2017. szeptember 15. | 15:31

Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika

Néhány autógyártó már bejelentette, hogy a modellpalettájukból kiszorítják a tisztán hagyományos robbanómotoros autóikat. Helyette kizárólag hibrideket vagy elektromos autókat fognak forgalmazni néhány éven belül. Ellenben vannak még renegátok - nem kisebb nevek, mint a Ferrari és a Lamborghini - akik nem terveznek tisztán elektromos autókat piacra dobni. Ezt mindkettejük vezérigazgatója megerősítette a Frankfurti Autószalonon. Persze ők is dolgoznak a saját hibrid modelljeiken, de nem akarják elriasztani a fanatikusaikat holmi elektromos modellekkel.
Képzelj el egy elektromos Aventadort. Ugye most már érted, miért nem akar ilyet a Lambó?

A Ferrari technológiai főnöke, Michael Leiters azt mondta az elektromos autókról:
„Több idő, több innováció kell ugyanahhoz a teljesítményhez és emellett még nagyobb kihívás, hogy ugyanazt a vezetési élményt tudják nyújtani, mint a mostani modelljeink. Csak gondolj a motorhangra és a többi, számunkra lényeges dologra. Ezért az első lépés nekünk a hibridizálás.”
A Lamborghini főnöke, Stefano Domenicali elmondta, hogy érdekli őket a hibrid-technológia, miközben nem akarják feladni a szívó V10 és V12-es motorokat:
„Nem látok rá lehetőséget, hogy a szupersportautók szegmensében azonnal megjelenjenek az elektromos autók, de a hibridizáció be fog következni még az elkövetkező 5 évben.”

Stefano Domenicali a Lamborghini Aventador S Spyder mellett a Frankfurti Autószalonon

A Volvo volt az első gyártó, amelyik bejelentette, hogy 2019-től csak olyan autót fognak értékesíteni, ami hibrid/elektromos. A Bentley is bejelentette az év folyamán, hogy minden modellje elérhető lesz plug-in hibrid technológiával az elkövetkező néhány évben. Augusztusban az Aston Martin volt az, aki a 2020-as évek közepére elérhetővé teszi az összes modelljét plug-in hibrid technológiával. És ha ez még nem lenne elég, szeptember elején a BMW adott ki egy nyilatkozatot, amelyben a márka 25 villamosított járművet fog kínálni 2025-re – közülük 12 teljesen elektromos lesz. A McLaren még 2016-ban mondta, hogy a 5 éven belül a modellpalettájuk fele hibrid hajtáslánccal fog rendelkezni.
Ahhoz képest, hogy egymás riválisai, a Ferrari is azon a véleményen van, hogy egyelőre nem akar teljesen elektromos autót

Így ha egy hagyományos szupersportautóra vágysz (már amennyiben egy szupersportautó lehet hagyományos), a Ferrarira és a Lamborghinire számíthatsz. Bár ha tovább halad a teljesen elektromos autók térnyerése, lehet, lesznek még olyan egzotikus autógyártók, akik maradnak a hagyományos robbanómotorok mellett, csakhogy hozzájuk pártoljanak a vásárlók. Forrás: Motortrend