Hamilton egy lépésre az ötödik bajnoki címtől

Frissítve:
2018-11-13, 11:11

Lewis Hamilton Suzukában megszerezte pályafutása 71. futamgyőzelmét, ami talán már a bajnoki címet is eldöntötte.

Már a Japán Nagydíj első körében volt izgalom bőven: Vettel megkezdte a felzárkózást a 8. helyről, egy körrel később pedig már a negyedik pozícióban autózott. Eközben Verstappen levágta a sikánt, majd a pályára visszatalálva összeért Räikkönen Ferrarijával, amiért öt másodperces büntetést kapott.

Verstappen összeér Räikkönennel a sikán után

A második kör legelején komoly ráfutásos baleset is kerekedhetett volna Magnussen váratlan fékezéséből (lásd a videót), ám szerencsére egy defekttel megúszta a dolgot, de Leclerc kiváló reflexei is kellettek ehhez a szerencsésebb végkifejlethez.

A 8. körben Sebastian Vettel megpróbált beszúrni Max Verstappen mellé, ám ez nem úgy sikerült, ahogy azt a német elképzelte: összeért a két autó, aminek következtében a Ferrari megpördült. Később azonban versenybalesetnek minősítették az esetet, így Vettel ezzel a szituációval nem mentegetőzhet.

A személyes véleményem az eset kapcsán az, hogy Vettel elkapkodta ezt a manővert, mert a második szektor azon pontján kockázatos az előzés, továbbá az egyenesben simán el tudott volna menni ellenfele mellett, aki ráadásul már kapott egy 5 másodperces időbüntetést a sikán levágásáért.

Grosjean nagyot mentett a futamon, ugyanis egy kisebb baki miatt elszállt a telemetria rendszere, ami létfontosságú a 21. századi autósportban. Külön pech, hogy a hátsó felfüggesztéssel is voltak problémái, ám ezt nem tudták orvosolni az adatok hiánya miatt. Ennek ellenére behozta a Haas-t nyolcadiknak, ami remek teljesítmény.

Az egyes kanyar előtt a mezőny

Daniel Ricciardo is nagyot ment Suzukában, pedig a szombati időmérőn problémákkal küzdött, ezért csak a 15. helyről várhatta a lámpák kialvását. Magabiztosan keresztülszáguldott szinte az egész mezőnyön és csapattársa mögött a negyedik helyen intették le, amin még ő is meglepődött.

Érdekesség, hogy az örökranglistán a legtöbb versenykört teljesítő pilóta - nem meglepő módon - Michael Schumacher a maga 16 825 körével. A második helyen Fernando Alonso áll 16 632 megtett körrel, azonban a spanyol még idén átveheti az első helyet.

Visszatérve Hamilton menetelésére, a Japán Nagydíjon szerzett győzelmével 67 pontra növelte előnyét a bajnokságban. Ez azt jelenti, hogy ha két hét múlva az Amerikai Nagydíjról 75 pontos előnnyel távozik, akkor már három futammal a szezon vége előtt bajnok lehet.

Hamilton pezsgőzés közben Suzukában

Ehhez Hamiltonnak nyolc ponttal kell többet szereznie Vettelnél, ami nem tűnik lehetetlen küldetésnek. Ha a brit megszerzi zsinórban az ötödik győzelmét is, akkor Vettelnek a második helyen kell célba érnie, hogy életben tartsa esélyét legalább is matematikailag. De a Mercedes aktuális formáját elnézve képesek lesznek behozni autóikat az első és második helyre, ha pedig így lesz, akkor az olaszok búcsút inthetnek világbajnoki reményeiknek.

A Ferrari szemmel láthatóan itt is küzdött, több rivális csapat nem érti, hogyan illanhatott el az a fölény, amit az év közepén produkáltak. Nem is olyan régen magam is írtam a rossz teljesítmény lehetséges okairól.

A verseny rövid összefoglalóját itt találod:

Forrás:

Kapcsolódó írások

Hatalmas rajtbaleset és Vettel diadala Belgiumban
2018. augusztus 27.
A nyári szünet után Spa-Francorchamps-ba látogatott a száguldó cirkusz, ahol volt izgalom bőven.
Hamilton uralta a szingapúri éjszakát
2018. szeptember 17.
Hamilton győzelmét szinte senki nem veszélyeztette, csak a lekörözöttekre kellett figyelnie. Verstappen második lett, míg Vettel ismét értékes pontokat vesztett.
Max Verstappen a Red Bull Ring főépülete előtt suhanva
2019. július 06.
Hétvégén a Red Bull Ringről tudósítottam neked, a rengeteg teendő mellett azért jól is éreztem magam, na de mivel is teltek a kinti napok?
2019. július 12.
A Ferrari egyik kamionjára valahol néhány illegális bevándorló is feljutott, egy biztos: nem a versenyre voltak kíváncsiak.