BMW i7 – a jövő elektromos luxusautója

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2019-09-23, 15:05

Erőt és luxust ígér a bajorok csúcslimuzinja 600 kilométeren keresztül két töltés között.

A BMW is komolyan veszi az elektromos autózást, a következő években sorra kívánják bemutatni a villanyautóikat. Biztos, ami biztos alapon levédették az i1-től az i9-ig, illetve az iX1-től az iX9-ig tartó modelljelöléseket, ami persze nem jelenti azt, hogy mindegyik név mellé társítanak is egy hibrid vagy elektromos autót a közeljövőben, de előrevetíti, hogy várható a bajoroktól is néhány új villanyautó. Nem szabad elfelejteni, hogy a BMW i3 és BMW i8 neveknek már jelenleg is van gazdájuk.

BMW i7 koncepcióautó

Legközelebb a paletta zászlóshajójának érkezése várható, a BMW i7 és i7s 2022-ben jöhetnek. A kevés rendelkezésre álló információ és a bemutató időzítése alapján arra lehet következtetni, hogy az új autó a jelenlegi G11/G12-es gyári kódú 7-es BMW következő generációjának elektromos testvérmodellje lehet. Egy nagyméretű villanyautó bátor húzás a németektől, mert a nagy luxuslimuzinhoz nagy akksikat és nagy teljesítményt is prezentálniuk kell.

BMW i7 koncepcióautó elölről

Ezzel nem is lesz gond. A BMW a Formula E-ben szerzett tudását felhasználva már régóta dolgozik egy olyan technológián, amelynek célja az akkumulátorok energiasűrűségének növelése és a tárolt energia hatékonyabb felhasználása. Az „Efficient Dynamics” szlogen az elektromos autók korában aktuálisabb, mint korábban bármikor. Az i7 teljesítménye 550 lóerő lesz, akkumulátoraiban pedig 100 kWh-nyi energia lehet eltárolva, ami mintegy 600 km-es hatótávra biztosan elég.

BMW i7 koncepcióautó oldalról

Ezzel szemben az i7s vezetője már 670 lóerővel gazdálkodhat, amivel szinte biztosan jobban fog gyorsulni az elektromos zászlóshajó, mint a mostani BMW M760Li, ami egyébként 3,9 másodperc alatt tudja le a 100-as sprintet. Ennek az akkumulátora már 120 kWh-ás lesz, de a nagyobb teljesítmény ugye nagyobb fogyasztással is jár, ezért a hatótávja ennek is „csupán” 600 km lesz.

BMW i7 koncepcióautó hátulról

Ha már fogyasztás, akkor a fenti számok arra engednek következtetni, hogy az autók fogyasztása 16-20 kWh környékén alakul majd 100 kilométerenként, ami egy hangyányit hihetetlen adat, tekintve, hogy egy Tesla Model S Long Range is megeszik közel 20 kWh-át. Tehát az i7 vagy nem lesz akkora autó, mint a mostani 7-es, vagy nagyon modern és hatékony technológiákat építenek majd bele a német mérnökök.

Használj ki minden alkalmat, amikor meghallgathatsz egy gyönyörű hangú V12-est, mert az i7 ilyet biztosan nem fog tudni:

Forrás:

További autós hírek

Olyat gyakran látunk és posztlunk is, hogy a robogó, megkülönböztető jelzést használó mentőautó után bevágódnak és így próbálnak maguknak időt…

A tűz olyan reakciót váltott ki a kocsiból, amire nem lehetett előre számítani – írja az origo. Az alábbi videót…

Eddig tisztázatlan körülmények között 2020. január 25-én 15 óra 35 perckor, az M3-as autópálya 49+100-as kilométerszelvényében, a Miskolc irányába vezető…

Rengeteg megbotránkoztató, meghökkentő vagy esetenként vicces felvétel kerül fel oldalunkra. Azon túlmenően, hogy próbálunk titeket érdekes, szórakoztató, naprakész tartalmakkal ellátni,…

A teherautó sofőrje az A9-es autópályán haladt Ingolstadt közelében. A német rendőrök meg tudták állítani, de nem volt egyszerű feladat.…

Kapcsolódó írások

2019. december 07.
Az lehetetlen, hogy ezt az otromba valamit komolyan gondolta a marslakó Elon Musk.  
Bentley EXP 100 GT koncepcióautó
2019. augusztus 21.
A Bentley villantott egy teljesen elektromos koncepcióautót.
Hyundai 45 EV koncepcióautó
2019. augusztus 23.
A koncepcióautót Frankfurtban mutatják majd be, de az elektromos autóról idő előtt napvilágot látott néhány információ.
Lexus LF-SA koncepcióautó
2019. augusztus 24.
A 2019 októberi Tokiói Autószalonon debütál, igaz még csak koncepcióautó formában.