Stefano Domenicali elnök-vezérigazgató szerint ezzel a régmúlt hangélményét hiányoló szurkolóknak kedveznek.
A V10-es és V12-es motorok talán már soha nem térnek vissza a Forma-1-be. A szurkolók nosztalgikus hangulatban emlékeznek az általuk imádott korszakra, sajnálkozva a mai autók hangtalansága miatt.
Stefano Domenicali, a Forma-1 elnök-vezérigazgatója a rajongók megnyugtatására elmondta, a 2026-tól változó motorszabályok az erőforrások hangjának javítását is szolgálják majd.
„A jövőben természetesen továbbra is hibrid motorokat fogunk használni. Ezzel együtt igyekszünk javítani a hangélményen, hiszen ez is az érzelmi hatás részét képezi. A szurkolók is pontosan ezt akarják” – mondta az F1 első embere az ausztrál 3AW rádiónak adott interjúban.
A 2014 előtti korszakban használt motorok visító hangjához képest az 1,6-os V6 hibrid erőforrások sokak számára nem ugyanazt az élményt adják. A Forma-1-es futamokat figyelemmel követők talán már hozzászoktak ehhez, a sportág döntéshozói mindenesetre igyekeznek javítani a helyzeten.
A környezetvédelmi törekvések mentén 2026-tól a jelenlegi hibrid erőforrásokat szintetikus, fenntartható üzemanyagokkal használják majd. A Forma-1 célja a teljes karbonsemlegesség megvalósítása a 2030-as céldátumig.
Domenicali a fent említett interjúban hangsúlyozta, a Forma-1 jövőjét nem az elektromos meghajtással képzelik el. Erre a célra hozták létre a Formula-E sorozatot, a két kategória pedig továbbra is külön utakon fog járni.
Mindez azt jelenti, hogy a motorbeszállítóknak egy újabb feladatot kell felvenniük a listára: javítani az erőforrások hangélményén. 2026-tól az Aston Martin a Mercedes helyett már a Hondától kapja a motort, az Audi gyári csapatot indít, a Ford pedig a Red Bull oldalán tér vissza a Forma-1-be.