18)
— LECLERC: 49 (+15)

Azeri Nagydíj

Egész hétvégén a Ferrari dominál. Leclerc időmérős ütközése komoly győzelmi lehetőséggel ajándékozza meg Vettelt. Verstappen kitartóan üldözi a németet a versenyen, ám valódi esély nem mutatkozik a győzelemre. Leclerc végül feljön a harmadik helyre, és megkaparintja a leggyorsabb körért járó bónuszpontot.

A bajnokság állása:
— VETTEL: 93 (+25)
— VERSTAPPEN: 77 (+18)
— LECLERC: 65 (+16)

Spanyol Nagydíj

A pole pozíciót ismét Vettel szerzi meg, a két Ferrari közé Verstappen ékelődik be. A verseny rajtjánál a holland előzni tud, Vettel pedig a kezdetektől fogva szenved a gumikkal. A német elengedi Leclercet, a csapat kihívja Vettelt kerékcserére, ami nagyon lassan sikerül.

A Ferrari eltérő stratégiára állítja két versenyzőjét. Vettel másodszor is kiáll, Leclerc átveszi a vezetést. Verstappen is kilátogat a boxutcába, ezen a ponton a versenyirányítás beküldi a pályára a biztonsági autót. A Ferrari a boxba szólítja Leclercet, az egycserés taktika egyértelműen nem működik. A monacói visszaesik a harmadik helyre. Az állás innen már nem változik, Verstappen csökkenti összetettbéli lemaradását.

A bajnokság állása:
— VETTEL: 111 (+18)
— VERSTAPPEN: 103 (+26)
— LECLERC: 80 (+15)

Monacói Nagydíj

Leclerc azzal a nyomással érkezik a hazai versenyére, hogy már több mint egy futamgyőzelemmel van lemaradva Vettel mögött a pontversenyben. A Ferrari rossz stratégiát választ, úgy tűnik, hogy egyértelműen Vettelt támogatják. A monacói versenyző éppen csak továbbjut a Q1-ből. Végül megszerzi a második helyet, német csapattársát megelőzve. Verstappen pályafutása során először indulhat az első rajtkockából.

A versenyt Verstappen nyeri könnyedén, mivel ebben a forgatókönyvben nem szerepel a Bottasszal történt affér a boxban. Leclerc először végez Vettel előtt, miután a Ferrari úgy dönt, hogy nem avatkozik bele a versenybe.

A bajnokság állása:
▲ VERSTAPPEN: 128 (+25)
▼ VETTEL: 126 (+15)
— LECLERC: 98 (+18)

Kanadai Nagydíj

Vettel fantasztikus formában van, ismét ő szerzi meg a pole pozíciót, Leclerc előtt. A német a versenyen sem tud hibázni, így ebben az univerzumban megkímélnek minket a világ egyik legellentmondásosabb büntetésétől, és a versenyt követő drámától.

Verstappen majdnem egy perces hátránnyal a harmadik helyen ér célba. A hetedik egymást követő versenyen állhatnak fel ők hárman a dobogóra. A szurkolók és a média panaszkodni kezd, hogy unalmas a Ferrari és a Red Bull párharca, bárcsak lenne még olyan csapat, mely bele tudna szólni a küzdelembe.

A bajnokság állása:
▲ VETTEL: 151 (+25)
▼ VERSTAPPEN: 143 (+15)
— LECLERC: 117 (+19)

Francia Nagydíj

Vettel a Q3-ban elszúrja egyetlen esélyét egy gyors körre, így a két McLaren mögé szorul a rajtrácson. Leclerc kihasználja a helyzetet, begyűjti a pole pozíciót, a versenyen pedig megszerzi pályafutása első győzelmét. Érzelmes pillanat ez a monacói számára, hogy francia földön állhat először a dobogó legfelső fokára.

A második helyen Verstappen, a harmadikon pedig Vettel végez. A három éllovas ismét 26 pontos távolságon belülre kerül.

A bajnokság állása:
— VETTEL: 167 (+16)
— VERSTAPPEN: 161 (+18)
— LECLERC: 142 (+25)

Osztrák Nagydíj

Az első győzelméből erőt és önbizalmat merítve, Leclerc ismét megszerzi az első rajtkockát. Verstappen beragad a rajtnál, minden jel a monacói győzelmére utal. A holland hatalmas küzdelem árán visszakapaszkodik, és annak a bizonyos ellentmondásos előzésnek köszönhetően megszerzi a győzelmet.

Vettel újra csak harmadik, egy elég magányos versenyen van túl. Akik dicsérték a Ferrarit a Monacóban látott szabad versenyzését, most kritizálják Binottót, hogy miért nem támogatták Vettelt. Verstappen ugyanis így átvette a vezetést a pontversenyben, és érdemes a hollandot egyre komolyabban venni.

A bajnokság állása:
▲ VERSTAPPEN: 187 (+26)
▼ VETTEL: 182 (+15)
— LECLERC: 160 (+18)

Brit Nagydíj

Ebben az univerzumban nem láthatod a két Mercedes fantasztikus csatáját az első helyért. Szomorúságra semmi ok, hiszen ez azt jelenti, hogy Leclerc és Verstappen szintén elképesztő küzdelme gyakorlatilag a vezetésért zajlik. Vettel egy jól időzített, biztonsági autós fázis alatt beiktatott kerékcserének köszönhetően az élre áll. Verstappen előzni próbál, Vettel visszatámad, és letaszítja a Red Bullt a pályáról.

Verstappen sérült autóval is hihetetlen felzárkózást mutat be. Vettel kocsija is javításra szorul, a németet végül büntetéssel is sújtják, ezért a 14. helyen ér célba. Ennek köszönhetően új arc jelenik meg a dobogón, Pierre Gasly személyében. A francia második helye biztosnak látszott, ám a csapat Verstappen mögé utasítja őt. A futamot Leclerc nyeri.

A Brit Nagydíj fenekestől felforgatja a szezont. Verstappen élvezi a Red Bull támogatását, húszpontos előnnyel vezeti a pontversenyt, miközben a Ferrari nem találja az egyensúlyt a pilóták között. Nincs más választásuk, mint hagyni, hogy Vettel és Leclerc szabadon küzdjön a VB-címért.

A bajnokság állása:
— VERSTAPPEN: 205 (+18)
▲ LECLERC: 185 (+25)
▼ VETTEL: 182 (+0)

Német Nagydíj

Vertappen kaotikus körülmények között megszerzi a pole pozíciót, miközben a két Ferrari problémákkal küzd. A verseny esős aszfalton rajtol, a holland magabiztosan vezet. Egyelőre nincs szükség száraz gumikra váltani, felesleges kockázat lenne. Leclerc vállalja a rizikót, ám egy körrel később kicsúszik, és összetöri autóját.

Verstappen tökéletesen menedzseli a versenyt, és meggyőző sikert arat. Vettel a valósághoz képest kicsit nehezebben kapaszkodik fel a mezőny végéről, hiszen Bottas nem létező ütközése nem szólítja pályára a biztonsági autót. Danyiil Kvjat így megtarthatja második helyét, a német pedig a dobogó harmadik fokára állhat fel.

A bajnokság állása:
— VERSTAPPEN: 231 (+26)
▲ VETTEL: 197 (+15)
▼ LECLERC: 185 (+0)

Magyar Nagydíj

Verstappen előnye egyre nagyobb a világbajnoki pontversenyben, így a Magyar Nagydíj különös jelentőséggel bír a nyári szünet előtt. A technikás Hungaroringen csodálatosan viselkedik a Red Bull, a Ferrarik viszont csak szenvednek.

Max Verstappen tökéletes hétvégét produkál: pole pozíció, leggyorsabb kör, futamgyőzelem – miközben minden körben ő állt az élen. A Ferrarik küzdenek a második helyért, végül frissebb abroncsainak köszönhetően Vettel kerül ki győztesen ebből a csatából.

A bajnokság állása:
— VERSTAPPEN: 257 (+26)
— VETTEL: 215 (+18)
— LECLERC: 200 (+15)

A nyári szünetben mindenki Verstappent dicsért, amiért egy gyengébbnek tartott autóval vezeti a pontversenyt. Világossá vált, hogy az SF90 bizonyos pályákon és körülmények között kiválóan működik, viszont néhány ígéretes helyzetet nem tudtak kihasználni. Egyre erősebbé válnak azok a hangok, melyek szerint a Ferrarinak teljes mértékben Vettelt kellene támogatnia.

Belga Nagydíj

A Ferrari tűnik egyértelműen a legerősebbnek, a pole pozíciót Leclerc szerzi meg, 0,7 másodperccel Vettel előtt. Verstappen lemaradása jelentős.

A két Mercedes hiányában Verstappen két helyet nyer a valódi rajtrácshoz képest. A holland rajtja rosszul sikerül, ütközik Räikkönennel, és kiállni kényszerül a versenyből. A futamot Leclerc nyeri Vettel előtt, Lando Norris McLarenje az utolsó körben felmondja a szolgálatot, a harmadik helyet így az első Red Bullos versenyét teljesítő Alex Albon szerzi meg.

A bajnokság állása:
— VERSTAPPEN: 257 (+0)
— VETTEL: 234 (+19)
— LECLERC: 225 (+25)

Olasz Nagydíj

Verstappen rajtbüntetésének – és a két Mercedes hiányának – köszönhetően a Ferrari simán kisajátítja az első sort. A két pilótának nem kell foglalkoznia a szélárnyék kérdésével, így az időmérő nem a valóságban látott szánalmas körülmények között ér véget.

Vettel így nem hordozza magában a kvalifikáció kudarcából származó frusztráció, így nem csúszik ki az Ascari-kanyarban. Az első kerékcserékig szorosan Leclerc mögött halad, és a monacói mögé tér vissza a boxból. Frissebb gumikon Vettel megtámadja Leclercet, kettejük csatájába a csapat beleszól, és megpróbálják elérni, hogy tartsák a pozíciót. Vettel figyelmen kívül hagyja az utasítást, bevetődik az első kanyarban, ám elfékezi a gumikat. Több esélye nem nyílik a győzelem megszerzésére – ami ennél is fontosabb, hogy vár rá egy kellemetlen beszélgetés a csapatfőnökkel.

Daniel Ricciardo első alkalommal állhat dobogóra a Renault színeiben. Verstappen végül a hetedik helyen végez.

A bajnokság állása:
— VERSTAPPEN: 263 (+6)
— VETTEL: 253 (+19)
— LECLERC: 250 (+25)

Szingapúri Nagydíj

Leclerc zsinórban harmadszor is az első rajtkockából indulhat, kettejük sorrendje pedig a versenyen is így marad, legalábbis az első kerékcserékig. A Ferrari az ilyenkor szokásos sorrendben szólítja ki a versenyzőit, Vettel egy kicsit hosszabb etapot teljesít. Verstappen ezzel elé kerül, de a négyszeres világbajnok néhány körrel később visszaelőzi a hollandot, majd üldözőbe veszi csapattársát. A csapat ismét óvatosságra inti, Vettel viszont kezébe veszi a döntést, és a hátsó egyenesben végrehajtja az előzést. Ezzel Kanada óta első futamgyőzelmét ünnepelheti.

A bajnokság állása:
— VERSTAPPEN: 278 (+15)
— VETTEL: 278 (+25)
— LECLERC: 268 (+18)

Orosz Nagydíj

A történet kezdete ismerős lehet: Leclerc indul az élről, Vettel pedig a második pozícióból várja, hogy kialudjanak a piros lámpák. Mivel a Mercedes nincs képben, a két Ferrarinak nem kell szélárnyékot adnia egymásnak, ezáltal a történet nem generál vitát – Vettel jobb rajtjának köszönhetően átveszi a vezetést. A csapat így nem hagyja kint Vettelt elhasznált gumikon, tehát a német megtarthatja az első helyet a kerékcserék után. Az energiavisszanyerő rendszerének meghibásodása miatt kiállni kényszerül, a győzelem így Leclerc ölébe hull. Verstappen ér célba a második helyen, a dobogót pedig Albon egészíti ki.

A bajnokság állása:
— VERSTAPPEN: 296 (+18)
▲ LECLERC: 294 (+26)
▼ VETTEL: 278 (+0)

Japán Nagydíj

Vettel megszakítja negatív kvalifikációs sorozatát, ám a rajtnál kiugrik – amit végül nem minősítenek kiugrásnak. Verstappen végrehajtja, amit Bottas tett a valóságban, és megelőzi a bizonytalankodó Ferrarikat. Sainz megcsinálja, amit Verstappen vitt véghez, elmegy Leclerc mellett, majd lesodródik a pályáról.

Verstappenre hatalmas nyomást helyez Vettel, a holland azonban remek védekezésének köszönhetően megtartja a győzelmet. Albon ér célba harmadik helyen, Leclerc pedig sérült autójának és büntetésének köszönhetően csak a negyedik pozíciót kaparintja meg.

A bajnokság állása:
— VERSTAPPEN: 321 (+25)
— LECLERC: 307 (+13)
— VETTEL: 296 (+18)

Mexikói Nagydíj

Mivel Verstappen elfelejtett lassítani egy sárga zászlós szakaszon, elveszíti a pole pozíciót, amit így Leclerc örököl meg. Mögüle Vettel indul, Verstappent pedig a negyedik rajtkockába sorolják hátra.

Mivel Hamilton ebben a forgatókönyvben nem létezik, Albon elengedheti Verstappent az első kanyarban. A Red Bull versenytempója annyira jó, hogy a holland öt körön belül megelőzi a két Ferrarit, és könnyed győzelmet arat. Leclerc kétkiállásos stratégiája nem válik be, a második helyet így Vettel szerzi meg.

A bajnokság állása:
— VERSTAPPEN: 346 (+25)
— LECLERC: 323 (+16)
— VETTEL: 314 (+18)

Amerikai Nagydíj

Vettel indulhat az első rajtkockából, Verstappen azonban beékelődik a két Ferrari közé. A holland a rajt után átveszi a vezetést. A két Ferrari a verseny első szakaszában nagyon szenved, Verstappen pedig nagy előnyt épít ki magának, és könnyedén nyeri a versenyt. A második helyen Leclerc végez, Vettel bajnoki reményeinek pedig a COTA egyenetlen aszfaltjának köszönhető felfüggesztés-probléma vet véget.

A bajnokság állása:
— VERSTAPPEN: 371 (+25)
— LECLERC: 342 (+19)
— VETTEL: 314 (+0)

Brazil Nagydíj

Ismét Verstappené a pole pozíció. Úgy tűnik, nem nyomasztja a tény, hogy ő lehet a Forma-1 történetének legfiatalbb világbajnoka.

A Brazil Nagydíj egy elég unalmas versennyé válik, hiszen nincs Bottas kiesése, és azt követő biztonsági autós fázis, így a való életben tapasztalt őrület sem történik meg – így a két Ferrari ütközése sem. Leclerc és Vettel mindketten dobogós helyen érnek célba. Leclerc ugyan könyörög a csapatrádión, hogy engedjék előre, ám a csapat nem látja értelmét, hiszen a világbajnoki cím már úgyis eldőlt.

2019 Forma-1-es világbajnoka: Max Verstappen.

A bajnokság állása:
— VERSTAPPEN: 396 (+26)
— LECLERC: 357 (+15)
— VETTEL: 332 (+18)

Abu Dhabi

Verstappen továbbra is remekel az időmérőkön, a Ferrarik meg sem tudják közelíteni a friss világbajnokot. A versenyen Leclerc átveszi a vezetést az elején, majd mindkét Ferrari szokatlanul korán cserél kereket. Verstappen jóval hosszabb ideig marad a pályán. A saját kiállása után ugyan Leclerc mögé tér vissza, ám hamarosan megelőzi a monacóit.

Apróbb motorproblémái ellenére Verstappen zsinórban ötödször is győzni tud, Leclerc a második, Vettel pedig a harmadik helyen ér célba.

— VERSTAPPEN: 421 (+25)
— LECLERC: 375 (+18)
— VETTEL: 348 (+16)

Neked hogy tetszik ez az alternatív forgatókönyv?