2019. szeptember 23. | 17:05

Erőt és luxust ígér a bajorok csúcslimuzinja 600 kilométeren keresztül két töltés között.

A BMW is komolyan veszi az elektromos autózást, a következő években sorra kívánják bemutatni a villanyautóikat. Biztos, ami biztos alapon levédették az i1-től az i9-ig, illetve az iX1-től az iX9-ig tartó modelljelöléseket, ami persze nem jelenti azt, hogy mindegyik név mellé társítanak is egy hibrid vagy elektromos autót a közeljövőben, de előrevetíti, hogy várható a bajoroktól is néhány új villanyautó. Nem szabad elfelejteni, hogy a BMW i3 és BMW i8 neveknek már jelenleg is van gazdájuk.

Legközelebb a paletta zászlóshajójának érkezése várható, a BMW i7 és i7s 2022-ben jöhetnek. A kevés rendelkezésre álló információ és a bemutató időzítése alapján arra lehet következtetni, hogy az új autó a jelenlegi G11/G12-es gyári kódú 7-es BMW következő generációjának elektromos testvérmodellje lehet. Egy nagyméretű villanyautó bátor húzás a németektől, mert a nagy luxuslimuzinhoz nagy akksikat és nagy teljesítményt is prezentálniuk kell.

Ezzel nem is lesz gond. A BMW a Formula E-ben szerzett tudását felhasználva már régóta dolgozik egy olyan technológián, amelynek célja az akkumulátorok energiasűrűségének növelése és a tárolt energia hatékonyabb felhasználása. Az „Efficient Dynamics” szlogen az elektromos autók korában aktuálisabb, mint korábban bármikor. Az i7 teljesítménye 550 lóerő lesz, akkumulátoraiban pedig 100 kWh-nyi energia lehet eltárolva, ami mintegy 600 km-es hatótávra biztosan elég.

Ezzel szemben az i7s vezetője már 670 lóerővel gazdálkodhat, amivel szinte biztosan jobban fog gyorsulni az elektromos zászlóshajó, mint a mostani BMW M760Li, ami egyébként 3,9 másodperc alatt tudja le a 100-as sprintet. Ennek az akkumulátora már 120 kWh-ás lesz, de a nagyobb teljesítmény ugye nagyobb fogyasztással is jár, ezért a hatótávja ennek is „csupán” 600 km lesz.

Ha már fogyasztás, akkor a fenti számok arra engednek következtetni, hogy az autók fogyasztása 16-20 kWh környékén alakul majd 100 kilométerenként, ami egy hangyányit hihetetlen adat, tekintve, hogy egy Tesla Model S Long Range is megeszik közel 20 kWh-át. Tehát az i7 vagy nem lesz akkora autó, mint a mostani 7-es, vagy nagyon modern és hatékony technológiákat építenek majd bele a német mérnökök.

Használj ki minden alkalmat, amikor meghallgathatsz egy gyönyörű hangú V12-est, mert az i7 ilyet biztosan nem fog tudni: