2023. június 19. | 11:17

A Renault Rafale továbbviszi az Arkanával indult vonalat, miszerint a kupé-SUV forma nem a gazdagok kiváltsága.

Sokan a BMW-től eredeztetik a kupé-SUV műfaját, hiszen az első X6-ossal ők terjesztették el széles körben. A forma lényege, hogy fognak egy nagy SUV-t, és a tetővonalat hátrafele lecsapják, ahogy azt egy ízléses kupénál szokás.

Ezt a formát a Renault is megirigyelhette, mert valamivel később csináltak egy ilyen modellt. Ők viszont nem a prémium szegmensbe engedték be a dolgot, hanem a Captur alapjaira építették meg az Arkanát, amit inkább a középrétegnek szántak.

Bejöhetett a recept a legtöbb piacon (nálunk nem annyira, hiszen a Datahouse adatai szerint idén eddig csak a hatodik az eladási listákon a franciák modelljei közül), mert a Renault most egy újabb kupé-SUV modellt dob a piacra Rafale néven. Ez már egy jóval nagyobb test lesz, mint az Arkana, hiszen 2,74 méteres tengelytávot (+2 cm) és 4,71 méteres (+16 cm) teljes hosszt kapott.

Formára inkább a Renault új dizájnnyelvezetét követi, főleg az orr-rész kialakítása. A lecsapott tető bizonyos szemeknek jól néz ki, de a praktikumból sokat elvesz, bár még így is maradt 530 liter csomagtér.

A harmadik üléssort azonban érdemes elfelejteni, ahhoz már nem maradt fejtér, be kell érni 5 hellyel a Renault nagyautójában. Cserébe viszont elöl elég nagy táblákkal dolgozhatunk majd, hiszen a műszercsoport 12,3, a középkonzol 12 colos kijelzőt kapott.

Emellett pedig egy 9,3 colos head-up displayt is kapunk majd, amit az autó a szélvédőre vetít fel. A fedélzeti számítógépbe minden földi jót belepakolnak, lévén, hogy egy kvázi csúcsmodellről beszélünk.

Ehhez pedig megfeleő hajtásra is szükség lesz, amelynek alapja az 1,2 literes, háromhengeres turbómotor lesz kezdésnek. Persze nem önmagában, hiszen 130 lóerő és 205 Nm nem mindig elég egy ekkora testhez.

Emellett lesz egy indítómotor-generátor is 34 lóerővel, illetve egy plusz villanymotor további 70 lóerővel és még 205 Nm-rel. A rendszer összteljesítménye így 200 lóerő, de lesz ennél még komolyabb változata is a Rafalénak.

Hiszen érkezik hamarosan egy teljesen új plug-in hibrid rendszer is, amelynek rendszerteljesítménye 300 lóerő körül alakul majd. Ehhez sportosabb futóműhangolás, a hátsó tengelyre szerelt villanymotorral összkerékhajtás, illetve egy továbbfejlesztett aktív összkerékkormányzás is jár majd.

Renault