BMW i7 – a jövő elektromos luxusautója

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2019-09-23, 15:05

Erőt és luxust ígér a bajorok csúcslimuzinja 600 kilométeren keresztül két töltés között.

A BMW is komolyan veszi az elektromos autózást, a következő években sorra kívánják bemutatni a villanyautóikat. Biztos, ami biztos alapon levédették az i1-től az i9-ig, illetve az iX1-től az iX9-ig tartó modelljelöléseket, ami persze nem jelenti azt, hogy mindegyik név mellé társítanak is egy hibrid vagy elektromos autót a közeljövőben, de előrevetíti, hogy várható a bajoroktól is néhány új villanyautó. Nem szabad elfelejteni, hogy a BMW i3 és BMW i8 neveknek már jelenleg is van gazdájuk.

BMW i7 koncepcióautó

Legközelebb a paletta zászlóshajójának érkezése várható, a BMW i7 és i7s 2022-ben jöhetnek. A kevés rendelkezésre álló információ és a bemutató időzítése alapján arra lehet következtetni, hogy az új autó a jelenlegi G11/G12-es gyári kódú 7-es BMW következő generációjának elektromos testvérmodellje lehet. Egy nagyméretű villanyautó bátor húzás a németektől, mert a nagy luxuslimuzinhoz nagy akksikat és nagy teljesítményt is prezentálniuk kell.

BMW i7 koncepcióautó elölről

Ezzel nem is lesz gond. A BMW a Formula E-ben szerzett tudását felhasználva már régóta dolgozik egy olyan technológián, amelynek célja az akkumulátorok energiasűrűségének növelése és a tárolt energia hatékonyabb felhasználása. Az „Efficient Dynamics” szlogen az elektromos autók korában aktuálisabb, mint korábban bármikor. Az i7 teljesítménye 550 lóerő lesz, akkumulátoraiban pedig 100 kWh-nyi energia lehet eltárolva, ami mintegy 600 km-es hatótávra biztosan elég.

BMW i7 koncepcióautó oldalról

Ezzel szemben az i7s vezetője már 670 lóerővel gazdálkodhat, amivel szinte biztosan jobban fog gyorsulni az elektromos zászlóshajó, mint a mostani BMW M760Li, ami egyébként 3,9 másodperc alatt tudja le a 100-as sprintet. Ennek az akkumulátora már 120 kWh-ás lesz, de a nagyobb teljesítmény ugye nagyobb fogyasztással is jár, ezért a hatótávja ennek is „csupán” 600 km lesz.

BMW i7 koncepcióautó hátulról

Ha már fogyasztás, akkor a fenti számok arra engednek következtetni, hogy az autók fogyasztása 16-20 kWh környékén alakul majd 100 kilométerenként, ami egy hangyányit hihetetlen adat, tekintve, hogy egy Tesla Model S Long Range is megeszik közel 20 kWh-át. Tehát az i7 vagy nem lesz akkora autó, mint a mostani 7-es, vagy nagyon modern és hatékony technológiákat építenek majd bele a német mérnökök.

Használj ki minden alkalmat, amikor meghallgathatsz egy gyönyörű hangú V12-est, mert az i7 ilyet biztosan nem fog tudni:

Forrás:

További autós hírek

Mentőautó ütközött személyautóval Nyíregyházán, a Pazonyi úton vasárnap este. A baleset következtében a gépkocsiban utazó 31 éves nő a helyszínen életét vesztette. További...

Olvasónktól kaptuk a videót az Illatos úti tahó teherautósról. Írja: “Az illatos út elején egy teherautó a tilos jelzés ellenére piros lámpánál és...

Elképesztő állapotban szeretett volna a következő videó “főhőse” autót vezetni. Olvasónk, aki megakadályozta ezt, a következőt írta: “Akkor kezdtem el felvenni, miután kiesett...

Viber közösségünkbe küldtek egy videót, amin már megint egy magát rettentően jó sofőrnek képzelő autós kezd előzésbe. Persze a gond nem is ezzel...

Tilos jelzést mutatott a sorompó, de a vonatra aztán hiába vártak az autósok. Pedig a többség megállt, ahogy az elő van írva, csakhogy...

Kapcsolódó írások

2019. szeptember 14.
Ha elég időt fordítasz rá, egy közel 40 éves BMW több élményt képes nyújtani, mint bármely más új autó.
Bentley EXP 100 GT koncepcióautó
2019. augusztus 21.
A Bentley villantott egy teljesen elektromos koncepcióautót.
Hyundai 45 EV koncepcióautó
2019. augusztus 23.
A koncepcióautót Frankfurtban mutatják majd be, de az elektromos autóról idő előtt napvilágot látott néhány információ.
Lexus LF-SA koncepcióautó
2019. augusztus 24.
A 2019 októberi Tokiói Autószalonon debütál, igaz még csak koncepcióautó formában.