2021. szeptember 06. | 10:37

Különleges védelemben részesülhet a Ferrari és a Lamborghini?

Olaszország tárgyalásokat folytat az Európai Unióval arról, hogyan lehetne megóvni a szuperautó-gyártókat, köztük a Ferrarit és a Lamborghinit a belső égésű motorral hajtott járművek 2035-re tervezett kivonásától.

Fontos hangsúlyozni, hogy az olasz kormány teljes mértékben támogatja a károsanyag-kibocsátás csökkentésére irányuló európai törekvéseket a legszennyezőbb motorok fokozatos kivonásával, ugyanakkor szeretne segítő kezet nyújtani az ország méltán híres brandjeinek. Az olasz kormány a Ferrari, a Lamborghini és a Pagani esetében türelmet kér a zöldektől arra hivatkozva, hogy a kisebb, specializált autógyártók számára pénzügyi gondokat okoz az elektromos járműgyártásra való átállás.

„Jelenleg is folynak tárgyalások az Európai Bizottsággal arról, hogy az új szabályok hogyan vonatkoznának a csúcskategóriás autógyártókra, amelyek sokkal kevesebb járművet értékesítenek, mint a mainstream gyártók” – mondta Roberto Cingolani, az ökológiai átállásért felelős olasz miniszter a Bloomberg TV-nek adott interjúban az olaszországi Cernobbióban megrendezett Ambrosetti Forumon.

„Az elektromos autóknak speciális technológiára van szükségük, az egyik kritikus pont az akkumulátor. A hagyományos járművekről történő átállás egyik fontos lépése az, hogy önállóvá váljunk a nagy teljesítményű akkumulátorok gyártásában, ezért most elindítunk egy programot, aminek keretében egy nagyszabású akkumulátorgyártó üzemet telepítünk Olaszországban” – tette hozzá Cingolani.

Az Európai Bizottság júliusban jelentette be, hogy a globális felmelegedéshez hozzájáruló üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére irányuló erőfeszítéseinek részeként 2035-ig fokozatosan leállítja az új, belső égésű motorral hajtott autók értékesítését.

Ez a határidő különösen nagy kihívást jelent a luxusautó-gyártók számára, amelyek olyan nagy teljesítményű motorokkal rendelkező járműveket gyártanak, amelyek átlagon felüli szennyezőanyag-kibocsátással rendelkeznek. Ezeknek az autógyártóknak jelentősen alacsonyabbak az eladásai, ami korlátozza a gyártóüzemek átalakításából származó méretgazdaságossági előnyöket.

Cingolani szerint a mentesség által érintett járművek száma csak töredékét jelentené a több milliós piacnak. A Ferrari 2020-ban mintegy 9100 járművet adott el, míg a Lamborghini eladásai mintegy 7400 darabot tettek ki. A Ferrari még mindig nem gyárt teljesen elektromos járművet, és lassan áll át a villanyosításra, így különösen érdekes, hogy a márka nem lát problémát a belső égésű motorok kivéreztetésében. A Ferrari szóvivője nem kívánta kommentálni Cingolani megjegyzéseit.

A Ferrari 2025-ben fogja bemutatni első, teljesen akkumulátorral működő járművét, mondta John Elkann elnök az év elején. Ezzel szemben a Porsche teljesen elektromos Taycanja 2019 óta van forgalomban. A Ferrari 2020 folyamán oszt meg további részleteket az üzleti terveiről. Emellett 2022-ben kezdi meg első SUV-jának, a Purosangue-nak az értékesítését.

Szuperautót vásárolnál? Ne habozz tovább, és keresd fel a Magyar Autókereskedőház Zrt. kollégáit telefonon (+36203663447) vagy e-mailben!