2021. szeptember 10. | 14:08

A főmérnök, Dr. Matthias Rabe csak bizonyos helyzetekben látja indokoltnak az autonóm technológia alkalmazását.

Az autóipart jelenleg két igen fontos technológia tartja lázban – az elektromosítás és a teljes önvezetés. Míg az egyre szigorodó emissziós normáknak köszönhetően egyre több gyártó kényszerül arra, hogy ilyen vagy olyan formában, de hozzákezdjen modellpalettája villanyosításához. Az önvezető autók kérdése azonban sokkal inkább olyan eredmény lesz, amelyet sokan a Holdra szállást megelőző technológiai versengéssel állítanak párhuzamba, hogy kiderüljön, ki képes először véghez vinni, ki lesz az, aki ebből a tekintetből forradalmasítja az autózást.

A Bentley egy ideális jelöltnek tűnhet arra, hogy az autonóm technológia egyik úttörője legyen, mivel a brit luxusmárkáról leginkább leggazdagabbak számára gyártott hatalmas és fényűző limuzinok juthatnak elsőre eszünkbe, amelyeket gyakorta nem a tulajdonos, hanem egy külön sofőr vezet. Ugyanakkor a Bentley főmérnöke, Dr. Matthias Rabe, aki a cég modelljeinek elektromosításáért is felel elmondta, a vállalat nem kíván komolyabb energiát fektetni az önvezető autók technológiájának kifejlesztésébe.

Dr. Rabe a CarBuzznak nyilatkozva elárulta, függetlenül attól, hogy a márka modelljeit villanymotor, vagy egy brutálisan erős W12-es erőforrás hajtja-e, a cél az, hogy a Bentley megőrizze az identitását.

„A Bentley az igazi úriemberek autója. A tulajdonosok szeretik a saját autóikat vezetni, és egy Bentley-nek mindig is kiemelkedő vezetési élményt kell nyújtania” – mondta a szakember.

Meglátása szerint az általuk alkalmazott technológiai megoldásoknak támogatniuk kell a Bentley járműveinek sajátosságait, nem pedig megcáfolni azokat. Ugyanakkor kiemelt két kulcsfontosságú területet, ahol az önvezetés kimondottan hasznos lehet.

„A forgalmi dugók és a parkolás két olyan dolog, amit senki sem szeret. Ezekre a problémákra kell megoldást kínálnunk az önvezető funkciókkal a tulajdonosok számára. Képzeljük el, milyen menő lenne elmenni vacsorázni, kiszállni az autóból az étterem előtt, aztán elküldeni a kocsit, hogy találjon parkolóhelyet magának” – fejtette ki Dr. Rabe, aki úgy látja, ezen a területen a technológia megoldást jelenthet.

Természetesen egy olyan luxusmárka esetében, mint a Bentley, a döntések hátterében leggyakrabban a felhasználói igények állnak. Ha a márka ügyfelei egy bizonyos típusú autót, vagy technológiai megoldást szeretnének, arra a gyártónak reagálnia kell. Ugyanakkor Rabe biztos benne, hogy a Bentley modelljeivel kapcsolatban nem elvárás az önvezetés, de nem zárta ki teljesen a lehetőséget.

Az önvezető technológia lehetősége adott a Bentley számára, ugyanis anyavállalata, a Volkswagen Csoport – az Audin és a VW-n keresztül – komoly erőfeszítéseket tesz a fejlesztés terén. Így amennyiben a piaci igények alakulása indokolttá tenné, a brit luxusmárkának csak át kellene emelnie a rendszert a saját modelljeibe, de mindezt úgy, hogy közben a márka arculatához igazítják azt. Rabe ugyanis el akarja kerülni, hogy egy Bentley vezetési olyan legyen, mintha egy Porschéban vagy Audiban ülne az ember, és szeretné megőrizni a brit luxusautók egyedi vezetési élményét.